Inlägg från: Emma Görander |Visa alla inlägg
  • Emma Görander

Bugaboo-tråd nr 21

för oss lite "snurriga" BB ägare, kan jag komma med ett himla bra tips,

Självklart är BB´s egna tillbehör de bästa, men regnskyddet tar ju himla mycket plats, och det är inte alltid jag har korgen på vagnen, därför hittade jag ett gamlat Simo regnskydd jag hade kvar från min första vagn, den tar inte mycket plats om har en himla smart lite påse man kan fästa på vagnen, så har man alltid regnskyddet med sig! Skrattande

• Emma Görander

är det någon som har ett speciellt tips, på hur man enkelt kan se om ens Cam är skev?
    det är ofta  när jag är ute och går, som det känns som att väntersida är mer rörligt mot mig liksom, den sida där "bromspinnen" sitter.

Men om jag vänder vagnen, så småhjulen är vid mina fötter, så känns den stabilare i chassit..
    Någon annan som kännt så? chassit är från 09

För övrigt måste jag säga att jag älskar vagnen! har haft en TFk som jag fick bytt pga reklamation till en UJ, men nu när lillskrotan är 1,5år och jag älskar verkligen att kunna ha henne vänd mot mig!! promenaderna är mycker mer roliga nu än förr , då gick jag tyst i mina egna tankar

• Emma Görander
    Ellisizza skrev 2010-06-10 10:13:46 följande:
    Funderar på en dyna till vagnarna. Har en cameleon och en bee+. Vill att dynan ska göra vagnen lite mjukare och svalare att sitta/ligga i. Samma dyna bör passa båda vagnarna.

Har kollat på bugaboo's egen dyna men tycker att den är lite dyr. Ni som har köpt den, är den bra? Blir barnen inte lika svettiga på ryggen när man har den?

Eller bör man satsa på en hemmasydd dyna? Har sett att många brukar beställa från Ditten Datten och Mamma på Vift.
    Fårskin är temperatur regulerande, alltså värmande på vintern och svalt på sommaren. Vi hade det förra sommaren och det var helt topp! Förutom alla kommentarer från ovetande människor som tyckte synd om lilltjejen, för att dom trodde det blev varmt.
    Förebygger även reumatism (felstavat!?)
  • Emma Görander
    sok skrev 2010-06-10 19:59:39 följande:
    och jag arbetar på ett äldreboende, där är det ofta man kan ha fårskinn etc på de som ligger mkt etc för att förhindra s.k. liggsår.
    så fårskin är bra till himla mycket! :)
  • Emma Görander

ville bara dela med mig hur mycket jag älskar min Cam!
    var ute på promenad igår, lill tjejen somnade nästan direkt, och jag gick där och tänkte
    Gud vad jag älskar den här vagnen!Cool (har prövat två märken tidigare)

• Emma Görander

jag funderar på att köpa den nya BB åkpåsen, men ni som har den gamla från förr och klämt på den nya, är den mycket tjockare??

Vi har det väldigt kallt på vintern så det krävs en varm påse.

Självklart ska man klä barnet som ligger i påsen efter temperaturen ute..

• Emma Görander
    julmusten skrev 2010-06-21 03:15:30 följande:
    Det jag tycker ar negativt med fleecen ar att man ser allt damm valdigt latt. Har man husdjur kan jag tanka mig att man spenderar mycket tid med the lint roller.
    vi har hundar och jag kan hålla med om att det är sådär halv latjo att få bort håret.
    Men den sitter snyggare på än Canvasen, den ser lite för stor ut, iallafall den sommarsufletten jag har.

Fleece är ju egentligen återvunnen plast, jag har aldrig kännt efter, men det borde ju bara blåsa rätt igenom den, eftersom att tyget isig har större "porer" än canvasen, eller?
  • Emma Görander

Prövar iphone aplikationen och skriver för att snabbare ta mig till sista inlägget,förhoppningsvis..

• Emma Görander

Terränghjulen är bra i skogen, men på grusvägar eller nedkörda skogsvägar så går d faktiskt helt ok m d små hjulen oxå

• Emma Görander

>straw2008
    Då får det nog köpas in en sådan. Har en sprillans ny Troller igloo brun pga reklamation, men jag vet inte om den passar så bra i.
    En bra anledning till att få köpa ny ;)

• Emma Görander

Läängtar>> jo det kubde jag,fick lite hjälp att hitta fram till sista sidan här i buggan tråden oxå. Men ännu inte fått något svar på hur man svarar på andras kommentarer, så jag får bara använda mig av

• Emma Görander
    Sjukhus Mamman skrev 2010-06-27 23:52:40 följande:
    jag har bilder på själva sittdelen i gamla been med mått å så i mitt galleri om du vill kika. en ny bee skiljer sig inte direkt i pris mot en bee plus om man inte hittar dom på utförsäljning förstås. annars finns de en del bee på blocket.
    Personligen så tyckte jag att vagnen blev mer ombonad i gamla been pga. "vingarna"  men de fanns endel som tyckte att de blev trångt med dom. jag har själv ett väldigt smalt barn så jag tror inte att att jag skulle störa mig på dom även i dag när han han e så stor.
    går den att köra i snö?.. mycket snö?
  • Emma Görander

Hannal77>>> är vägen där du kör helt plan? Min sambo hatar våran CAM (hade en UJ förut) just för att vår väg lutar lite på sidorna, så vagnen drar ofta åt ett håll..
    Men jag tänker nog inte byta tillbaka till uJ för det ;)

• Emma Görander

Kimso>> min dotter väger 12.5 kg och handtaget på min 09 har aldrig glidit i vår trapp på 5steg

• Emma Görander

Junk, vid stinsen finns en återförsäljare tror jag

• Emma Görander

Har just nu en Troller Igloo som är helt ny (köptes för 2år sedan, ny på reklamation )
    Den passade jätte bra i vår OtH, men nu har vi en Bugaboo, och jag tycker inte att den passar kanon...

Med tanke på att det är skit kallt här på vintern där jag bor, så måste det vara en varm påse!!
    Någon som har tips?
    Bra påse till Bugaboo..
    HJÄLP!!

• Emma Görander
    Senap skrev 2010-09-27 12:35:13 följande:
    Ålder på barn?
    Till mindre barn så gillar jag Lodger Bunker. Den glider dock lite som alla påsar gör (utom Bugaboos egna)
    Hon blir 2år i jul. Så den får inte vara för kort..
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21