Inlägg från: Katjan |Visa alla inlägg
  • Katjan

Bugaboo-tråd nr 21

SophiaM skrev 2011-02-23 21:26:09 följande:
    Hej alla experter!

Köpte en "Ocean" för någon månad sen och packade upp den nyligen.
    Insåg då att det inte ingår något sittdelstyg, vilket jag inte insett fören nu. Varför är det så? På många bilder så ser man ju sittdelstyg också?! 
    Konstigt att det inte ingår... jag har oxå sett många bilder där man ser ett sittdelstyg.

På allblack får man inte heller med ngt sittdelstyg... lite dåligt tycker jag då tyget skyddar basklädslen.
  • Katjan
    Överbandsfürern skrev 2011-03-18 22:18:19 följande:
    mjaha.. länken dåra

www.tradera.com/Swivel-hjul-till-Bugaboo-Nya-...

inte min auktion
    Jag har aldrig haft några hjul som ser ut som dem till mina vagna.. man kan ju inte ens låsa de hjulen i annonsen sedan ser det ut som att det fattas en del oxå.. skulle aldrig köpa dem.
  • Katjan
    Katjan skrev 2011-03-18 22:43:01 följande:
    Jag har aldrig haft några hjul som ser ut som dem till mina vagna.. man kan ju inte ens låsa de hjulen i annonsen sedan ser det ut som att det fattas en del oxå.. skulle aldrig köpa dem.
    Ser ut som hjulen till den äldre ståbrädan förresten, men dem ska man ju inte använda som framhjul.
  • Katjan
    Överbandsfürern skrev 2011-03-18 22:48:29 följande:
    Nej, det står ju i annonsen att de även passar ståbräda
    Då är det säkert hjul till ståbrädan... borde stå klart och tydligt i annonsen att det är hjul till ståbrädan och att de ej går att låsa ifall man ska ha dem spm framhjul. Undra hur säkert det är att använda dem som framhjul.
  • Katjan
    Mammas Kalle skrev 2011-03-18 23:25:21 följande:
    Håller precis på att klippa ut tyg för morgondagens projekt ny suflett o bumperbar skydd.

Behöver kloka proffs hjälp med hur jag syr, vill undvika allt för mkt sprättande

När ni syr ihop alla delar syr ni samtidigt fast kantband eller är det det sista ni gör?
    mammapavift-lillagroda.blogspot.com/   <--- där står det hur du syr en egen suflett.
    Jag har aldrig själv sytt någon suflett till vagnen.
  • Katjan
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-31 15:12:53 följande:
    Haha jag gick in på Bonti innan vi skulle på UL. Och tittade lite på nya förgerna och så.. Då kom en tjej och började visa upp en vagn som hette orbit baby eller liknande ! Den såg ju ut som något handikapshjälpmedel ! Urk.. Har ni sett den ? Hon sa minsann att den var nog bättre än bugaboo ! Haha sa bara att vi har redan köpt en bugga så vi är inte intresserade. då visade hon ytliggare en vagn som var HELT ny på marknaden sedan igår, och den minsann hade hon inte ens hunnit få in priset på ! Tyckte den var riktigt tung, men den vägde bara 11 kg ?! 
    Jag har en nu orbit baby g2. Har snart kört orbitbaby i 4 år.. har iofs växlat med cameleon och frogen.  Tycker att kvaliten  och solskyddet är bra på orbit baby vagnarna, så det är absolut inga skitvagnar.  Oeko-Tex Standard 100 tycker jag att fler vagnar ska klara av..

Är det någon som ska köpa donkeyn? Funderar på om man behöver ha en eller inte. Jobbigt med en vagn på bredden när man är i stan. Kanske är onödigt att ha som landet vagn.
  • Katjan
    Duntoffla skrev 2011-04-15 15:52:09 följande:
    Nej, får för mig att det är skumt. hemsidan verkar ju inte funka direkt...
    Tycker oxå det verkar vara det.. men vem vet.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21