Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

Bugaboo-tråd nr 21

Fast jag är fortfarande inte helt impad av syskonvagnen. Den går att trycka ihop en bit och ha med låda på sidan. Lådan, är den till för chiuauan eller designerväskan då eller? *hukar*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Asereht
    Machina skrev 2010-09-16 18:11:02 följande:
    Ytterligare en fråga då jag är Bugaboonovis :) När jag ska köpa en liggdel till frog, vad ska jag tänka på ? Alltså vad ska följa med? Bottenplatta ? Osv osv?

Jag köper ju en frog med enbart sittdel så jag behöver hjälp i denna djungel :)
    Liggdelen ska var komplett dvs med klädsel, platta, madrass och pinnar för att kunna användas ifall man inte har några grejor alls. Fast pinnarna är inte katastrof om de fattas, det går att använda annat om de skulle fattas. Men resten måste finnas.
  • Asereht
    Bubbibalubbi skrev 2010-09-16 19:00:36 följande:
    Hej plastpåse Flört
    Hej plastpåse!
  • Asereht
    Favvo skrev 2010-09-26 17:35:23 följande:
    Hej.
    En liten fråga.
    Ni som använder liggdelen kommer ni ha bb´s åkpåse i vinter eller räcker det med typ filtar och täcke samt vindfleeceoverall på?

Sitter och funderar på om jag bör beställa åkpåsen till...
    I vintras hade jag lammullsåkpåse i liggdelen men så var det ju skitkallt också. Sen när det blev mildare så körde vi med buggans åkpåse. När den var för varm gick vi över till filt.
  • Asereht
    jean1 skrev 2010-09-26 21:37:41 följande:
    Googlade lite och såg att det finns två modeller, ett för liggvagn och ett för sittvagn/framåtväd sulky. Det för sittvagn "lutar" lite framåt i modellen, är det det som kanske blir bäst om man kör med sittdelen??

www.barniallt.se/nya/butiken.cgi?cmd=Produkte...+(Avd+tillbehor+Nothing,Manuell)
    Vi har ett regnskydd till vår brio happy som är ett sånt där universalregnskydd dv det funkar till både sitt och liggdel. Det funkar utmärkt till buggan också. Jag använder inte buggans egna alls. Jag vill ha ett regnskydd som täcker hela vagnen ordentligt och som inte tar upp hela varukorgen när man inte använder det.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 09:44:14 följande:
    Det går inte att se med blotta ögat tyvärr. Men min gissning är att det är en Frogram. Det grundar jag på att jag utan tvivel kan konstatera att det är en Frog-sufflett. Och då borde även klädseln vara en Frogklädsel (vem köper en ny Cameleonklädsel till en gammal sunkig Frog-sufflett?) och är den det så är det en Frogram. En Frogklädsel passar inte på en Cameleonram utan skulle bli för kort och inte räcka hela vägen ned. Däremot så funderar jag på om inte chassit kan vara ett Cameleonchassi och att det är det säljaren menar? Svårt att se vad som gömmer sig under skötväska och tillbehör.
    Men visst ser det ut att vara en Frog varukorg? Den är ju mindre än cammens (jag har ju båda och kan jämföra). Jag tror det är en ren frog dvs alla delar frog. Men det är vad jag tror.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 11:47:21 följande:
    Och jag tror att du tror rätt
    Det kan ju vara så enkelt att varukorg och sufflett är lite blekta för att de är använda mkt med tex liggdel.

Och som du skrev, vem sjutton köper en ny fin cambas och kompletterar med solblekt froggsuffla och frogvarukorg?
  • Asereht
    Senap skrev 2010-10-07 12:21:49 följande:
    Well... av alla fula solblekta suffletter jag sett ute på stan så verkar en hel del inte bry sig.

Jag berättade för köparen att min Denimklädsel är lite solblekt på sufflan. Det syns inte om den sitter på men håller man tyget vid bågarna och mot tyget på sidan ser man en liten skillnad. Och jag vill inte att hon (köparen) skulle bli besviken eller känna sig lurad.
    Några dagar efter mötte jag en Cam där denimtyget var helt vitt vid bågarna. Då hade jag inte så dåligt samvete längre.
    Sant, många bryr sig inte alls uppenbarligen. Jag såg en brun frog på stan, inte med camsuffla utan brun med quiltad insida. Insåg senare att froggen inte gjordes i brunt utan att det var en blekt svart.
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-10-07 14:08:36 följande:
    Min Frog var också från 2004 och i superfint skick
    Jag har ingen aning om vilket år min är ifrån men den är i bra begagnat skick chassimässigt. Klädseln såg inte ens använd ut då hon som hade den före mig endast använt den med åkpåse. Liggdelen var använd 3 ggr typ.

Kan man ta reda på hur gammal den är på något sätt? Står det någonstans?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21