• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

Emma Görander skrev 2010-06-29 19:22:04 följande:
    går den att köra i snö?.. mycket snö?
    bee är ju en sulky och de e få vagnar som har rörliga hjul som klarar mycket snö. här i sthlm tyckte jag att det funkade. vet även en som har en bee i boden som kör den året om. har dock för mig att hon har en pansarvagn oxå för jobbigadagar
  • Noiis
    imsa skrev 2010-07-01 23:20:28 följande:
    ojdå har jag fått det så fel om bakfoten ;)

när jag köpte vår vagn 08 så fanns det klarblått att köpa, strax därefter kom det mörkblåa? har jag verkligen förväxlat färgerna?
    ja klarblått kom väl typ 2007 men marin fanns innan, för den fanns i fleece först och sen i canvas
  • Noiis
    Hannal77 skrev 2010-07-01 21:55:08 följande:
    Jag har precis köpt min första bugga och jag har lite problem med att den drar snett när man kör .Jag har så svårt att t.ex. köra den med en hand. Eftersom jag inte har någon erfarenhet undrar jag lite hur era vagnar är... Vad kan det bero på egentligen?
    Har du rätt inställningar på fjädringen?
  • Noiis
    imsa skrev 2010-07-01 23:20:28 följande:
    ojdå har jag fått det så fel om bakfoten ;)

när jag köpte vår vagn 08 så fanns det klarblått att köpa, strax därefter kom det mörkblåa? har jag verkligen förväxlat färgerna?
    Fattar inte varför jag inte kan klista in bilder länger *BLÄ* men på sid. 4 under standard i mitt galleri har jag bild på den klarblåa!
    den finns bla inne hos kidzshop och heter kort och gott blå
  • Noiis
    MiaEd skrev 2010-07-03 10:42:58 följande:
    Hej allihop!

Jag har precis köpt en Bugaboo Frog begagnad och jag undrar om man kan köpa tillbehör till dom andra vagnarna och använda på frogen? Frogen säljs ju tydligen inte längre i Sverige.. 
    jo man kan köpa reservdelar till frog, är det klädsel så kan du köpa det hos kidzshop.se men tror att du får ringa/maila dom för det. om du vill ha suflett så kan du ju köpa suflettfästen till cameleon så kan du ha cameleon suflett på frogen.
    Fram/bak/vinter-hjul, hugghållare och parasoll passar alla bugaboo vagnar 
  • Noiis
    november09 skrev 2010-07-03 14:17:45 följande:
    Någon som upplever att vagnen blir baktung när man har skötväskan på? Fast de är inte så stort problem tills jag ska ta ur min son ur vagnen.. då kan den nästan tippa känns de som.. Jag har plockat ut massa från skötväskan och har endast de nödvändigaste.. Någon som har ett bra tips? kanske byta fästen? läste någonstans om nån jojo krok eller nått.. (ni får ursäkta mig om det är helt fel namn p åkroken)
    klart att vagnen blir tung om man hänger en väska på den
    Men det beror ju helt på hur mycket man har i väskan. tips är att inte ha så tunga saker i väskan utan att försöka lägga en del i varukorgen.
    jujube fästen är jätte bra, men gör inte att vagnen skulle bli mindre tung av väskan, utan de e väskansinnehåll som avgör det!
  • Noiis
    MiaEd skrev 2010-07-03 20:15:24 följande:
    Har sett att många syr själva, sufletter osv.. Är det svårt? Alla åkpåsar borde väl funka i den?
    nej efter lite träning så tycker inte jag att det e svårt. sufletterna e lätt konstruerade och de gäller bara att man tittar noga på sufletten så kan man förstå hur den är utformad.
    jag rekomenderar dock att man syr första med typ ett trasigt lakan eller en tunn duk som kanske blivit förstörd eller så. så att man har en att testa på, där det inte gör så mycket om det inte blir kanon bra!
  • Noiis
    Snoppan skrev 2010-07-03 22:40:29 följande:
    Vad är det för fel på chassit på bugaboo cameleon eftersom var och varannan människa på Blocket skriver "nytt chassi pga reklamation"?
    Det har funnits lite olika problem med chassina, en del är rena handhavande fel medans andra inte. typiskt problem är att man drar vagnen i trappor med barn och väska på vagnen och då börjar handtaget att glida, alltså att den längre än vad man ställt in den på.
  • Noiis
    Tjejen79 skrev 2010-07-04 15:39:06 följande:
    Har en liten fundering angående sittdelsklädseln... har köpt en begagnad på Blocket och nu när jag fick hem den har den mindre antal hål i ryggen än den ja redan har. Har aldrig använt sittdelen så därför jag undrar lite... har de tillkommit fler hål så de ska passa mindre barn bättre på dom nyare vagnarna?? Om de nu är så att spännena ska sitta tightare... bara min teori då ja aldrig monterat sittdelen...
    vart har den hål? ganska långt ner i ryggen? Är din vagn USA köpt?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21