• ami

Bugaboo-tråd nr 21

Tant Pruselius skrev 2010-12-06 09:39:52 följande:
    hur är det med fodret i sufflan, är det fortfarande nikotingult?*ryser*
    Och om man inte byter till camfästen så kan man inte ha cam sufletter på den va?

Vad skiljer frog mot geckon?
    Ja, fodret är väl inte så snyggt :) men jag har bytt till cam fästen, kostar nån hundring för båda om jag minns rätt. Jag har cam suflett och cam varukorg. Den är smart att byta ut, för camens rymmer lite mer och ser inte alls för stor ut. Går också att köpa löst.
    Det som är bättre med frog vs cam (tycker jag) är också att till större barn, typ 3-år, om man har den framåtvänd utan suflett så blir den mer sulky aktig. Om man har camen samma så tycker jag att den är lite rackig ex upp på trottoarkanter o likn. Sen tycker ju jag att ju mindre desto bättre när det gäller barnvagnar :) Vi har också haft Bee (gamla), den hade sina fördelar, men gillar ändå frogen bättre. Nackdel skulle också vara att de som oftast finns på blocket är ganska gamla, men iofs finns ju inte mycket som dirrekt kan gå sönder och alla reservdelar som är till cam passar ju även frog.
  • ami

Ang gnissel. Vår vagn, rel ny, gnisslade i ena framhjulet helt plötsligt. Minns också svagt att vår förra cam knakade lite nån gång där man justerar sitt-ligg. Dessutom har vi haft ett antal UJ. Där snackar vi gnisslande hjul :) varenda sån vagn gnisslade när det blev neråt nollan..
    Men där det gnisslar, använd silikonspray. Funkar garanterat. Kostar ca 80 kr på närmsta mack eller biltema etc. Funkar på ALLT som är det minsta trögt eller gnissligt :)

• ami
    LillaJag13 skrev 2010-12-15 21:01:11 följande:
    Var köper man en lös sittdel till bugaboo bee egentligen?
    bugaboostroller.com kan man se priset i dollar iaf. Finns inte att beställa just nu, men kostar 130 dollar för bugaboo bee seat, sen behövs också seat fabric, vilket där för gamla bee kostar 70 dollar. Så ihop 200 dollar.Vet ej pris i sverige.
  • ami
    thj skrev 2011-01-02 23:39:01 följande:
    Hihi kommer så mycket kul under 2011 att jag starkt överväger att skvallra så jag har några att bolla med här
    Kramen
    Då hoppas jag på en sån där kombinerad ståbräda/sparkscooter som kommer till Mountain Buggy vagnarna :)
  • ami
    thisissarah skrev 2011-01-26 21:57:10 följande:
    Det är som ingen fjädring bak? Tycker att man får som ta i när man trycker ner handtaget för att få upp hjulen fram.
    Jag sätter foten på mittstaget mellan hjulen och trycker till när jag ska uppför en trottoarkant :) Borde bli mycket mindre belastning på vagnen plus att det är enklare att göra så, man kan liksom bara göra det i farten :)
  • ami

Jag har bugaboos ståbräda och tycker den är kanon! Inga svårigheter med att gå bakom, nåja. I alla fall inte värre än med andra vagnar, snarare bättre. Och då har vi en Frog, som ju har fast handtag. Vi har iofs deb nyare ståbrädan, tror den är lite kortare? Med en längre bräda hamnar ju det stora barnet längre bak, och ivägen för handtaget kanske?

• ami

Ja, det funkar. Vi hade frog när vår Mini var i den storleken.

• ami

Vi hade Frog tills Mini var 3 år och inte åkte mera vagn. Då sov han däri med. Tror han var 97 cm på 3 års kontrollen.

• ami

Hoppar in med ett litet tips. Vi har haft Frog till vår 3åring. Istället för att köpa Cam ram och vinna några cm så tog jag ur träplattan i sitsen. Blir säkert nära 10 cm skillnad i sitthöjden. Visst buktar baken ner lite, men inte så att pinnen tog emot. Ingen tungviktare iofs. Så har vi alltid haft dyna, fäll el åkpåse. Funkar finfint enl mig.
    Och vi har haft cam med, men föredrar ändå Frog. Köpte tom ny i USA förra året lagom till lillasyster ;)

• ami

Kommer det en bricka till bugaboon? Har för mig jag sett nånstans men hittar inte nu. Vet nån när?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21