• acure

Bugaboo-tråd nr 21

Å Ja jag älskar Voksipåsarna! Det vore drömmen!

Tack för länkarna! Ska försöka övertala sambon till en bozz även om vintern snart är slut. Men förhoppningsvis vill skruttan sitta i påse nästa vinter också. :)

• acure

Jag fortsätter att spamma tråden och kastar ut en fråga angående DVD:n med instruktionsvideo som ska följa med vagnen. Jag fick inte med någon sådan men undrar om det är något att ringa och klaga på hos Jollyroom eller är det samma video som finns på youtube att se? I sådana fall orkar jag inte beröra mig med klagomål. Har haft problem med Jollyroom tidigare med en annan vagn och vill inte vara tjatmoster i onödan. Bättre att ta det om det verkligen skulle uppstå något värre senare (peppar, peppar).

• acure

Tack för svar angående dvdn! Känns som om att webbutikerna borde uppdatera sin produktinformation. :)

• acure

På köpbarnvagn ska suffletten ingå. Tror det ska stå längst ner i produktbeskrivningen. Om det är enbart basen som skickas så brukar det stå "bugaboo bee + bas" i rubriken annars står det "bugaboo bee + black/gul/röd (eller vad det är för annan färg på suffletten)". Hoppas du hänger med på vad jag menar! :)

• acure

Arlene: jag köpte min all black på jollyroom för 5995:- då får man också en värdecheck på 500 kr till nästa gång du handlar. Det gjorde att jag valde jollyroom före köpbarnvagn! :) och jag äääääääälskar vår Bee, det är som att dra luft framför sig och lillan älskar den också, hon brukar bara kunna sova 30 min i vagn annars men igår sov hon två timmar!!! :)

• acure

Jag kan ta den om du inte vill ha den Sarah! ;)

Men jag förstår att det känns tungt när du lagt så mycket pengar. Alla kan inte gilla bugaboo.

Men är det främst att den är sämre i snön än emmaljungan som du tänker på (kikade in på din blogg)? Eller är det något annat? Kanske gillar du den bättre när våren kommer ordentligt så kanske ni kan komplettera den med en robustare sulky till nästa vinter?

• acure

Å en CAM all black blir det nog för oss också när det blir dags för syskon... *avis* Måste ju matcha vår bee + all black. ;)

Om inte bugaboo hinner komma med en ny modell innan det blir syskondags förstås.... Hihi

• acure

Vår dotter föddes i mars förra året och vi hade ingen åkpåse. Vi bäddade med fleeceoverall och fleecefilt, gick hur bra som helst, snarare blev det för varmt!

• acure

En fråga om bugaboo donkey: hur är hävstångskraften i handtaget? Har en Bee + och älskar den men det jag verkligen avskyr är den dåliga hävstångseffekten. Någon som har eller har provat båda vagnarna som kan ge en uppfattning om hur donkeyn är att lyfta vid trottoarkanter osv. :)

• acure

Moroten:Vi har been som "hela tiden-vagn" och är supernöjda! Den är så lättkörd, tar ingen plats och jag älskar att jag kan ha dottern mot mig när hon ska sova och sedan vända henne framåt när hon är vaken och vill se världen (hon är 16 månader och vi skaffade vagnen när hon var ett år ungefär).

Det enda minus jag kan hitta är att hävstångseffekten är dålig och vi måste verkligen ta i för att komma upp på trottoaren. De små hjulen kan ibland fastna om man går på kullersten eller annan ojämn yta men det är sällan vi hamnar på sådan stråk så det är bara ett litet minus. Vi bor i stan och är nästan aldrig ute i någon form av terräng. Men till vintern kommer vi nog skaffa en rejälare sulky som komplement.

• acure

Mamma Bondesson: vad fick du betala för Donkeyn från Babyplus? Köpte du Mono, duo eller dubble?

Jag har lite svårt att lägga 14800 på en syskonvagn och funderar på en Mountain Buggy duet istället men den går ju på runt 9000 med liggkorg här i Sverige och om Donkeyn kan hamna där ikring eller strax över om vi beställer från Holland så vill vi ju såklart hellre ha en Donkey... :)

• acure

Någon som vet om man kan köpa en Donkey Mono och använda både liggdel och sittdel samtidigt medan yngsta barnet är litet så kan man köpa till en sittdel sen eller är det som på CAM att man behöver saker från sittdelen för att bygga ihop liggdelen?

• acure

Den passar enbart bugaboo bee tyvärr, det finns olika solsuffletter till varje bugaboovagn.

• acure
    Rottiss skrev 2013-08-03 18:45:21 följande:

JÄTTEVIKTIG FRÅGA TILL ER!!

Ifall jag beställer en helt ny Bugaboo Cameleon 3 från Nederländerna, och bestämmer mig för att sälja den vidare i nyskick på Blocket. Hur mycket kan jag då få för den? Spelar den någon roll ifall den är köpt i Sverige Eller Holland? Hur mkt kan jag sälja den för?

Vill verkligen veta! Detta är ett avgörande svar ifall jag och min kille köper den eller inte så snälla hjälp smile2.gif  

Vi köpte vår bugaboo Donkey för 9990 från Holland och har nu sålt den för 11500 i Sverige. Det borde fungera för en CAM3 att åtminstone få tillbaka det du gav från Nederländerna. Skillnaden är väl att det oftast finns fler CAM till försäljning än Donkey så Camen kan vara mer svårsåld. Men en vagn i fint skick är ju självklart något jag skulle titta efter om jag köpte begagnat. Det är bara att hoppas att den som köper vagnen inte vet hur mycket billigare det är att köpa från Holland. :)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21