Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Stargirl: Såg i din blogg att du åker till Göteborg nästa vecka. Kommer du att vara på mässan?

• Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-04-04 19:15:05 följande:
    Kanske ska jag vara med på utagningen till Idol? Har du tänkt på det?
    *skippar mässan och sticker till Idoluttagningen istället*
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-04-05 09:57:05 följande:
    Jaha okej. Tycker mina är så tröga å vingliga fast de kanske ska vara så eller behöver de bli utbytta då.? Förlåt för mina kanske dumma frågor men ja e helt ny på detta.
    Jag tycker du skall ta och rengöra de små swivelhjulen fram först och främst. Vid de stora nitarna tar du ordentligt med siliconspray och så kläm ihop dem en massa gånger (på plats är enklast) så att de "niger" ordentligt och sprider smörjan ordentligt. Att de är lite fula i slitytan behöver du inte bry dig om, det blir de direkt.

Bakhjulens lager skall inte smörjas med något, de är självrengörande.
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-04-05 10:30:00 följande:
    Aaa oki :) tack för tipset. men att de e vingligt då e de så de är på vagnen eller.? Detta är första gången jag ens kör en Bugaboo ;)
    Ja, lite vinglig kan man nog uppleva vagnen till en början. Det är som att flyga helikopter ungefär; små rörelser ger stort utslag men det är priset man får betala för en lättkörd vagn och som sagt är det en vanesak

Sen är det ju svårt att säga om just din vagn är extra vinglig och det är klart att den är nog inte helt purung eftersom det är en Frog. Men min Frog är från 2004 och är i finfint skick.
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-04-05 12:21:24 följande:
    Ja juste en till fråga till er som kan allt om denna vagn ;) Ska handtaget gå att vicka lite upp å ner?
    Japp, handtaget glappar några cm och så även ramen. Det är en del av fjädringen
  • Fröken Småland

passau: Den finns nog hos de flesta ÅF men jag vet att kidzshop har lagt upp den i sin webbutik. Skulle tro att den visas på mässan i helgen.

• Fröken Småland
    Majomajo skrev 2010-04-07 08:49:44 följande:
    Vi har problem med glidande handtag. Gick till butiken där vi köpte vagnen (dec -08) och de tog serienr och kopia på kvitto, sedan skulle de höra av sig inom 2 veckor. Tydligen skulle de byta ut snäppfästena på chassit om de fick klartecken från Bugaboo. Någon som varit med om detta? Låter som om de flesta får nytt chassi?
    De allra flesta får nytt chassi så det kan du nog räkna med
  • Fröken Småland

Nu har Fröken Småland filosoferat igen och försökt knäcka nöten med vad Bugaboo skall lansera för produkt förutom barnvagnar. Visst var ledtrådarna att produkten var för vuxna och att den skulle ha två hjul? Spontant tänker man ju cykel men det känns så långt ifrån vad de sysslar med idag så jag funderar på om det inte är någon form av resväska? Kanske en kabinväska som får heta "Fly"? {#lang_emotions_dreamer}

Sen har jag en teori om de två helt nya barnvagnsmodellerna som de utlovat (utöver syskonvagnen) och det är en terrängvagn "Caterpillar" och en minisulky "Hummingbird". Vad tror ni?

• Fröken Småland
    passau skrev 2010-04-07 09:16:17 följande:
    lå¨ter som du vet mer än du erkänner
    Nope, jag har ingen inside information, bara spekulerar och fabulerar. Bugaboo får gärna höra av sig om de behöver tips och råd {#lang_emotions_cool}
  • Fröken Småland
    mollan nu skrev 2010-04-07 10:19:34 följande:
    en kompis till mig har en bugga utan serienummer, borttaget av den hon köpte vagnen av.
    Då var det sannolikt inte en ärlig bugga...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21