Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

jean1 skrev 2010-03-11 22:35:43 följande:
    Ingen?
    Men det är väl klart att du vågar använda en sufflett sydd av en sömmerska? Den står ju sannolikt inte emot vatten om det är vanligt bomullstyg och den inte är impregnerad (verkar för övrigt hälsovådligt) men det är ju därför man har ett regnskydd. Angående solblekning så är det klart att det finns en risk för det men det gör det ju för din sommarjacka också och alla andra kläder och tyger. Skulle inte varit orolig om jag vore som du utan njutit av min vagn med de tyger och färger som jag gillar
  • Fröken Småland
    mallan brallan skrev 2010-03-12 08:29:36 följande:
    Jag reklamerade min påse! (hos Kidzshopen)Fotade å mailade å  dom skickade ut en ny till mig.
    Jag har faktiskt reklamerat den till Bugaboo men inte fått svar ännu. Men det låter ju onekligen lovande att du fick en ny.
  • Fröken Småland
    jean1 skrev 2010-03-12 09:13:00 följande:
    Frågan var ju inte om jag vågade använda sufletten utan vad ni andra tycker om sufletter av vanligt tyg. Självklart anväder jag regnskydd om det regnar men med en canvassuflett så kan det ju få komma lite regn och den stöter bort regnet, vilket inte en suflett i vanligt tyg gör på sama sätt. Jag undrade bara helt enkelt om någon här eventuellt möjligtvis upplevde det som omständigt, att behöva vara snabb fram med regnskyddet. Och nej, jag har aldrig märkt att min jacka blivit solblekt. Ber om ursäkt för att jag ställde en sån dum fråga här i tråden. Trodde man kunde ställa frågor om Bugaboo här och få ett vettigt svar.
    Oj, du upplevde alltså mitt svar som provocerande? Det var inte tanken alls, jag avslutade t o m med en glad gubbe. Och jag tycker nog att mitt svar ändå måste kategoriseras som vettigt då det var vänligt, sakligt och informativt.

Hoppas du hittar en sufflett som du trivs med och som funkar för dig.
  • Fröken Småland
    Tridde skrev 2010-03-12 09:28:36 följande:
    läste här tidigare i tråden att vi som köpt -09vagnar är "lurade", så nu blir jag lite orolig. inte för att vi köpte vagnen bara för andrahandsvärdet men ändå, är det så att 09-orna är svårsålda, och isåfall varför? än har jag inte upptäckt nåt fel med vår vagn mer än att bromsen blivit lite slapp men det gick ju fort och lätt att fixa själv  är det några särskilda delar som är överrepresenterade när det gäller att gå sönder på 09-vagnarna?
    Med det inlägget åsyftades nog att ett flertal vagnar med det nya chassit från 08 och 09 har haft problem med glidande handtag på chassit. Det betyder att folk kanske hellre köper nytt eller kollar på begagnade vagnar som har det äldre problemfria chassit eftersom garantin bara gäller första ägaren. Men jag personligen tror nog att andrahandsvärdet alltid kommer att vara bra på Bugaboo .
  • Fröken Småland
    mallan brallan skrev 2010-03-12 17:43:43 följande:
    Om dom knorrar kan du ju alltid dra triumf-kortet: "Men mallan brallan fick!!"
    *sparar för framtida bruk*
  • Fröken Småland

Nu har jag inte sett Tradera-auktionen och det kan säkert stämma att det är något skumt med den men jag skulle vilja inflika att det faktum att man inte vill skicka mot efterkrav inte är skumt i sig. I alla fall skulle jag inte vilja göra det för om köparen ångrar sig så står man där och har packat ett jättepaket i onödan och får åka och lösa ut det på stationen igen 400 kr fattigare...

• Fröken Småland

Idag fick jag svar från Bugaboo om min åkpåse med den blekta loggan och självklart skickar de en ny inom några dagar.

Har jag sagt nyligen att jag äääälskar Bugaboo?{#lang_emotions_heart}

• Fröken Småland
    JoiPoi skrev 2010-03-16 14:18:24 följande:
    Har nu kört min bugga i ca två veckor, är inte alls nöjd med den Den känns som att den ska ramla ihop om man råkar gå i en backe som har bucklor i marken :-SÅååååh smaken är som baken, skulle nog köpt en UJ istället
    Men oj Första tanken är om du har köpt vagnen i butik, känner inte alls igen beskrivningen utan blir lite rädd att det kanske är en av de kopior som florerar som du blivit pålurad?

Annars tänker jag att någon form av felmontering skulle kunna ge de symptom som du beskriver. Jättetråkigt att du är så missnöjd
  • Fröken Småland
    Polarnochpyret skrev 2010-03-16 14:06:41 följande:
    måste medge att jag har varit emot buggan men efter att ha lärt känna min lilla tös så inser jag att vi måste nog ha en ny vagn när hon inte kan ligga i liggdelen längre och hon är lite för ung för att vändas framåt. Har funderat och kommit fram till att buggan är nog ändå en vagn som skulle passa oss och dess ändamål ;) Men min fråga är vad på ett ungefär är ett bra pris på en begagnad bugga och är det något som man bör tänka på??? Väldigt tacksam för svar
    När det gäller pris är det svårt att råda då skicket är så avgörande. Jag skulle *duckar för ruttna ägg* avråda dig från att köpa en begagnad vagn med det nyare chassit då det endast är första ägaren som har garanti ifall det skulle vara så oturligt att just det chassit är ett av de glidande chassina som det talats så mycket om på sistone.

Personligen (men jag är smålänning) tycker inte jag att en Cameleon från 06-07 skall kosta mer än 4.500 eller absolut max 5.000. Då skall den vara i fint använt skick.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21