Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

rosenkind skrev 2010-04-19 17:17:01 följande:
    Är det alltså stor skillnad på fjärdingen mellan Bee o Cam/Frog?
    Ja det är det. Bee är stummare då det är en sulky egentligen. Fast visst har den fjädring fram och bak till skillnad från många andra sulkyn iofs.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    rosenkind skrev 2010-04-19 17:24:58 följande:
    Det hade jag inte tänkt på... märks det bra när man kör? Stör det?Hur funkar Been till nyfödda? vet ju att det finns cocoon men hur funkar det i praktiken? Det är väl inte riktigt fullt liggläge?Jag blir bara så fundersam...borde jag köpa en Cam istället? Har redan en frog men det blev skadad på sista sista semestern så jag fick pengar på försäkringen...den _går_ att köra men är inte så snygg...så jag tänkte mig en Bee. Behöver ju bara vagn ibland...men hoppas på baby så småningom o har tänkt kunna använda den då genast. fast har en EL som sovvagn för en framtida baby också...
    Bee har liggläge som räknas som "fully reclined seat". Jag skulle köpa en Cam till en bebis men en Bee till ett större barn. Tänk inte för långt fram. Köp det du behöver JUST NU och fundera inte för mycket på en bebis i framtiden. Då kompromissar du på ngt som du egentligen behöver just nu.
  • Stargirl
    Ellisizza skrev 2010-04-20 10:10:20 följande:
    Precis så känner jag med. Jag trodde inte heller att det skulle vara en terrängvagn men samtidigt trodde jag att det skulle gå bra att köra på en jämn och fin grusväg. Är jättenöjd med att den tar så lite plats och att den är enkel att hantera men fjädringen borde faktiskt vara bättre även om det är en sulky.Om din vagn skramlar och låter och allmänt beter sig som min så är det nog inget fel på vagnen utan den är väl bara så. Lite surt faktiskt. Ångrar att jag köpte den. Är så himla nöjd med min cameleon och om det inte var för att jag behöver en resevagn nu när vi ska bort så hade jag sålt min bee.
    Jag kan inte känna igen mig alls i det du skriver. Vi har kört Bee sedan 2007 och har aldrig upplevt problem. Min Bee skramlar ingenting, inte som jag tänkt på. Jag har aldrig varit så nöjd över en sulky som jag är över min Bee. Vi har rest överallt med den och kört den på alla möjliga underlag. Stora bumliga kullerstenar och sandstrand är knepigt. Annars funkar den finemang. Jag märker definitivt av att det är fjädring på vagnen. Hade en Hauck paraplysulky innan och den var stenhård till skillnad från Bee. Men alla upplever ju saker olika.
  • Stargirl
    IMG_4211.jpg

Vad har Alex shulman gjort med sufletten????
  • Stargirl
    MiniM3 skrev 2010-04-21 19:15:29 följande:
    man ser inte hans vagn
    Näe...kolla på hans blogg. Bilden beskärs av FL av ngn anledning.
  • Stargirl
    MiniM3 skrev 2010-04-21 19:16:19 följande:
    haha han har tagit av den ser det ut som ?
    Ja och satt fast på handtaget....jaja, han vet nog hur den ska sitta egentligen tror jag.
  • Stargirl
    Ellisizza skrev 2010-04-21 21:34:30 följande:
    Jag undrar hur man lyckas vika fram sitsen när man ska fälla ihop bee+ och har sitsen vänd mot sig? När jag ska ändra lutning på ryggstödet går det jättebra när jag bara trycker upp den vita "knappen" på baksidan. Men även om jag trycker upp "knappen" jättenoga får jag inte fram sitsen så att den blir parallell med handtaget så att jag kan fälla vagnen. Får bara sitsen att hamna rakt upp. Sen är det stopp!HUR i hela friden gör man?? Någon som har något tips? Ibland lyckas jag men då trycker jag upp den vita grejen och lirkar hit och dit och så pang så åker det fram. Sen nästa gång går det inte! HJÄÄÄÄLP
    Du ska bara trycka upp den ngn mm. Inte hela vägen, bara liiiite grann och sedan känner du när det blir friläge och du kan föra fram sitsen.
  • Stargirl
    Fröken Småland skrev 2010-04-22 08:26:23 följande:
    Och där föll polletten ned även för Fröken Småland
    Man får absolut inte föra bak sitsen som man gjorde med gamla Bee. Då fastnar den i det högsta läget. Håller med om att det  är lite trix men när man fattat hur man gör är det lätt som en plätt!!!
  • Stargirl
    .

Nya Bee med regnskyddet på. Vem var det som ville se en bild? Sömmarna följer varandra. Jag har inte fäst den alls då vi ska bara en snabbis till dagis. Men man kan fästa den med snoddar och kardborre
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21