• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

RocketQueen skrev 2011-11-13 17:38:25 följande:
    Nej det är inte den annonsen, dom sa att den är oanvänd pga tråkiga omständigheter. Men det var samma pris som på den annonsen. (kan tyvärr inte citera då jag sitter med mobilen). Men jag ska absolut läsa på mer om fakes. Antar att det är rätt vanligt med så populära vagnar.

Hittade en annan annons där vagnen var billigare, från 2010 och där alla kvitton finns kvar. Kanske bättre att sikta in sig på en sån istället?
    Tack för tipsen
    Ja det låter bättre faktiskt!
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Hejåhå skrev 2011-12-06 20:59:57 följande:
    En liten fundering... Varför är det knappar på ovansidan av åkpåsen?
    För att du ska kunna fälla ned locket på åkpåsen och fästa det runt bygeln, tror jag.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Ellan 73 skrev 2011-12-15 09:31:25 följande:
    Tack! Nu vill jag ju bara ha den ännu mer..tror att jag har blivit förälskad..synd bara att jag inte har råd just nu..men så fort jag bara kan då ska den få komma hem till mig.

Hur funkar den förresten? Är ni nöjda som har köpt den?
    Hejåhå skrev 2011-12-15 09:37:56 följande:
    Det ska bli intressant att höra hur syskonvagnen funkar i snö.
    Jag plussade igår och dottern kommer vara 18 månader när de blir två. Det är för tidigt att kolla på vagn ännu, men buggan verkar så bra att båda kan sitta bakåtvända.
    Det finns en Donkey-tråd här på FL: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60251153.html
    Och här har jag skrivit om Donkeyn: blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/27/bugaboo-donkey/
    På bloggen finns även bilder på vagnen med ståbräda till.
  • spigg
    Ellan 73 skrev 2011-12-15 13:16:04 följande:
    Tack för tipsen och den fina bloggen!!! Jag ser dock ingen bild på vagnen med ståbräda..men det kan vara jag som är blind. Man kan alltså ha tre barn samtidigt? Två i vagnen och en som som rullar med? Det är ju fantastiskt i så fall!!

Men hur är stabiliteten på Donkeyn?
    Här! blogg.alltforforaldrar.se/alltombarnvagnar/2011/11/27/bugaboo-donkey-med-stabrada/
    På bilderna har jag iofs  vagnen i mono men det funkar ju likadant med vagnen i duo. Så ja, den går att använda md tre barn!

Jag tycker att den är stabil, men det beror lite på hur du menar?
  • spigg
    MrsNielsen skrev 2012-01-08 15:22:40 följande:

Hej

Har idag en Cam och vill gärna byta till en Bee+.Är dock lite kluven om jag ska köpa en nu eller vänta till våren.Är livrädd att det kommer att bli världens snökaos och att Bee inte klarar av all snö.
    Klarra been + av mkt snö??
    Tacksam för svar!

Nej det tycker jag inte att den gör. :(
  • spigg
    Katjan skrev 2012-01-08 18:13:47 följande:
    Jag ska antagligen hämta ut min donkey på tisdag. Tror ni att affären kan sätta ihop den åt en så man slipper släpa med sig kartongerna?
    Det tror jag säkert, men ring i förväg och be dem göra det för de kanske inte har tid precis just då?
  • spigg
    JessiWill skrev 2012-01-10 13:24:55 följande:
    Hejsan!
    Någon som kan ge mig tips på olika sidor där jag kan beställa donkeyn? Och ni som har en vad betalade ni för eran?

Jag vet att det finns en Donkey-tråd, står att man skall få ställa frågor, men det är ingen som svarar Skrattande
    Så frågar i gamla hederliga-bugga tråden ist och hoppas att ett par av er har införskaffat sig en åsna =)
    Jag har svarat på den frågan många gånger där inne, det är bara att bläddra några sidor bakåt så är det flera stycken som redovisar de prisuppgifter de fått från bl.a. Pramworld bara nu i veckan!
  • spigg
    JessiWill skrev 2012-01-10 17:39:58 följande:
    Nej fast står det att de kan allt om Donkeyn och att man där skall kunna ställa frågor så hade det ju vart roligt att få ett svar, om inte annat skulle man ju isf kunna skriva de vanligaste frågorna i TS Glad
    Självklart ska man kunna få svar, och jag svarar i den tråden flera gånger i veckan. Men du ställde en fråga och väntade bara ett dygn innan du tyckte att vi var sega med att svara. Och bara 12 timmar innan du ställde din fråga så var det två stycken som skrivit om varifrån de beställt och hur mycket det hade kostat dem, samt hur de hade gjort. Att bläddra  max tre sidor bakåt (bara 1 sida bakåt när du först ställde din fråga) tycker jag inte är så mycket begärt, men jag har full förståelse för att man inte orkar läsa bakåt i hela tråden.

Det går inte att skriva in i TS hur mycket vagnen kostar och varifrån man kan beställa den, för priserna ändras hela tiden beroende på reor, valutakurser och andra faktorer. Skriver jag in i TS att den kostar 11800 kr från Pramworld så är ju det en siffra som kan vara helt inaktuellt bara en månad senare, och det går ju inte att radera i TS.

Och ett tips! Överst i tråden finns en grå menyrad, där står det "sök i tråden", den kan man använda sig av om man vet ett bra sökord för det man letar efter. 

Sen vad gäller att importera en vagn så känns det inte så galet alls, Bugaboos garanti är internationell så vid ev. problem med vagnen är det bara att maila eller ringa dem och så får man snabb hjälp och är det något som måste reklameras så kommer det med bud hem till dörren. 
  • spigg
    Broadway skrev 2012-01-11 08:36:09 följande:
    Om jag har liten och lätt bebis i vagnen. Ska jag då ha fjädringen på framhjulen längst fram eller längst bak? Eller har det inte alls med bebisens vikt att göra?
    Längst bak/längst in! Fjädring har med hur stor vikt vagnen belastas med, inklusive varukorgen. Första hacket är till 5 kg, andra till 10, tredje till 15 och fjärde till 20 kg.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21