Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

annat82 skrev 2010-12-20 09:03:06 följande:
    Tycker det är så lågt att luras och förstår faktiskt inte hur man kan göra så heller Rynkar på näsan

Hittade den här på blocket idag däremot www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Frankofantsu...  Antar att det var den som följde med vagnen som Bonti sålde från Solsidan inspelningen
    HA HA HA; ursäkta men är det inte lite lathet att bara hänga över suffletten på den befintliga; inte ens orka med att byta Drömmer (*tadaaa tar 2 sekunder*)
    Och sen undrar jag; har de inte satt den åt fel håll; ska inte det som är fram vara över ryggen??

Men fräckt att den varit med i Solsidan *gillar!*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    annat82 skrev 2010-12-20 09:36:23 följande:
    Jo, den ser ut att vara bara lagd på en i offwhite, och åt fel håll. Ganska så mycket lathet enligt mig.

Fast jag tyckte inte ens den var särskilt snygg faktiskt. Har sett så många snyggare
    Jag har en jättetuff sydd av Mamma på vift jag funderar på att sälja på tradera med avslut i mellandagarna... men den var ganska dyr att få uppsydd (möbeltyg i tufft mönster & fodrat med svart bävernylon så den är vindtät) så vet inte om Tradera i mellandagarna är bästa stället?
    Kanske Blocket? *svårt att veta*
    Man når ju fler köpare via Tradera känns det som....

-Har nyss sålt min Bugga *snyft* eftersom syskonvagnen bara används i stort sett + har en UJ singel jag fyndade till ett vrakpris (så kunde inte längre motivera för mannen att min fiiiina Bugga bara stod & glänste i hallen)

psssst: ska börja jobba på att köpa en Bee+ nästa höst men funderar på rätt taktik för mannen Drömmer
  • Bellbox
    annat82 skrev 2010-12-20 10:00:04 följande:
    Älskar min kombo med Cam och Swift. Lite förälskad i Bee+ 107 också, och har typ fått ok på en, men vi ska flytta först för annars får den inte plats, så till sommaren kanske
    Fast då har jag en nästan lika vagngalen sambo som jag så det är inte så svårt där

Och för övrigt, när de inte används så är ju rätt plats för en bugga en väl upplyst plats inne så den kan beundras och klämmas på lite då och då tycker jag
    håller med!

(ang män; jag har dock begåvats med en man som älskar Gekås Ullared så han får lite + i kanten där)
  • Bellbox
    annat82 skrev 2010-12-21 12:04:04 följande:
    Jo, det jag menade med att man får kontrollera mer nogrannt också. Skulle nog inte vilja köpt om jag inte fick se kvitto eller förklaring till varför det finns så många annonser.
    En bra variant är ju dessutom om man köper i andra hand att se till att inte bara få se kvitto utan att få kvittot också, annars kan ju flera vagnar säljas med uppvisande av samma kvitto.
    Märkte jag själv att någon la ut många annonser så skulle jag personligen välja en annan säljare helt klart
    Kopiera text gillar inte jag heller, ska man sälja nåt kan man gott skriva sin annons själv.
    håller med dig
  • Bellbox
    Katjan skrev 2010-12-21 16:56:47 följande:
    Stjernan- Det är en kopia. Skrev för ett tagsedan i tråden att det finns en del kopior med sådana hjul. Ser tyvärr många i Sthlm. Hoppas du får sålt din vagn snart trots att det finns så många kopior ute.
    Åh vad jobbigt att se dessa på stan!! För min del skulle det klia i fingrarna att gå fram och fråga personen ifråga om de köpt den ny eller begagnad... Är den ny kan man ju fråga vart sjutton de köpt den
    men man vill väl inte såra någon heller som köpt en falsk kopia ovetandes, men JAG hade nog velat att någon sa det till mig i.o.f om jag tänker efter *svårt dilemma*
    Drömmer
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-12-21 18:12:49 följande:
    Jag har faktiskt aldrig sett nån kopia ute på stan nån gång! ( säkert ett tecken på att jag är i stan för sällan;)) Eller ja, crescents kopia har jag ju sett men de utger sig ju inte för att vara bugaboo heller
    vad ligger din ute för nu?
    Har du fått några napp?
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-12-21 21:11:10 följande:
    Jag skrev i min annons att chassit är utbytt 09 och att det är det nya med popnit som inte ska glida. Var det dumt tror ni? Tänker att det kanske bara oroar nån som inte vet nåt om bugaboo. Att chassit är nytt bör väl stå då det bör höja värdet lite men kanske ska jag ta bort det andra? Ev kanske jag gör det om jag måste sänka priset sen
    svårt att säga.. tror det är bra ändå att du skrev det eftersom jag dett ett antal annonser där de med den ÄLDRE modellen alltid framhäver/poängterar i sina annonser hur deras äldre är så mycket bättre än de "farliga" nya
    -gäller ju att se till att ingen annan säljer sin först eller vad?
    Drömmer

Jag fick nyss sålt min från sommaren 09 utan tillbehör för ca 6500 så det borde gå bra för dig med!
  • Bellbox
    stjernan skrev 2010-12-28 08:59:20 följande:
    Ja skillnaden är att det nyare chassit som inte ska glida har popnit och det som gled hade små skruvar där clipsen sitter. Skruvarna klarade inte påfrestningen och är därför utbytta nu.
    Ska du få med båda chassina på köpet? Man kan ju nämligen sälja de trasiga för en femhundring, iaf i Sthlm. Jag har sålt två sådana...
    Bra idé!
  • Bellbox
    redfox skrev 2010-12-28 20:16:03 följande:
    Måste dock höjja ett varnandes finger då min vagn med poppnitar glider, så att säga att dessa vagnar är problemfria är att tumma på sanningen en aning.
    Håller med... visst finns det de med otur (precis som med allt annat i konsumentsamhället)
    Men läser man HÄR så kan man snarare felaktigt ledas att tro att ALLA "nyare" vagnar har problem är min erfarenhet...
    (inte riktat mot dig redfox, inte på något vis, utan vill bara säga att man ibland kan tro att alla har problem så någon (läs=jag) måste ju stå upp för oss som inte haft problem också)
  • Bellbox
    Pepsi08 skrev 2010-12-28 22:25:01 följande:
    Som någon annan skrev - både NK och Bonti har dem + tillbehör :) Cameleon är jättebra i t-banan - otroligt smidiga vagnar. Samma sak på bussar. Även om jag måste erkänna att jag hellre promenerar med vagnen :)

Helst ska man inte utsätta styret  för påfrestningar när man åker rulltrappa (samma säger de om alla "cityvagnar") så man ska ta hissar så ofta man kan.
    Ett tips är annars när det gäller rulltrappa att fälla ut styret & låsa det i det yttersta läget (så långt det kan bli)
    -eller göra som så att man håller precis under snäppfästena i ett stadigt grepp... *hoppas ni förstår*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21