• ami

Bugaboo-tråd nr 21

Ja, i vår Toyota Yaris. Litet bagageutrymme är en stark överdrift ;)

• ami

Nej, absolut inget annat (bugaboo Frog). Och rätt bökigt att få in :/ Våran mountain buggy Swift går också in precis, men lättare att få in iom att den fälls i en del. Men istället för att köpa en ny bil, blir det ju i alla fall billigare med två vagnar ;) bugaboo Bee går ju lugnt in, och lite annat med.

• ami

Nån som har eller haft en Elodie sittdyna i vagnen? Sitter den bra och går den att fästa på nåt vis så den håller sig på plats?

• ami

Det är midjeselet som används när du har sittdel. Det finns små fickor att stoppa ner dem i medan du har liggdelen

• ami

Vi har skötväskan hängd på styret nere på Bee, det funkar som fotstöd. Jag tycker tvärtom att nya Bee inte är ett dugg ranglig. Hade förut gamla Bee. Jag tycker inte det är nån skillnad alls på dessa. Däremot kändes den gamla smäckig och klen när man skulle fälla ut och ihop samt vända håll. Jag trodde varje ggr jag skulle dra av nåt. På nya gör man på annat vis vilket jag föredrar.

• ami

Hippichick bed protector (?) hade vi i liggdelen. Vattentätt tyg som andas. Blir inte svettigt. Fanns på Babyproffsen.

• ami

Vår dotter sover ofta på sidan. Hon drar upp benen lite, det går utmärkt. Sover mycket bättre/längre i bugaboon än i andra vagnarna.

• ami

Precis HUR fäster man den lilla organizer väskan? Både vanlig vagn och Bee plus.

• ami

Och så trä i sitsen i åkpåsen.. Det är ju det som gör just bb egna påse så väldans bra :)

• ami

Tips på sittdynor som sitter bra i buggan? Tittat på elodies men de var ju mer för kalla dagar täckjacketyg tyckte jag. Vill helst ha i nåt fint tyg.

• ami

Vi har en mountain buggy Swift som jag tycker är smidig och lagom stor, om du nu ville ha förslag som inte var bb. Den går in i vår lilla bil, fälls ihop snabbt, suffletten med solkeps är jättebra. Funkar bra på alla underlag. Bugaboo plus har vi med. Fördelen med Swift är om vi åker till sommarstugan eller liknande, då är den ju bättre. Bee plus har vi mest som resevagn och på sommaren, när de sopat bort allt grus från gåvägarna. När underlaget är jämnt med andra ord. Fast jag har kört i snöslask med, och det gick. Fast föredrar ju annan vagn då.

• ami

När vi åkte till USA så snodde vi bubbelplast runt vagnen och tejpade ihop, sen köpte vi resväska där mycket billigare och hade på hemresan plus flera resor framöver. Sålde den sen för ungefär samma som vi betalt för den.

• ami

Den hade vi och den var jättebra, både i liggdel plus till utesovande 3-åring.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21