Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

LillaG skrev 2010-05-25 09:46:07 följande:
    Jag undrar över det där med kvittot... Om man köper en ny bugga så får man ett skrivet kvitto med sitt namn på eller? Det där med kvitto finns ju reglerat i lagar, är det så att om det finns ett kvitto med namn på köparen så gäller inte garantin ägare #2 om man säljer vidare?Om du köper en tv på Siba t.ex, där de brukar ta ditt namn, så gäller inte garantin om jag säljer tvn efter ett halvår för nästa köpare?
    Barnvagnsbranschen har bestämt dessa regler, i motsats t ex till bilbranschen där garanti gäller enligt villkor oavsett antal ägare. Hur det är med elektronik känner jag inte till.
  • Fröken Småland
    Läängtar skrev 2010-05-25 10:01:32 följande:
    Men på mitt kvitto står det inget namn? Hur är det då om jag skulle sälja vagnen? Då måste ju garantin följa med?
    Då kan man "fuska" och låtsas att man är förste köpare, ja. Såna kvitton är väldigt bra
  • Fröken Småland
    Mymemlan skrev 2010-05-25 11:12:55 följande:
    humilis, det har jag ingen aning om faktiskt? :ONån är inne som vet om man måste köpa nå speciella topptyg då vagnen kmr från usa?
    Ja, eller sy egna knapphål. Åkpåsarna däremot är universala numera så de är kompatibla. Häng kvar så skall jag se om jag inte har en bild på en Yankee-klädsel.
  • Fröken Småland
    Mymemlan skrev 2010-05-25 11:24:47 följande:
    sok,det hände en gång igår, och det var bara en del av handtaget och blev det som snedbelastad på vagnen, var nog därför. Inget som stör mig om det inte blir fixat egentligen då jag är så nöjd med vagnen förövrigt faktiskt.fröken småland, jag läste att selen sitter fast i sittdelstyget. Och köper man ett nytt sittdelstyg från eruropa blir man utan sele. Det är nog inget för min son iaf ;p Men jag hade faktiskt inte tänkt byta ut sittdelstyget, däremot sufletten kanske :)
    Med europeisk sittdelsbas så blir man utan sele, ja. Men det finns särskilda selband att sätta på ramen så man kan lösa det så.
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2010-05-25 13:16:37 följande:
    Ååå fortfrande inget svar från Bugaboo
    Men! Hjulen skulle ju komma i början av förra veckan!
  • Fröken Småland

Livet från...: vi är flera som lett om selen på den äldre modellen men tyvärr går det inte på den nya så min lösning var att klippa av banden och skarva med spännen. Nå, åter till din fråga Jag tror det var mallan brallan som kläckte idén och jag vet att hon hade bild i sitt galleri. Kika in där och kolla om den är kvar, annars skall jag leta i mitt eget imorgon, surfar på mobilen nu.

• Fröken Småland

Jag röstar också på offwhite, funderar på att köpa en själv bara för att färgen är så snygg. Min Bee är svart och lite tråkig, gult och rosa hade varit en riktigt läcker kombination annars.

• Fröken Småland
    Katjan skrev 2010-05-28 12:20:31 följande:
    Undra ifall det är många som nappar på de helt nya buggorna ( kopior kanske) på blocket för 7800kr?Nu har jag iaf beställt en helsvart cam och sålt min offwhite vagn till min vännina. Tror den blir fin med det silvriga nieman marcus toppsettet till =)
    Wow, det är nog inte många som får prova både all white och all black
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21