Kajsan skrev 2010-03-27 17:51:58 följande:
Fast det är väl ganska ovesäntligt? Det som är intressant är att med en helt ny har hon garanti , det har hon inte med sin begagnade.Sen hur Bugaboo gör vid en eventuell reklamation, om de lagar eller byter ut chassit, det spelar ju inte kunden någon roll vid val av vagn.Med blotta ögat är ju vagnen likadan och har inte förändrats de senaste åren.
O nej,Inte ovesäntligt alls.
Är vagnen ny och jag har garanti så behöver jag bara kontakta ÅF så får jag nytt gummi som jag enkelt kan byta själv. Bra mycket enklare än att byta hela chassit för att åtgärda samma enkla problem.
Har garantin gått ut så kostar det nog inte speciellt mycket att bekosta det där gummit själv.
Detta är ju även givetvis högintressant för en andrahandsköpare.
Om någon tid framåt kommer det nog framgå ganska tydligt i annonser på Blocket att det specifikt är det chassi som man kan åtgärda detta problem på själv om man nu har ett sådant.
Allehanda fel kan uppstå på barnvagnar och även den dyraste märkeströjan kan tappa en knapp. Men faktum kvarstår. Om ett specifikt problem uppstår på en vara upprepade gånger.
I vissa fall så många gånger att man fått utnyttja garantin 3 gånger för SAMMA problem.
Ja,då får man räkna med att folk drar öronen åt sig.