• sok

Bugaboo-tråd nr 21

Emma Görander skrev 2010-05-21 17:21:59 följande:
    Är det någon här inne som har ett uvskydd till sin Cam? Skulle behöva lite bilder eller beskrivning på hur d man fäster det..! Ska sy om ett uvskydd jag har från gamla vagnen..
    menar du ett sånt här:

sunshade
    oj vad konstigt det blev men det borde gå att klicka på den så ser du?
    sunshade heter den tydligen. den var INTE lätt att få på vagnen!
  • sok
    Tuffelisa skrev 2010-05-22 13:27:28 följande:
    Hjälp! Min Bugaboo Cameleon har gått sönder :( Handtaget glappar i det vänstra fästet där det sitter ihop med varukog och hjulpinnarna i det runda som är på sidorna....något därinne vill inte fästa, så det vänstra handtaget glappar fram och tillbaka så fort jag rör det uppåt eller neråt...att gå i trappor är inte att tänka på :( Är det något man kan laga själv tror ni? Jag har köpt vagnen på blocket och det är en 09:a. Har inget kvitto, men kanske ett garantikort, har för mig att jag har sett det på baksidan av broschyren och dvd'n. Vet inte vart jag ska börja riktigt, laga själv eller lämna på reparation eller köpa nytt chassi? Vad skulle ni ha gjort...kanske är ett enkelt fel bara? *hoppas* Tack på förhand!
    låter som mitt chassi..
    jag kan "slå" på handtaget så fastnar det efter en stund...
  • sok
    Emma Görander skrev 2010-05-22 08:06:10 följande:
    Precis, d är en sån jag menar. Hur fäster du den vid sufletten?
    det är INTE lätt.
    först sätter jag i "pinnarna" (lia som jag har i tegnskyddet) och sen sätte rjag fast uv grejjen där nere vid ramen (vid fötterna) och SEN försöker jag dra uvgrejjen över hela suffletten. på sidorna är det små ögglor/gummibnad som jag fäster där där man även har fäst suffletten..., men det är verkligen så att det passar PRECIS! så dne lossnar några gånge ribland innan jag fått dit den så dne sitter kvar...
    jättesvårt att förklara....
  • sok
    Jesli skrev 2010-05-24 12:27:21 följande:
    Vart köper ni era tillbehör till er Bugaboo vagnar? Är det samma priser överallt eller kan det löna sig att köpa på någon särskild affär eller på nätet osv? Jag vill gärna ha rosa topset eller offwhite, kanske båda... sen tror jag absolut vi kommer bli tvugna att ha såna vinterhjul, maken vill vi ska köpa dem redan nu och ha dem alltid, han gillar inte de små hjulen fram om han ska gå i grus. Sen undrar jag om Bugaboo´s egna åkpåsar är bra eller kör ni med annat märke? Till sist, någon som har bra tips om lillan vill sitta korta stunder i liggdelen. Vill absolut inte byta till sittdelen än då hon mest sover i vagnen än, men ibland när hon är vaken vill hon sitta och kika en stund. Har verkligen blivit kär i vår nya vagn!
    men hur gammal är hon? min lilla sover i sittdelen, jag bytte till sittdelen då hon var ca 5 månader.
    vi har vinterhjul, men inte nu då snön är borta, men de tär jätteenkelt att byta, så bara mna har dem tillgängligt kan man nog byta hjul tex om din man vill köra med vinter/terränghjulen och du med de små.
  • sok
    Mymemlan skrev 2010-05-25 10:10:06 följande:
    Har nu pratat med köparen. Min vagn är köpt i Usa, i Los angeles (stavning kanske inte är den rätta nu ;P) i agusti 2008, men den är tillverkad i April 2008. Hennes svärmor hade hämtat hem den åt dom, så hon skulle kolla om hon hade kvittot , men hon trodde inte det. Men hon trodde det kunde räcka med serienummer oh tillverkningsår, eftersom det är ett tillverkningsfel. (??). Jag har iaf mejlat bugaboo nu så då får vi se.
    glider ditt handtag?
  • sok
    AngelicaS83 skrev 2010-05-26 18:59:51 följande:
    Jippiiiie nu har jag beställt från fruugo blev en mörkgrå/rosa. Så nu hoppas jag på snabb leverans:) Tips till er som var ute efter parasoll och dynar det finns att beställa där till billigare pris. Likaså mugghållare¤
    men gud vad billigt att köpa vagn därifrån!
    var kommer den ifrån? vilket land  är fruugo i menar jag?
  • sok
    sok skrev 2010-05-26 20:16:47 följande:
    men gud vad billigt att köpa vagn därifrån! var kommer den ifrån? vilket land  är fruugo i menar jag?
    ignorera det. hittade info nu!
  • sok

ursäkta men jag är typ inte dne perosn som är så bra på att se om färger passar ihop, jag tycker typ att allt passar!
    har en svart vagn och en gul sommarsufflett, visst kan man ha ett ROSA parasoll till det???   (hoppas jag!)

• sok
    Xst skrev 2010-05-27 21:27:03 följande:
    JAAAAA!!!
    bra! tack! så skönt att höra!
  • sok

"gamla rosa färgen" finns den enbart på fleece topset?
    eller även på canvas?

• sok
    Fröken Småland skrev 2010-05-29 15:57:36 följande:
    sok: gamla rosa finns bara i fleece.
    tack för infon!
  • sok

ännu en fråga ang färger som passar:
    passar det att ha rosa sittdelstyg med gul sommarsuflett eller blir det too much....???

