Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

Kajsan skrev 2010-05-10 15:30:27 följande:
    Jag har kört Swift med vobblande däck idag, känner mig helt snurrig. Det putar liksom ut på ena sidan av däcket, kanske nackdelen med lufthjul...
    Har du kanske pumpat de för hårt?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Onyxia skrev 2010-05-10 17:58:16 följande:
    Har kommit på att jag har ett problem. Kommer ju inte kunna ha min Oioi Carry All hängande på min Cam nu när storasyster ska börja åka åkbräda snart. Vet att jag sett några innan i tråden som har haft Skip Hops Saddlebag(?) hängande på buggan. Vad får man plats med i denna? Samt finns det något skötunderlägg i den? Någon som vet om Skip Hop Pronto går att fästa på samma sätt som Saddlebagen? Eller är det någon som har någon helt annan lösning på problemet? Vill gärna få i våtservetter, ett par blöjor till vart barn samt ha en skötbädd lätt tillgängligt. Resten kan jag ju ha undertill i varukorgen.
    Jag hade saker i fotändan av liggdelen när jag skippade skötväskan. Hade ett par blöjor och annat smått och gott där i en tygpåse. Bebin fyller ju inte hela liggdelen. Ibland hade jag bebin i åkpåsen och skippade locket om jag ville ha tillgång till alla prylar hela tiden. Annars går ju locket att ha öppet på ena sidan om man plötslit vill åt sin telefon (om man inte har den i fickan)
  • Stargirl
    livet från ljusa sidan skrev 2010-05-11 21:03:46 följande:
    LillaG: Jag har en sjal och han stensomnar i den...jag kan absolut bära i sjal bara jag vet att han någon gång vill sitta i sin underbara vagn!! ;)Men det är som du säger, han är pyttebebis! Bara att han är så stor så man (jag) tror att han är mycket äldre än vad han är..... tack för tanken! Looovar du att han gillar sin vagn någongång ;)
    Min yngsta hade en sådan period. Jag gjorde vagnen mer mysig med en rullad handduk på båda sidorna av babyn. Hon ville känna sig omfamnad helt enkelt. Kanske det funkar för er också?
  • Stargirl
    imsel skrev 2010-05-11 23:03:00 följande:
    Hallåj allihopa Har en liten fråga till er.Ungefär hur stora/långa barn får plats i en bugaboo cemeleon eller gecko (visst är det dom som är ungefär likadana)?Har en teutonia spirit s3, men sonen som är 1 år kommer nog inte sitta bra i den om han växer mer Så jag funderar på att sälja den och köpa en begagnad bugaboo istället, om den nu räcker längre förstås.
    Här har du en bild på min då 5 åring. (han sitter i syrrans vagn)

Samma pojke.....2 år.

Cameleon är mycket rymligare än Teutonia.
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2010-05-12 18:12:25 följande:
    Kommer ni ihåg den misstänkta nya buggan på Tradera som det var en del snack om i tråden? Tydligen tog inte Tradera min anmälan på allvar... Stackars köpare.www.tradera.com/NY-BUGABOO-CAMELEON-auktion_3...
    Fy....låter inte så kul. Ingen kan väl vara så dum att de förskottsbetalar så mycket pengar?
  • Stargirl
    Jesli skrev 2010-05-13 21:37:37 följande:
    Så hur vet jag om det är nya chassit, alltså 09?Som jag fattade på henne är nya chassin svarta och hennes i silver/aludet är alltså inte färgen som skiljer?
    Nope, de svarta chassina är bara limited edition. De vanliga är i aluminium. Svarta chassit kom för första gången i September förra året på en (RED) Denim vagn. Nu finns det svarta på ytterligare två limited editions all black och off white.
  • Stargirl
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-16 17:51:22 följande:
    Vet varken ut eller in.. ett riktigt i-landsproblem Har snart både en cam, en bee, en 2åring och en 3mån. Dottern går mest så syskonvagn får flytta.Hade tänkt köpa en ståbräda med sits och ha på cam, men nu funderar jag på om det inte är bättre med den nya modellen som passar båda vagnarna. Hur hade ni tänkt??Hon är rätt mini, så frågan är om hon inte kan sitta på knäna om det blir jobbigt?
    Tiny tot sitsen passar bara den gamla ståbrädan. Jag hade köpt den nya då hade jag lätt kunnat växla mellan de olika vagnarna. Är ni två vuxna så kan ni ju ha Bee till 2 åringen och Cam till bebisen.
  • Stargirl
    HemmaHosSofi skrev 2010-05-16 21:32:55 följande:
    Ja det har jag förstått, skitdumt! Nya + sitsen hade ju varit det bästa Lutar åt nya ändå.
    Jag tror inte det är omöjligt att Tiny Tot gör en ny variant....deras affärsidè bygger ju utelsutande på Bugaboo....så snart borde en ny komma.
  • Stargirl
    lilla sandra skrev 2010-05-16 22:13:42 följande:
    Nån som vet om man kan kika på Buggans syskonmodell redan nu?
    Nej. Den visas i Köln i mitten av September.
  • Stargirl
    Leo och Elliots Mamma skrev 2010-05-17 07:15:29 följande:
    När lanseras den sen i Swe? Vet du el ngn det?
    2011
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21