Bugaboo-tråd nr 21
Hur kan man lägga in en liten kort film? (På det vickande styret)
Hur kan man lägga in en liten kort film? (På det vickande styret)
Var kan man köpa svart chassi billigt!?? Är så sugen på ett!
finns svart chasdi att köpa från utlandet?
Ingen som vet om man kan köpa svart chassi billigt utomlands??
En frog från 08 är vård 3-3500kr skulle jag säga, beroende på skick och om den är blekt eller ej. Jag har haft både Frog, CAM och Bee och Frogen är klart bäst. Been funkar dåligt på ojämna underlag och snö plus att den snabbt känns liten för barnet och är mindre bekväm att sova i. Den funkar bäst mellan 6mån-1,5år.
Jo, Been har heller inte lika bra kvalitet som de andra två, detvär mer plast som lättare går sönder och den knakar väldigt när man fäller upp och fäller ihop... Fast Been är väldigt smidig och bra som sulky!!
1) jag har aldrig stört mig på det (haft frog och Cam) 2) ja det tycker jag absolut, framförallt efter ca 10mån. Innan dess har jag sällan vinklat upp sittdelen hela vägen. I min mening finns ingen bättre allroundvagn och heller i gen som är så anpassningsbar och jag har provat många olika vagnar! 3) jämför priset på den du är intresserad av med andra liknande av samma årsmodell så att du betalar ett ok pris. Förhör dig om vagnens historia och kolla så att chassit är enkelt att fälla upp och ihop samt att det inte är snett eller dylikt. Och som sagt, lär dig känna igen en kopia.
Skrittens mamma: du kan nog följa samma råd som jag och S07 skrivit ovan. Gissar att det är den i Linköping? (stenkoll på blocket i jakten på svart chassi). Det framgår inte om det är frog eller Cameleon chassi, kolla det. (frogchassi är i mina ögon bättre), jag antar dock att ramen är frog, annars skulle inte frogs sittdelar passa, men kolla för säkerhetsskull. Jag ser att den har Cameleon framhjul vilket är bra, de gamla frog hjulen fjädrar inte lika bra.
Bytte från ligg till sitt vid 4,5 mån, 5 mån och nu vid ca 6 mån tänkte jag (vill ha liggdelen i Thailand så han får klara sig med den tills vi kommer hem och han är 6 månader precis). Vilken utländsk sida har billigast reservdelar? Vill slå till på en svart varukorg och foamdäck bl.a... Det kommer aldrig ut ngt på Blocket!
Www.kidzshop.se har överlägset billigast priser och störts sortiment av buggadelar. De är himla trevliga också faktiskt. Beställde mina foamdäck och en svart varukorg idag och suktar efter det svarta chassit för 3100kr... Och en svart sittdel... Dyrt att ha bugaboo när man kan köpa så mycket till den!! ;) köpte även ett blått set av sittdel och liggdel med Marimekkosufflett i blått på Blocket, blir fint med den svarta varukorgen!