Inlägg från: lolo21 |Visa alla inlägg
  • lolo21

Bugaboo-tråd nr 21

Hur bäddar ni i liggdelen till cam i vinter? Kommer ju om allt går bra ha en nyföding i januari, det känns som det är himla kallt då.. Finns det ngt gosigt tillbehör som håller den lill* varm eller är det bara att bylsa på med overall, täcke och locket över?

• lolo21
    HugoochVilma skrev 2010-09-13 12:09:18 följande:
    Vi får en nyföding i november/december. Har flera alternativ - åkpåse med fårskinn, åkpåse i fleece, ulloverall, tjockare overall. Sedan har jag X antal filtar att använda Skrattande.

Allt beror på hur kallt det blir i Stockholm!
    Åh det låter verkligen som du är väl förberedd Skrattande Är det bugaboos åkpåsar du har, eller passar även andra?
  • lolo21
    HugoochVilma skrev 2010-09-13 12:28:41 följande:
    Haha, ja jag är Miss Förberedd Flört! Ändå är BF 1/12 först, haha...

Jag köpte min bugga begagnad så då fick jag med 2 åkpåsar av den tjejen - därav 2 åkpåsar. Nej, det är One Tree Hill och ngt annat märke. Har privat båda i vagnen och de passar fint.

Filtar har jag kvar sedan sonen, + att jag köpt några fler. Filtar tycker jag inte man kan ha för många av!
    Nej man kan inte få för många filtar, det är helt klart. Det har vi dock massor kvar här med sen sonen.

Aha men passar åkpåsarna i liggdelen? Tycker det skulle bli tjockt men det blir det kanske inte.. har ju en del åkpåsar också, bla en blå från bugaboo och en brun från 7Am. Men har bara använt dom i sittdelen till sonen, hade inte buggan som liggvagn förra gången.
  • lolo21
    modestyclara skrev 2010-09-13 19:40:48 följande:
    jag har kört med en phil&teds lift i liggdelen, praktiskt om bebben sover och man ska in och hämta syskon på förskola eller om man inte vill dra in en snömoddig vagn hemma...
    Åh tack snälla, gud vilket bra tips Glad
  • lolo21
    modestyclara skrev 2010-09-13 19:40:48 följande:
    jag har kört med en phil&teds lift i liggdelen, praktiskt om bebben sover och man ska in och hämta syskon på förskola eller om man inte vill dra in en snömoddig vagn hemma...
    Följdfråga: Vilken av mjukliftarna var det, sport, dash eller vibe?
  • lolo21
    modestyclara skrev 2010-09-13 20:01:39 följande:
    Orkar inte bläddra bak men den som frågade om vilken toppklädsel som passar till mörkblå bas: paul frank colour blocks ä runisex och passar utmärkt.
    Åh tack, den ska jag kolla upp Glad
  • lolo21
    Jossanjo skrev 2010-09-13 21:59:00 följande:
    Fråga, blir buggas egna åkpåsar för kalla när det är som kallast? Eller klarar man sig på dem?
    Har en bebis född i maj, hon vägrar liggdelen så vi kör redan på sittdelen och har nu satt på åkpåsen, än så länge kör jag inga ytterkläder alls i den mer än mössa å åkpåse. Sen har jag en fleeceoverall för hösten och en täckoverall för vintern men undrar om det blir tillräckligt. Har tänkt att hon skall ha en fäll hon ligger på i åkpåsen.Skall mann ha något vid benen? Skall man satsa på en varmare "snöåkpåse"
    Är förvirrad...
    Hej
    Förra vintern tyckte jag buggapåsen blev för kall. Köpte en 7AM och ångrade mig inte en sekund, den sitter som gjutet och är helt otroligt varm o go=) Har massa smarta funktioner och gosig pälskant:)
  • lolo21

Tack för era tips om phil and ted sport mjuklift:) En sådan blir det helt klart.

• lolo21
    bohusbebis skrev 2010-09-13 22:29:56 följande:
    Har inte haft nån PT-mjuklift själv, men har hängt i PT-tråden ett tag och där konstateras att den är VÄLDIGT liten. Bebis kan inte ligga i den så länge... Däremot är det nån annan som många har, om det är babytravel el babyproffsens eller nåt... den ska vara rymligare - och billigare.... vet inte hur den sitter i en bugga, men kanske värt att ta en sväng om nån barnbutik å kolla - eller titta in i PT-tråden å fråga.... 
    Tack för tipset! Ska kika in i den tråden och fråga.
  • lolo21
    hemlig007 skrev 2010-09-14 10:58:49 följande:
    Hoppar in här i tråden. Har blivit så himla sugen på att köpa en Bugaboo till andra barnet (trots att den gamla vagnen fortfarande funkar...)

Men: Vi bor två trappor upp utan hiss och vår gamla vagn har en mjuklift som var lätt att bära upp och ner med bebisen i. Har ni lite tips hur man kan lösa det med en Bugaboo? Jag har känt på Cameleons liggdel och den känns ganska tung att bära. Man kan ju i o f s bära bebisen i famnen eller bärsjal upp och ner för trappan, men det är skönt att slippa väcka den när den har somnat i vagnen. Finns det något annat alternativ än att bära med sig hela liggdelen?
    Puffar för din fråga:) Jag har fått tips om Phil and teds mjuklift man kan lägga i liggdelen, men den ska tydligen vara ganska liten. Det ska finnas en annan sort, vet inte vilken dock;P som passar.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21