• sok
    Mymemlan skrev 2010-05-31 16:46:04 följande:
    sok, det blir nog jättesnyggt med gul sommarsuflett med rosa sittdelstyg :) Och din gråa bas gör ju att allt passar :)
    tror du det?
    alltså JAG skulle nog tycka det var snyggt men sen vet jag ju inte vad andra tycker, om det blir too much liksom (ja för somliga blir det ju det, man har ju olika smak som tur är också) .
    tänkte för jag ska försöka få tag i ett rosa parasoll också...
    och det sa ju ngn här (fröken småland tror jag) att gul sufflett + rosa rarasoll passar iaf.
    Kwela skrev 2010-05-31 18:46:42 följande:
    Vet att det har stått i ngn tråd och inlägg om att ngn årsmodell har haft problem. Kan ngn snälla upplysa mig? Sedan så ber jag även om tips på saker att vara uppmärksam på när man köper en 2nd hand. (cameleon)Tack snälla!
    se till att chassit är BRA skick för det är ju det som är det dyra att byta/köpa nytt om det skulle vara ngt fel.

kan ju meddela att vi ju haft problem med vårt chassi, när man fällt ihop vagnen så har det varit svårt att få handtaget på vänste sida på plats igen! nu sist gick det inte alls, till slut började min käre sambo skruva i chassit för "det är ändå helt trasigt" (och jag kunde tydligen bara drömma om att få köpa ett nytt) men då såg han att det saknades en spiralfjäder inuti handtaget!!! så han åkte o köpte en sån för 3 kronor och nu funkar chassit perfekt!!!!! jag är sååå glad. plus att jag fick rosa topsetet idag !!!!
  • sok
    solouniko skrev 2010-05-31 22:50:48 följande:
    Jag har haft gult och rosa tillsammans med min bruna bas, superfint ihop Nu blev det dock helbrunt med orange sommarsuflett och brunt parasoll, också snyggt! Men jag måste nog ha ett i rosa också
    okej!!!
    jag ska prova imorgon! har inte hunnit testa det rosa ännu, fullt upp idag!
  • sok
    han skrev 2010-06-03 11:39:03 följande:
    jag köpte parasollet på tradera...
    men det stod ingentingt om att den var solblekt i annonsen stod däremot att den var i bra skick eftersom den var knappt använd !.... jätte tråkigt tycker jag
    men när jag fick den så visade sig förutom att den var smutsig så är den solblekt(skiftar i rött i vissa partier) + att det har blivit glansiga märken här o där på parasollet efter metallbitarna som håller parasollet uppe... inte bra skick alls skulle jag vilja säga, hon jag köpde den ifrån påstår att hon inte sett det och anser parasollet vara i bra skick.  jag tycker det är helt ok att sälja defekta produkter på tradera men då ska man redovisa att den tex är solblekt!
    iaf jag kan inte använda den för jag är alldeles för kinkig för sånt :) så jag tänkte om ni har koll på hur mycket man kan ta betalt för en solblekt parasoll utan dålig samvete? och sen undrade jag om de blev fort solblekta eftersom hon nu säger att den knappt är använd är det väldigt konstigt att den är solblekt Obestämd
    det som är mest tråkigt att jag var dum nog att betala för mycket för den eftersom jag trode den var i bra skick :( kunde ju köpt helt nytt med alla fästen och allt!
    jag själv skulle nog kunna tänka mig att köpa ett "lite solblekt" parasoll för typ 100 kronor. beror ju på HUR blekt det är.
    men om det bar aär lite blekt så att man inte ser det om man inte kollar noggrannare.
  • sok
    jean1 skrev 2010-06-09 20:33:43 följande:
    Ingen som vill svara... ?

Har en till fråga. Stämmer det att Bugaboo har kommit med en ny, tjockare/varmare åkpåse till cameleon?
    jag bytte till sittdelen då dottern var 4 1/2 månad, eller nästan 5 månader gammal. hon är inte så lång...var kanske ca 63 cm då max.... (nu är hon 8 mån och 69 cm lång)....
  • sok
    Emma Görander skrev 2010-06-10 19:12:32 följande:
    Fårskin är temperatur regulerande, alltså värmande på vintern och svalt på sommaren. Vi hade det förra sommaren och det var helt topp! Förutom alla kommentarer från ovetande människor som tyckte synd om lilltjejen, för att dom trodde det blev varmt.
    Förebygger även reumatism (felstavat!?)
    och jag arbetar på ett äldreboende, där är det ofta man kan ha fårskinn etc på de som ligger mkt etc för att förhindra s.k. liggsår.
  • sok
    jean1 skrev 2010-09-18 22:51:19 följande:
    Jag har hört att den ska vara tjockare iaf, och då känns det som att den borde vara varmare?

I vintras hade vi -20 väldigt många dagar och då tror jag faktiskt inte buggans egna åkpåse håller måttet =/.
    har den gamla åkpåsen och hade den förra vintern, men då hade min dåvarande bebis på sig overall och "allt". var ut i minus 20 grader och hon var aldrig kall om kroppen.
    Jag trodde absolut att man kunde ha den åkpåsen på vintern tills jag läste nåt här om att den kanske inte var så himla varm trots allt. iofs var min dotter aldrig kall och hon var sällan ute me rän 1 timme i vagnen, så jag bord einte oroa mig. nu är hon snart 1 år gammal MEN nu är det sittdelen...men iofs med overall och dra upp åkpåsen ordentligt så borde det väl räcka ändå?????
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21