Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

H I L L A skrev 2010-04-16 10:31:33 följande:
    Miss Boring -- HEJ !!! *vinkar* Nu finns mitt fynd i bt
    Gud vad fin den blev!!
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Gnoccikungen skrev 2010-04-16 13:23:20 följande:
    Jag funderat på att sälja min Bee och köpa mig en ny bee för jag har hört att det kommer vit suflett till sommaren.är det någon som vet när det kommer? För den passar väl inte på min gamla Beevagn då?
    Nej den passar inte din nya. Men den vita kommer i två olika valmöjligheter. Svart Bee med Offwhite suflett och sand Bee med offwhite suflett.
    Men det är ett begränsat parti. Leverans i Juni vad jag minns.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2010-04-16 14:48:06 följande:
    Äh men för fan! Nu har dottern öppnat ett mörkrött nagellack och HÄLLT UT hela flaskan inuti min Bugabooväska. Jag skojar inte.Jag har försökt torka ur med våtservetter, och sen får jag väl bada väskan i aceton.Men allvarligt,vad är oddsen? jag är bara glad att jag inte hade den i vitt skinn, då skulle jag gråta blod.
    Shit....vilket skit!!!
  • Stargirl
    Joddan skrev 2010-04-16 16:43:29 följande:
    Mina skenor till liggdelen är borta, jag hade avbruten linjal ist
    Håller med...man kan sätta vad som helst däri...jag hade en sked
  • Stargirl
    Ellisizza skrev 2010-04-16 21:51:11 följande:
    Blev också kär i nya bee Har en cameleon sedan tidigare och ville ha en vagn som är enkel att ta med i bilen, på resor och så. Vi åkte till butiken och skulle bara kolla. Men så frågade vi om de hade någon hemma och de hade bara en...så då bestämde vi illa kvickt att den fick följa med hem Har inte ångrat mig fast jag nu har två vagnar och bara ett barn. Bee är ju supersmidig! Skulle inte vilja ha den som enda vagn dock men som komplement till min cameleon är den perfekt.Det roliga är att jag motiverat mitt val av bugaboo cameleon med att den är ju sååå bra för den passar till allt och räcker hela vagntiden så man behöver ingen annan vagn. Andra som köper klumpigare vagnar kommer att byta till en smidigare vagn! MEN nu står jag här med TVÅ vagnar och ingen annan i mammagruppen har köpt en till vagn
    Hahaha....du behöver ju inte en till vagn. Men du vill ha en till....det är skillnad. Jag behöver inga fler skor, men jagköper ändå massor hela tiden.
  • Stargirl
    Onyxia skrev 2010-04-17 18:42:33 följande:
    Fler underhållsfrågor :D Kan man tvätta en solsufflett i fleece i maskin? Någon som vet? Samt åkpåsen ska tvättas i 30grader med lite tvättmedel (utan sköljmedel)?
    Ja det kan man. 30 grader även där och inget sköljmedel. Fleece mår dåligt av det.
  • Stargirl
    zasata skrev 2010-04-17 21:43:12 följande:
    Tittar in här.Har beställt en bee + idag på kidzshoppen så hoppas den kommer nästa vecka. Blev svart med sommar suflett.Men lite frågor..Är den svår att bygga ihop?Måste man "sparka" upp chassit? har för mig hon visade mig det på mässan.Finns det några hakar att fästa sittdyna i? kan man ha sådan universal som dom som är till urban jungle också i?ingår myggnät och regnskydd?
    Regnskydd ingår, inget myggnät finns till bee.
    Vagnen kommer komplett, man måste sätta fast framhjulen och sufletten. Chassit drar man upp genom att sätta foten på den.
  • Stargirl
    zasata skrev 2010-04-18 09:31:50 följande:
    Okej det skall väl öven jag klara av ! Vet du hur det är med sittdynor?
    Finns inga hakar att fästa en sittdyna i. Men det bör funka med vilken sittdyna som helst.
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2010-04-19 14:32:34 följande:
    Vet någon här om det finns någon vagn som blir så pass liten att man kan ta med den på ett flygplan som handbagage?
    Beror på flygbolag. Inte på vagnen. Quinny Zapp ska vara tillräckligt liten men många bolag tycker inte att man får ta med den iaf. Den måste checkas in som vanligt.
  • Stargirl
    Ellisizza skrev 2010-04-19 15:44:51 följande:
    Var ute på en testrunda med min nya bee+. Måste säga att jag är grymt besviken Fjädringen är ju riktigt usel och den skramlar och skallrar värre än jag vet inte vad. Gick en runda med mestadels asfalt men det var ju inte sopat överallt. Vagnen går bra att köra när vägen är sopad och helt jämn men lite bucklor i vägen eller lite grus då funkar den ju inte alls Är vagnen bara tänkt att köra på perfekt asfalt? Jag ska ju iväg med sonen utomlands snart och hade tänkt att bara ta med been. Men om den är så dålig så får jag nog överväga att ta med min cameleon istället.. Men det tar emot att ta med en så dyr vagn.. Är det stor risk att den skadas om man har den i en transportväska?Funderar på att sälja been och leta efter någon annan sulky. Men det finns kanske inget bättre? Eller ska man bara nöja sig med att ha en cameleon?Jag som hade så höga förväntingar på bee plus Någon annan som är missnöjd med sin?
    Om du hade höga förväntningar på fjädringen så förstår jag att du är besviken. Varken Bee eller ngn annan sulky har mjuk fjädring. Det har med konstruktionen att göra. Vi kör Bee ofta på ojämna underlag och har aldrig tyckt att det är okörbart. Men jag hade inga förväntningar på fjädringen heller då jag vet att det är en sulky.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21