Inlägg från: Jossanjo |Visa alla inlägg
  • Jossanjo

Bugaboo-tråd nr 21

Okej, 74 cm som bredast. Hur bred är camen?
    Någon som vet hur breda andra dubbelvagnar är? tex UJ å City?

• Jossanjo

men hur kan nya vagnen vara 60 cm som singel med den där hundkorgen bredvid.
    Man måste ju kunna ha cam-klädsel på den. Kör dom ytterligare en ny klädsel tror jag många som har cam struntar i den. Blir kaka å kaka tänker jag.

• Jossanjo
    straw2008 skrev 2010-09-15 12:11:15 följande:
    60 cm med hundkorgen? Nää nu måste du läst fel va? Om en vanlig CAM är 60 menar jag?
    Står faktiskt 60 cm på den där sidan som någon länkade.
  • Jossanjo

Hmm men var inte UJ 73 cm då har dom ju fakta fel.Kommer den inte säljas i Sverige alls? Eller är det bara i dessa länder den släpps först.
    Kan säga att suget efter andra barnet tätt försvann lite. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den.
    Nytänkande helt klart. Något som inte finns på marknaden innan absolut. Jag är imponerad av idén.
     Men, om deras handtag glider på Camen relativt ofta undrar jag hur säkert det är att göra den bredare å smalare utan att den går sönder. Mycket funderingar fick man =)

Någon som har någon info om de andra två vagnarna som skall släppas?

• Jossanjo
    yrväder skrev 2010-09-15 16:42:00 följande:
    Forfarande inte impad. Den där fula hundkorgen förstörde allt.

Ser att många på fb tycker att dom skulle gjort en adapter till camen så att man kan klicka på en sits till, vilket ju såklart hade varit smart, men chassit är ju inte konstruerat för att hålla för två sitt/liggdelar.

Men jag hade nog gjort så att jag hade konstruerat ett nytt chassi, på längden som var kompatibelt med camens sitt/liggdel. Sen hade jag sålt det med antingen bara en sitt/liggdel så att folk som vill ha den som singelvagn först kan köpa den, eller om man vill ha den som dubbelvagn så kan man använda sitsen från camen om man vill behålla den. Och så hade jag sålt den med två sitt/liggdelar.  Kanske ska söka jobb hos bugaboo som designer om denna inte slår igenom
    Nu har jag sett filmen och analyserat i huvudet varför den ser ut som den gör, kan det inte vara så att dom gjort varukorgen uppe för att ha något att sätta i fästena som man sätter sitt/liggdelen i när den är utdragen.
    Att dom inte kunde ta bort mittdubblefästet helt och således blev dom ju tomma om man bara har en del på.
    Så varukorgen känns bara som en grej dom kastade på.

Dock tycker jag precis som du så sök jobb du.
     Att man hade kunnat gjort ett nytt chassi och använt camdelar på.
    Jag tänker att när man får första barnet vill man ju inte köpa en syskonvagn för ev syskon. Det är ju inte ens säkert man får fler barn.
     Alltså måste man köpa en av buggas singelvagnar, sen om man då får sina barn tätt. Då måste man köpa en ny vagn med nya delar, ny klädsel osv. sen kan man ju köpa en och ha bara under den korta tiden man behöver en dubbel, och så fort ettan slutat åka då kan man börja använda sin cam igen.
    Men bugga är ju inte billiga så det känns dyrt att ha både cam och syskonvagn.
    Jag hade nog bara köpt Donkyn om jag fått tvillingar Inte som syskonvagn.
  • Jossanjo
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-15 22:58:10 följande:
    Ja det är en shopping korg man satt på

Jag å bror har funderat på vad den där tvåhjuliga saken kan vara frksmåland trode en resväska va? Bror trode de kunde vara en segway men efter att ha sett syskonvagnen så undrar jag om det inte kan vara en sidovagn som är universal och passar alla vagnar? en liten bug som man lägg kan fästa på sidan av chassit för att frakta trötta barn som inte orkar stå på ståbräda.....
    åhhh gillar den idén...
  • Jossanjo
    Joddan skrev 2010-09-16 23:17:24 följande:
    Visst måste man väl kunna ha två sittdelar på Donkey och inte bara en sittdel och en liggdel? Lät så på någon här i tråden när jag läste bakåt.

Är fortfarande inte helt såld. Inte alls faktiskt, lutar åt en Uj duo för vår del eller om vi inte får barnvagnsföråd en Babyjogger city select Skrikandes 
    Det förutsätter jag att man kan. Annars har dom ju gjort bort sig.
  • Jossanjo
    MissR skrev 2010-09-18 20:13:18 följande:
    Är "All black" limited adition, eller finns den alltid att köpa? Finns det annars någon annan Bugaboo med svart schassi?

Funderar på om det kanske inte borde bli en Bugaboo nu till nästa bebis, men vill ju så gärna ha svart schassi. Finns den fortfarande att köpa om det är en limited adtion?
    Bugaboo Red har oxå svart chassi, men är oxå limited edition.
  • Jossanjo

Läser om åkpåsar, måste fråga, när ni skriver "de  nya" när kom dem?
    Jag köpte mina i höstas förra året och har jag då gamla eller nya? iom att ni pratar om att de nya är tjockarer
    Stämmer det?

• Jossanjo

Känns som svart chassi inte kommer vara special så länge till om att de hela tiden kommer med nya editions i svart.
    Tur man har en med röd broms iaf

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21