• acure

Bugaboo-tråd nr 21

Hej alla Bugaboofrälsta! Jag har tidigare varit totalt anti-bugaboo men är nu omvänd och på jakt efter en Bugaboo Bee +. Nu är jag dock i valet och kvalet om jag ska ta en All Black eller en med det vanliga chassit. 

Jag funderar nämligen på om det svarta chassit är mer känsligt för repor och slitage än vad det vanliga är. Vill ju gärna att den ska vara snygg och fin så länge som möjligt. Vad tycker ni?

Min dotter fyller 1 år i mars och nu såg jag en Cameleon på blocket för ett bra pris och funderar på om jag ska gå på den istället för Bee:n. Hur länge får barnen plats i en Cameleon innan sittdelen blir för liten?

Tacksam för svar! :) 

• acure

Tack för era svar! :) Nu har jag beställt en ursnygg All Black Bugaboo Bee +! Och vilken tur jag hade, de har sänkt priset med 1000 kronor bara över natten! Skönt att jag inte beställde igår! :)

Nu håller jag bara tummarna att den hinner komma innan helgen... men helst imorgon... :) Ska bli så spännande att se vad lilltjejen tycker om den! 

• acure

Jag har fått min bee!! :) wow vad fin den är i all black! :)

Jag har dock stött på ett problem, jag lyckas inte förlänga sittytan och snart törs jag inte dra mer för då går väl vagnen sönder. Bilderna i instruktionsboken hjälper föga, de borde ha text till bilderna också. Någon som har stött på samma problem? Hur löste ni det? Gör jag något tok?

Lillan har i allafall suttit i vagnen en bra stund inne i lägenheten och med ett stort leende på läpparna! Hoppas det håller i sig! Gnället kommer väl när en Åkpåse hindrar henne från att dingla med benen. Haha!

• acure
    acure skrev 2012-02-15 14:33:23 följande:
    Jag har fått min bee!! :) wow vad fin den är i all black! :)

Jag har dock stött på ett problem, jag lyckas inte förlänga sittytan och snart törs jag inte dra mer för då går väl vagnen sönder. Bilderna i instruktionsboken hjälper föga, de borde ha text till bilderna också. Någon som har stött på samma problem? Hur löste ni det? Gör jag något tok?

Lillan har i allafall suttit i vagnen en bra stund inne i lägenheten och med ett stort leende på läpparna! Hoppas det håller i sig! Gnället kommer väl när en Åkpåse hindrar henne från att dingla med benen. Haha!
    Det löste sig! Jag drog ju i fel handtag. Haha! :)

En annan fråga dock. Vad har ni för åkpåsar ni som kör Bee? Jag vill gärna ha en åkpåse så att selen går att trä igenom men vet inte om det finns någon annan åkpåse än bugaboos egna som passar? Eftersom det inte finns någon bumper bar så vill jag inte gärna att dottern ska sitta utan selen i vagnen.  
  • acure

Hmm blir lite fundersam på selen på Bee:n. Det går ju inte att ta isär sidobanden eftersom de sitter fast med axelbanden och då går det ju inte att använda selen i någon Åkpåse, eller är det jag som inte förstår hur jag ska ta isär selen? :/

Läste någonstans att någon bara brukar spänna sitt spänne runt midjan eftersom barnet inte gillade axelkuddarna, men på min bee ser jag inte hur det skulle vara möjligt... Hmm

• acure
    Hannaluringen skrev 2012-02-15 21:38:46 följande:
    Jag har en åkpåse från buppa brand som sitter jättebra!
    Du kan dra ur axelbältena där man spänner dem så att du får en dem i åkpåsen och sen koppla ihop dem igen, låter nog snurrigt men förstår du?
    Tack för ditt svar! Jag ska nog kunna klura ut hur man gör. Haha! 
  • acure
    straw2008 skrev 2012-02-16 11:14:51 följande:
    Vi har en BOZZ som är lammskinn i sittytan o sen som ett tjockt duntäcke man kan ta av (så fårskinnsdelen blir en dyna) älskar den !! O det gör visst alla andra oxå då vi fått den bortmonterad o stulen från vagnen 2 gånger.
    Oj! det låter ju som en perfekt åkpåse, stöldbegärlig och allt ;). Men de är ruskigt dyra va? 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21