Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

Bugaboo-tråd nr 21

Haha Saandi!! Skönt att jag inte är ensam! Broadway- den kommentaren lär jag ju lätt sno och använda mot maken!! :) Många saker jag köper vet han inte om.. Hrrm... "den, nej den har jag haft jättelänge, kommer du inte ihåg det!?" Min psykologtant menar att jag shoppar för att jag behöver kanalisera min ilska och då blir det på det, kan nog stämma. Hur kanaliserar man ilskan mot tex träni g eller annat nyttigt istället? ;) Är det fler än jag som har problem med att handtaget går att vicka ca 7-8cm längst upp? Kan man fixa det? Går INTE att köra med vinterhjulen när det är så!

Mamma till Leo 051004, Noa 090218 och Sam 110830
  • RedTopaz

My33: liggdelen skall vara lite lös och kunna tippa typ 2cm åt vare era håll, det är en del av fjädringen. Att varukorgen är svår att komma åt med liggdelen är tyvärr ett problem men så fort du har sittdelen är problemet löst. Jag brukar lyfta bort liggdelen, stoppa i matkassarna och sedan sätta på liggdelen igen. Angående att fälla vagnen så är det något man lär sig, jag och maken gör tex helt olika... Han mer eller mindre kickar ut chassit. Jag lägger det nästan hel ner, då blir knapparna jättelätta att trycka in och så lossar jag chassit från hållarna som håller ihop det och lyfter sedan försiktigt upp det med tårna. Kolla på filmen om hur man gör som följde med vagnen (eller på nätet) och prova er fram. Varje chassit har sina egenheter..

• RedTopaz

Mini75: frogklädslar finns inte att köpa i svenska butiker bortsett från om de har någon gammal kvar på hyllan, Bugaboo säljer inte längre frogdelar till Europa. Vagnen säljs dockk fortfarande i USA meddelade de mig nyligen från Bonti så det borde gå att få tag på där. Seriously: har tyvärr inte fått den än, Nordstroms är sena med leveransen... det har strilat massor. Sweetpea: OiOi är en fantastiskt bra skötväska annars :) Sitter finfint på buggan.

• RedTopaz

Jag har haft och har Hobon tror jag?

• RedTopaz

Sweetpea: det är just den jag har fast i rött läder :), blir snyggt! Skrittens mamma: Co. omen är främst till användning i Been för den nyfödda, man behöver inte ha någon till Cammen. Det finns alltså utöver sitt och liggdelstyget som diskuteras ovan även en mjuklift. Sannasvan: du kan absolut sätta friges en på camchassit. :) Mysanr: det är just Babyproffsen som säljer Bugaboo av de stora kedjorna (big Baby oxå?) men det är dyyyrt, köp på nätet om du vill ha bra pris.

• RedTopaz

Dumma iPad!! Cocoonen ska det stå inte Co. omen....

• RedTopaz

Impregnering är nog onödigt, den håller vätan bra länge även när den är tvättad.

• RedTopaz

Lillalyckan: det går bra med vilken som helst, men den enda som passar precis perfekt tror jag är buggas egna efter egna erfarenheter. Gruspinne: jag tror jag tvättat i 40 grader med sköljmedel? Men kolla tvättråden!

• RedTopaz

Lindadjo: jag har faktiskt testat både och nu och Frogen är mer balanserad och snabbmanövrerad än Cammen plus att Cammens styre är obehagligt smalt och kantigt att hålla i i jämförelse. (dock hade Frogen sittdel och Cammen liggdel) och så misstänker jag att mitt ca styre vickar lite för mycket,.. Var det ingen som visste hur man kan fixa det?

• RedTopaz

Fick hem mina nya foamdäck och svarta varukorgen idag. Vagnen fjädrar ju inte alls nu men jag får iaf inte punka. Ut med däcken på blocket!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21