-
Vet du om det finns åkpåsar också? Orange och röd?thj skrev 2011-08-24 14:31:52 följande:Tror mig veta att de har röda inne :) -
Grå! Den går att matcha till allt, även brun. Grått och brunt är snyggt.Tibell skrev 2011-08-25 16:31:44 följande:om ni hade fått välja mellan en brun sittdelsbas eller en grå, vilken hade ni valt ?? -
Jag skulle ha valt frog, jag vill inte vara utan handtaget.pysselpussar skrev 2011-08-26 11:43:24 följande:Fröken Småland: tack för ditt svar! Men det är inte jobbigt då att man inte kan reglera höjden när man är olika långa? Eller det kanske mer är en vanesak?
Haha nej det är inte hugget i sten att aldrig byta vagn igen men min gubbe e tyvärr inte riktigt av samma åsikt.
men allt är ju förhandligsbart!!
Okej så frog eller gecko spelar ingen roll, mer tycke och smak?
Tack tack! -
Om sonen kan sitta själv bör ni byta även om han fortfarande passar i babyskyddet.malo1234 skrev 2011-09-06 08:55:09 följande:Aha! Det kanske förklarar varför vårt babyskydd fortfarande känns väldigt rymligt till sonen.
Har tänkt på det, har nämligen flertalet kompisar som pratat om att de var tvungna att byta till nästa stol så fort det bara gick. Men för oss känns det inte som att det är dags ännu - min lillkille är snart 8 mån och ca 8,5 kg och typ 75 cm skulle jag tippa. Och har gott om plats både på längd och bredd fortfarande.
Anledningen till att babyskydden går upp till 13 kilo är att i många länder vänds barnen framåt när de vuxit ur babyskyddet. Det är väldigt få som vänder framåt så tidigt i Sverige. Det är betydligt säkrare att sitta bakåt.
Ett babyskydd är skålat i ryggen, det är inte en bakåtvänd bilbarnstol. En rak rygg är säkrare. Så kan sonen sitta bör ni byta nu. -
De behöver inte väga 9 kilo. Det finns flera stolar som är godkända från 0 kilo.ThereseX skrev 2011-09-06 13:25:40 följande:Angående Babyskydds diskussionen, så ska dom väga 9 kilo innan man byter till större stol. Och den sitter dom bakåtvänd i tills dom är 4 år. Så lyder alla säkerhetsföreskrifter i Sverige i vart fall. -
Titta gärna in i den här tråden om du vill ha hjälp.malo1234 skrev 2011-09-06 16:48:16 följande:Jaha ja.
Då får vi väl köpa nytt snart ändå då. Har ärligt talat inte börjat kolla upp det där ännu, men nu förstår jag att det är hög tid alltså...
www.familjeliv.se/Forum-3-101/m60636108.html -
Den blå suffletten som finns på tradera, är det någon ovanlig utgåva eller är det den vanliga blå?
-
Jag har både en emmaljunga och en cam. Tycker det är extrem skillnad i hur de beter sig när man kör. Camen får man aktivt köra, se upp vid små kanter och lyfta/trycka ner handtaget för att komma över.Louise89 skrev 2011-09-09 21:39:06 följande:För en vecka sedan ca bytte vi ut emmaljungan mot en bugga. Till en början var det ju skönt att ha en så mycket smidigare vagn. MEN nu har jag upptäckt ett problem som är väldigt obehagligt! Vagnen tvärnitar ju vid minsta lilla kant! Vilket vi upptäckte på ett övergångsställe, ska vagnen inte ens klara en pyttekant? Gör era vagnar det?
Sen undrar jag också vad som menas med att chassit glider? Vagnen vi har ska vara från -07.
Emmaljungan är en pansarvagn. Den berörs inte av saker alls utan det är bara att köra.
Man vänjer sig ganska snabbt hur man ska köra. -
Är inte det där de nya åkpåsarna? De med dragsko?Sweetheartno1 skrev 2011-09-09 12:58:53 följande:Nedsatt pris på Bugaboo tillbehör - skynda innan allt är slut!
www.barnbutiken.net/barnvagnar--tillbehor/bug...
Bugaboo ersätter nu åkpåsar och sittdynor med ny modell. Vi sätter då naturligtvis ned priset på de utgående modellerna:
- Åkpåse 950 kr (ord. pris 1250 kr)
- Sittdyna 450 kr (ord pris 600 kr)
Psst - Åkpåsarna och sittydorna passar både till Cameleon och Bee Plus!
Trevlig helg!
Önskar,
Vi på Barnbutiken
Är det jag som är helt fel ute nu? -
Jag har med undrat. Började funderat på om det var någon färg som inte finns längre.imaj skrev 2011-09-10 20:55:20 följande:Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att den klarblåa sufletten på tradera är uppe i 680;-?! Det är ju 180;- mer än nypris och bilden är ju inte ens bra...
*OBS ej min annons!*
Folk har inte koll på vad saker kostar. -
Vilka butiker är det som säljer lösa suffletter?
Finns det någon mer än bugababy och kidzshop? -
Någon som vet?mjuik skrev 2011-10-09 20:24:13 följande:Vilka butiker är det som säljer lösa suffletter?
Finns det någon mer än bugababy och kidzshop? -
Jag köpte min bugaboo efter att vi bytt från babyskyddet men blir det fler barn här (vilket vi har planerat) tänker jag absolut köpa en adapter.Brook123 skrev 2011-10-16 18:53:41 följande:Är det lönt att köpa en MAxiCosi bilstol plus adaptrar. bebisen kan ju ändå inte sitta så länge i bilstolen?
Angående snöhjulen har det kommit upp många gånger, men tråden är ju skitlång så kanske svårt att hitta. Säkert är det samma sak med min fråga :)
Jag avskydde att bära babyskyddet och saknade verkligen att kunna sätta det på vagnen. -
Jag måste bara poängtera att rekommendationerna är att man byter från babyskyddet så fort barnet kan sitta själv, då till en bakåtvänd bilbarnstol.
Den mer upprätta vinkeln är skonsammare för nacke och rygg vid en krock. I babyskyddet får huvudet inte sticka ovanför kanten alls och självklart får inte viktgränsen överskridas. -
Jag fick hämta min på posten. Hade lämnat nummer men ingen ringde och ingen var här och försökte lämna den.stierna21 skrev 2011-10-28 19:26:01 följande:Finns det ngn som beställt från Babytrader? Hur fick ni veta när vagnen skulle levereras hem till er, ringde transportföretaget, mailade dom el dök dom bara upp? -
Ni får hyra ut era hemsydda suffletter =)
-
Precis. Ombyte förnöjer.Lindadjo skrev 2011-11-12 19:01:53 följande:Vilken bra idé. Man byter hemmasydda med varandra. Så använder man den någon vecka och skickar vidare till någon annan och får hem en ny