Inlägg från: Supersmurfen |Visa alla inlägg
  • Supersmurfen

Bugaboo-tråd nr 21

Blev också jätte sugen på att beställa en Cameleon från Fruugo... Så himla bra pris!

Funderade på om det är något annat speciellt som man skulle köpa på en gång... Vad säger ni andra om tillbehör som åkpåsar, mugghållare och allt vad det kan va...?

• Supersmurfen

Vad har ni valt för färg på vagnarna ni beställt / har köpt / har hemma?

• Supersmurfen
    sisterinlaw skrev 2010-07-12 16:15:49 följande:
    Vit (offwhite) med svarta detaljer och svart chassi (som profilbilden). Mkt nöjd, ser fram emot att få köra den .
    Det vita är ju riktigt läckert, vet du något om hur det står emot smuts och sånt?
  • Supersmurfen
    sisterinlaw skrev 2010-07-12 17:25:11 följande:
    Mm, det tycker jag med. Nä- det vet jag inte men jag är inte den som går i terräng direkt . Har ju inte heller börjat köra den än. Men jag har fått höra här att den sandfärgade basen har klarat sig bra, t o m bättre än den mörkgrå när det kommer till att dra till sig smuts.

Varukorgen är hursomhelst svart och den är väl den som är mest exponerad för smutsen. 
    Ah! Jag som va sugen på en mörkgrå, men precis som du så är jag inte heller den som går i terräng precis..
  • Supersmurfen
    Asereht skrev 2010-07-12 18:02:23 följande:
    Min/vår Frog här hemma har just nu klarblå liggdel och varukorgt med brun canvassufflett och liggdelslock. Supersnyggt tycker jag.

Sen när jag byter till sittdel har jag att välja på sandbas, marin bas, klarblå bas eller denimbas (alla med tillhörande varukorg). Jag har suffletter i orange, röd, svart, brun, marin och denim + sommarsufflett i orange och rosa. Det går alltså att mixa och matcha lite framöver.

Men än så länge åker nöffeliten liggdel.
    Du är riktigt utrustad allså!!! Härligt. Nyfiken fråga såklart.. Har du köpt alla nya eller hittat bra begagnat?
  • Supersmurfen
    Infinite Joy skrev 2010-07-12 18:36:43 följande:
    Har haft sand-offwhite. Fick en fläck på sufletten, men annars klarade den sig bra.

Ska också köpa en cam från fruugo. Pratade med de och detr var ngt erbjudande som holland hade under fotbolls-VM. När de får signal från huvudkontoret tas det bort, han visste dock inte när. Kommer åtminstone vara kvar ett par dagar till.
    Va inne på deras sida förut idag och då hade dom höjt priset... Inte till deras normalpris men med runt 600kronor. Kändes inte alls kul...
  • Supersmurfen
    Asereht skrev 2010-07-12 18:23:49 följande:
    Allt köpt begagnat, även om en del varit nytt.
    Det är ju kanon!
  • Supersmurfen
    linaenn skrev 2010-07-12 19:10:25 följande:
    Jag har brun liggdelsbas och offwhite suflett just nu. Till hösten blir det PF Skurvy top till sittdelen, och så helbrunt till vintern igen precis som nu i vintras. Är lite sugen på en extra sittdelsbas så småningom. Vad tror ni om orange? Skulle det passa ihop med de toppar jag har hemma? Orange och brunt passar ju superfint, har en orange åkpåse nämligen.
    Orange och brun tycker jag är coolt! Jag är för feg för sån färg, men som sagt tycker jag det är läckert!
  • Supersmurfen
    AnPa skrev 2010-07-13 07:55:38 följande:
    Vi har en cam med mörkgrå bas och offwhite topset. Har precis börjat använda sittdelen till vår 4 ½ månaders, mycket för att han försöker häva sig upp (situps?) och mycket pga av denna värme.

Jag tycker att offwhite är skitsnygg, men den blir lätt skitig och drar åt sig insekter. Har beställt en orange sommarsuflett, från barnbutiken i heron som någon tipsade om hade 50% på fleece-sommarsufletterna, som jag borde få hämta ut idag :D

Jag tycker att den rosa är skitsnygg men vill inte ha den till vår gosse, gillar även det klarblå. Och på bee gillar jag khaki, rosa och röd ;) Ska erkänna att jag har enorma cravings efter en bee....
    Ja, den vita är jätte snygg tycker jag... men man vill ju ha den precis så fin precis hela tiden och jag är väl lite klantig av mig och skulle säkert misslyckas med det katastrofalt..

