Inlägg från: Arlene86 |Visa alla inlägg
  • Arlene86

Bugaboo-tråd nr 21

vaaaaar då???

• Arlene86

Kan man sätta på swivelhjulen på fel sätt? Tog av dom för att tvätta av och smörja, satte på dom med den vita "pluppen" (den där man låser och låser upp dom) framåt, alltså så det pekar mot körriktningen så att säga. Men nu så tar det emot när man drar vagnen fram och tillbaka, dvs när hjulen snurrar runt. Verkar som att delen på swivelhjulen som sitter emot chassidelen (där man för in hjul "pinnen" i chassit) skrapar emot chassidelen. STÖRIGT! 

Blir så trött på dom satans hjulen, har en 09:a som jag köpt begagnat, framhjulen har skramlat som en kundvagn när man gått på annat än slät asfalt. Tvättade och smörjde, hjälpte föga och nu skrapar det dessutom...gahhh. Köper snart nya hjul alltså...Kräks 

• Arlene86

Jaha. Då var två nya swivelhjul inköpta. Och bumperbar. Mannen är helt omedveten om detta och jag tänkte nog låta det förbli så....:) Kan ju inte direkt motivera mina inköp på att jag "störde" mig på bananfläckarna på bumpern och att hjulen kändes gamla och skramlade lite....Flört

Sen att jag traderade hem en nu paul frank åkpåse hjäper ju inte heller...total vagn makeover här ja!  

• Arlene86

Vi (eller JAG :)) tänker uppgradera från den gamla Bee till en Bee +. En sak som jag blir lite fundersam över när jag kollar runt på nätet (typ jollyroom och köpbarnvagn) är om sufflett ingår i priset? På Jollyroom är piset ca 500 spänn mindre än på köpbarnvagn.se, men då måste man köpa en sufflett till. På köpbarnvagn står det inget om att man måste köpa en sufflett till, men på vad som ingår så står det "varukorg, dvd och regnskydd".

Någon som vet? 

• Arlene86

Ja, förstår precis! För på jollyroom så står det ju bara "bee + bas".., funderade på all black från kopbarnvagn.se nämligen för den verkar vara på extrapris, men tänkte att den kanske bara var utan sufflett då.

• Arlene86

Bee + All black beställd såhär på kvällskvisten, ett tips!  låt era män dricka lite rödvin och , några glas whisky.....klappat och klart.

• Arlene86
    saandi skrev 2012-03-07 10:30:13 följande:
    Min bumper gick också sönder efter inte alls mycket användning. Börjar undra om det inte är meningen att man ska lyfta liggdelen i bumpern med bebis i? Det måste väl ändå vara tanken?
    Jag reklamerade iallafall och fick utan problem en ny vit knapp som är på väg hem till mig nu! Så nu håller jag tummarna på att den håller längre denna gången!

Jag tror inte att det är meningen att man ska lyfta liggdel (eller sittdel) med bebis i, enbart hållandes i bumperbaren. Har inte läst någonstans att det är den funktionen som den ska ha? Tycker personligen det känns som att det är väldigt lätt att den hoppar ur eller går sönder vid för kraftig belastning.
  • Arlene86

Alltså, kan nån förklara för mig hur jag får loss selen så jag kan sätta in åkpåsen i min nya Bugaboo Bee Plus? Jag FATTAR inte och deras manualer måste vara skrivna av samma hemska människa som gör IKEAS manualer! Gaah! *river mitt hår*

• Arlene86
    Arlene86 skrev 2012-03-07 19:18:28 följande:
    Alltså, kan nån förklara för mig hur jag får loss selen så jag kan sätta in åkpåsen i min nya Bugaboo Bee Plus? Jag FATTAR inte och deras manualer måste vara skrivna av samma hemska människa som gör IKEAS manualer! Gaah! *river mitt hår*

Jaha ja, ja jag löste det själv..., var bara jag som var riktigt korkad. Bugaboo är för smarta för mig! Jag vill så gärna krångla till det :)

Däremot så undrar jag hur ni får till åkpåsen i Bee't? Vet sen den gamla bee att jag störde mig redigt på att påsen alltid gled ner, känns lite som att det kommer vara samma nu med bee+.    
    På camen sitter den ju som ett smäck. Några tips?
  • Arlene86

Bugaboos egna, Paul Frank edition :) Löövs it. Problemet är ju att man inte kan "fästa" den riktigt uppe vid suffletten. Är barnet bökigt (som vår kära dotter när man ska krångla ner henne i vagnen) så glider alltid åkpåsen ner!

• Arlene86

En fråga, finns det några renodlade Bugaboo butiker? Alltså butiker som ägs av Bugaboo och endast säljer Bugaboo? Man ser ju bilder på hemsidan på sådana, men finns det bara i USA eller Holland?

• Arlene86
    spigg skrev 2012-03-09 15:29:57 följande:
    Det finns inga i Sverige, så mycket jag vet med säkerhet. Om det finns i USA och Holland vet jag inte men det borde det ju göra. Har själv tyvärr aldrig besökt en. 

Åh, det hade ju varit en holygrail det alltså! En hel affär med bara bugga prylar!
  • Arlene86

Fungerar dessa draperier lika bra på Bee+? Vi kommer nämligen nog använda den mer än camen i sommar...

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21