Inlägg från: standby |Visa alla inlägg
  • standby

Bugaboo-tråd nr 21

Tycker inte min sitter bra heller,,, hoppas den blir lite bättre när den rätat ut sig, i kartongen ligger den ju ihopvikt. Min säckar baktill mest tycker jag, förskte fånga på bild som jag ej lyckas ladda upp, finns i mitt galleri

PS har ej för vana att låta sonen sova i solen, sköt ut vagnen för att kunna ta bilden bara

OsynligtSmåkryp skrev 2011-06-09 13:56:19 följande:
    Puffar och bifogar bild:
  • standby

Hur tidigt har ni bytt till sittdelen? Vad är rekommenderad ålder?
    Sonen gillar inte att ligga i vagnen när han är vaken, lite bättre nu m vagnsleksak. Hoppas så på att det blir bättre m sittdelen.

• standby

Imaj - Tack för svaret. Sonen är född 31/5. Tänkte vänta ett tag till m att byta men inte allt för länge!

• standby

smint - det blir helt klart ljusare i vagnen. Solen kommer in men stör inte min 10-veckors som annars blir väldigt störd av solen.
    Jag kör sommarsufflan ihop m UV-skyddet och tycker det känns luftigt och bra.
    Gillar inte att täcka m filt, blir för tätt o instängt lätt tycker jag.

• standby

imaj - hur mkt motsvarar det, vet du? (el ngn annan)
    Att det inte är supermkt märker man ju då det är så pass genomskinligt. Hade nog inte köpt vare sig skyddet eller sommarsufflan själv men det följde med när jag köpte beg.

• standby

Bra att veta! Då blir det till att slänga tunn filt över uv-skyddet vid direkt sol, det blir iaf luftigare med det på :)

imaj skrev 2011-06-15 17:13:20 följande:
    Tror det motsvarar en solskyddsfaktor på max 10, d.v.s. väldigt lite. Jag har själv aldrig haft något av dem men vet att det pratades om det i den här trådens föregångare för typ två år sedan, var det testet fanns har jag dock ingen aning om vilket innebär att man kanske ska vara lite källkritisk men samtidigt ha det i bakhuvudet om det stämmer
  • standby

Kan du länka till annonsen? *nyfiken på hur eländet ser ut* :)

Joddan skrev 2011-06-15 20:05:35 följande:
    Herjazz
    Jo de ligger en på blocket nu... Ful!
  • standby

Joddan - på Bugaboos hemsida finns alla instruktioner i PDF. Nu är ju organizern helt ny så jag vet inte om den är med men det är ju värt att kolla!
    Har aldrig sett ett bättre upplägg på manualer på hemsida än vad Bugaboo har faktiskt.

• standby

Någon som haft ett barn som gärna sover på sidan eller magen? Hur har det gått sen när ni bytt till sittdelen?
    Kommer gråta blod om lillen ej gillar vagnen :S
    Han sover kasst på rygg så jag är "ogudaktig" och låter honom sova på magen på hans längsta sovpass under dagen.

(sover 3 h på mage, 20 min max på rygg..)

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21