Men visst får man väl vara så könsbunden att man har en klarblå topp om man får en liten grabb alt. en rosa om man får en tjej?
  • Supersmurfen
    annat82 skrev 2010-07-13 08:38:50 följande:
    Tycker också den vita är snygg. Men vi köpte vår vagn begagnad och då med klarblå bas och svart topset. Sen har det dessutom blivit en mörkgrå bas och rosa, mörkblått och rött topset dessutom :)
    Kul att kunna variera och praktiskt att ha två sittdelsbaser märkte jag när det hände en stor olycka häromdagen så den blå behövde en tvätt och vi bara bytte sittdel och kunde ändå använda vagnen under tiden :) Man klarar sig utan men själv tycker jag det är ganska beroende framkallande att kunna byta färg när man känner för det ;)
    Finns mycket fint som säljs begagnat och knappt är använt när man letar extradelar ;)
    Ja det verkar vara lite beroendeframkallande det där och jag slår vad om att jag kommer sluta precis på samma sätt... köpa extradelar begagnat osv. Finns så mycket fint ju!
    Men först måste jag köpa själva vagnen och sen måste jag kanske vänta på att grynet vill komma ut ur magen.. Väntar första barnet i januari så det är lääääänge kvar...
  • Supersmurfen
    Infinite Joy skrev 2010-07-13 09:20:01 följande:
    Jag tycker inte att det vita blir så smutsigt som man kan tro. Hade som sagt sand-offwhite och den tvättades bara rn gång inför försäljning. Hade en svart oljeliknande fläck (som bergis uppkommit då sambon brukade vagnen), men den fick ja nästan bort med diverse fläckbehandligsmedel. Tror nog att den är relavitv lätt att hålla fin bara man tar bort fläck direkt.

Jag vet inte vad jag ska VÄLJA FÖR FÄRG...... sand-offwhite, brun-brun, brun-offwhite, sand-brun, brun-sand.... hjälp!
    Jag tycker det är fint med lite kontast så av de där tycker jag brun-offwhite!
  • Supersmurfen
    bohusbebis skrev 2010-07-20 13:04:08 följande:
    Eller kanske nån som har en originaldyna som har lust att rita av den nån regnig dag och skicka till mig?
    PM:a mig gärna isåfall...
    Jag är också intresserad av ett mönster om du hittar/får något!
  • Supersmurfen

Jag har blivit med Bugaboo!!!! Weee...

Har en liten fråga nu:
    Vad är det för skillnad mellan den gamla och den nya modellen av åkpåse?

• Supersmurfen

Följer tråden lite från och till och här finns verkligen många bra tips! Så himla skönt att ha några att fråga när problemfunderingarna kommit till ytan..

På min cameleon så har den där runda silverplattan på ena sidan trillat bort. Handtaget går ju som ner till chassit och där allt går ihop är det ju svart och sedan sitter det en runt silverplatta på.. Är det någon som vet var jag kan få tag på en ny sådan???

• Supersmurfen
    Stargirl skrev 2010-09-06 12:39:58 följande:
    Det är en ganska viktig del av chassit. Kontakta [email protected]">[email protected] för att höra hur man gör. Man kan nämligen inte sätta fast en sådan själv.
    Aj då... okej... jag ska kontakta dem på en gång. Tack för tipset.
  • Supersmurfen
    Stargirl skrev 2010-09-06 12:39:58 följande:
    Det är en ganska viktig del av chassit. Kontakta [email protected]">[email protected] för att höra hur man gör. Man kan nämligen inte sätta fast en sådan själv.
    Är det en svensk support eller en engelskspråkig? Funderade på vilket språk jag ska skriva på...
  • Supersmurfen
    lilyanna skrev 2010-09-06 20:06:19 följande:
    Aha, såna fynd vill ju jag med göra, framförallt när det kommer till topset.
    Jag med!
  • Supersmurfen
    AnPa skrev 2010-09-21 16:21:05 följande:
    Jag mailade nyss säljaren av den ev. fake-vagnen. Ska blir intressant och se vad hon svarar....

Straw2008: Fick du något svar/bilder?
    Jag är så nyfiken... Verkar säljaren seriös och verkligen tror själv att vagnen är äkta? Eller försöker hon luras???
  • Supersmurfen
    Emma Görander skrev 2010-09-27 12:00:04 följande:
    Har just nu en Troller Igloo som är helt ny (köptes för 2år sedan, ny på reklamation )
    Den passade jätte bra i vår OtH, men nu har vi en Bugaboo, och jag tycker inte att den passar kanon...

Med tanke på att det är skit kallt här på vintern där jag bor, så måste det vara en varm påse!!
    Någon som har tips?
    Bra påse till Bugaboo..
    HJÄLP!!
    Har inte riktigt hängt med i diskussionerna ang. åkpåsar... men vad är det för fel på Bugaboos egna?
  • Supersmurfen
    Fröken Småland skrev 2010-09-27 12:58:51 följande:
    Inget fel alls. Men ibland får man vara lite otrogen och/eller ha flera åkpåsar. En för varje dag i veckan är lagom Tungan ute
    Haha, ja det är klart... jag har inte riktigt kommit in i hela den här "Bugaboo - vill ha massa olika varianter - grejen" ännu Är under upplärning!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21