Bugaboo-tråd nr 21
Håller med Eleora. Brukar finnas ganska billiga på blocket.
Håller med Eleora. Brukar finnas ganska billiga på blocket.
OM man drar en vagn med "glidhandtag" uppför en trappa håller man helt enkelt nedanför fästet, då finns ju inte risken att tappa vagnen pga glidande handtag.
Uppe på sticker det upp som piggar. Använd tumme och pekfinger och tryck ihop dem så kläms de ihop och hjulet trillar nedåt, ur sin hållare. Du behöver lyfta hjulet lite från marken.
Svårt att beskriva
Taget ska alltså vara som man håller i en kopp eller ett glas och kläm ihop.
Fast du kanske redan kommit på hur...
Bumpen1: Jag rekommenderar åkpåse. Har inte slutat använda den ens nu trots att det är juni. Täcke sparkar han bara av sig (4 mån). Smidigt med påsen, enkelt att ha en filt och komplettera med och så öppna och stänga påsen efter behag.
Jag kan förstå grejen med en påse med extratäcke inbyggd för påsen är ju inte så tjock om den används under vintern. Jag tycker det känns mysigare att bädda varmt och inte ha bebisen så påbyltad med en massa supertjocka kläder.
Exakt Bumpen1, använd båda och växla efter väder. Jag har brukat ha honom i påsen och sedan täcke, filt eller påslakan på honom och sedan kan jag styra temperaturen med åkpåsens lock av eller på eller endast nedvikt över fötterna.
Pralina81: jag har kortare stunder haft den så redan från 4 mån då jag bytte till sittdelen. Min lille kan inte sitta själv än men han har tyckt det varit spännande (selen håller honom bra). Mest har vi den i mellanläget.
Håller med RocketQueen om donkeyhjul på camen. Det vore min drömvagn!
Elinen: min gör så ibland om jag medan jag har liggdelen på flippat över styret för att köra vagnen och sedan flippar tillbaka.
Det enda som hjälper för mig då är att lossa flärparna man höjer styret med och dra det uppåt. För mig är det bara den högra knappen som ibland fastnar i intryckt läge och det brukar få den att hoppa ut.
Neosmamma: min lilla gillade aldrig att ligga i vagnen så jag bytte så fort han började bli lite stadigare men han kunde inte sitta själv än, strax innan fyra mån och han har sedan dess varit supernöjd i vagnen.
Det avgör du och bebisen skulle mitt svar till dig bli.
Druttendrutten: testat att byta plats på framhjulen?
Så lite så!
TinkyWinky: Buggans egna funkar bra. Bara att rulla i överkanten så går det alldeles utmärkt trots att den är ergonomiskt formad. Då kan du ju ha samma sedan i sittdelen.
Morsansthlm: hjulen sitter helt klart på fel plats utifrån hur du beskriver det. Helt omöjligt att köra så
Eller kom jag på, kan ju också ha med vita spärrarna att göra...
Timoteja00: prova spraya med siliconspray in i knapparna, liksom i kanterna och sedan försök rucka på dem för att få dem smorda.