• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

Sweetheartno1 skrev 2011-03-21 20:38:47 följande:
    Ok. Tycker att mitt rosa ser "starkare" rosa ut ! Förvånad
    Det är nog bilderna som inte gör den riktigt rättvis. Skyller på våran gamla kamera men den är rätt "lysande" cerise...
  • imaj

lissats: Det är viktigt att styret är ungefär lika högt på båda sidorna, annars kommer chassit att upplevas snett. Jag tror (vet inte säkert) att det är så bra att ha chassit i ett tillgjort snett läge då det kan nöta på "navet" i chassit.

Så mäta behöver du kanske inte men kika då att det är ungefär lika hög på båda sidorna när du justerar styret...

• imaj

Någon som har någon aning om det är en logo på sittdelsbasen då istället på AllBlacken? Tänkte i vanliga fall är det ju ingen logo där utan är på sittdelstyget.

• imaj
    AnPa skrev 2011-03-30 09:18:29 följande:
    imaj: när man googlar på bilder på allblack så har den loggan på sittdelen, här tex: www.google.se/m/search?site=images&source=mog...#i=11
    Tack! Tänkte inte ens på att titta på bilderna man sett tidigare !
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-30 09:16:15 följande:
    Jag börjar faktiskt bli besviken på vagnen nu när man läser allt sådant !
    Nej bli inte missnöjd, den kommer ändå vara fiiiiin och hur underbar som helst! Så länge loggan är på sittdelsbasen är det ingen skillnad
  • imaj
    Sweetheartno1 skrev 2011-03-30 10:25:37 följande:
    Får hoppas på det !  
    Jag fick hem min rosa canvas klädsel igår. Haha har allt utom vagnen nu..  Försöker dra ut på garantin och att inte hinna stirra sönder den !  
    Hahaha ! Det är därför jag också väntar med leveransen, finns ju en risk att den hinner bli sönderstirrad innan man hunnit börja använda den annars !
  • imaj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-30 10:39:10 följande:
    men själva loggan syns ju ändå inte när barnen sitter i vagnen Obestämd
    och varför måste man ha en logga? folk ser ju endå att man kör en cameleon!
    Nä den syns ju inte men jag tycker den är snygg när den är där. Lite som att snygga underkläder ser ju nästan ingen men jag vill ha det ändå hihi
  • imaj
    linalotta skrev 2011-03-31 08:20:37 följande:

Fröken ida: Tack så mycket för svar..då ska jag kolla upp vagnen...men om jag förstod dig rätt så är alltså adaptrarna desamma som i sverige så jag kan köpa vagn med adapetr och sedan bilstolen i sverige och de kommer att passa i hop som vanligt?  :)

Är det någon som vet om det är samma sak om man köper från England? Eller har dom remmerna fästa i ramen så att de liknar de svenska varianterna? Hur är det med deras bilstolar? Är dom E märkta och godkända för Sverige? Eller är det samma sak där tro att man kan köpa kärran och adapter och sedan kanske lungt och tryggt köpa till en svensk stol istället?

Jättetacksam för svar för jag vill jättegärna ha en kärra jag med!!  Tungan ute

I England är det samma som i Sverige, remmarna sitter fast i sittdelsramen. Därifrån kan man nog köpa babyskydd som utan problem då de tillhör Europa och har samma europeiska standard riktlinjer. Jag skulle nog personligen hellre köpa från England än från USA just för att man då kan byta basen utan att behöva tänka på remmarna.
  • imaj
    Sjukhus Mamman skrev 2011-03-31 10:39:08 följande:
    nej säkerheten på bilstolarna i england håller inte samma krav som i sverige då ska man köpa en stol man vet vad det är och då tjänar man sällan på det.
    deras säkerhet på bilstolar är urusel. noa som 1 åring kunde utan problem knäppa loss bältet i hans bältesstol som vi köpte där för att ha där. den var fullt godkänd och köptes på mothercare som är en känd kedja och dom rekomenderade den. det är bara ett ex. men nej dom håller verkligen inte kraven som vi har i sverige. min bror kollade på stolar oxå och hittade ett par som var godkända enligt svenska mått och de e samma som vi har här i sverige och till nästan samma pris. 

Det finns en skillnad på eng. bugaboo vagnar och det är att dom har en säkerhetsspärr extra när man tar på/av ramen. det är ända skillnaden.
    om man mailar pramworld.co.uk brukar man kunna få paketpriser om man ska ha en massa saker till vagnen. förr vet jag att de var en del som fick bugaboo tanaka i priset när dom beställde.
    pramworld säljer dom flesta kända bilstolsmärkena och du kanske kan få till ett bra pris om du väljer en maxicosi eller så. men köp för gudskull inte en bilstol som inte finns på den svenska marknaden! 
    Bra att du förklarar! Jag tog förgivet att de skulle beställa en stol som finns även i Sverige ex. MaxiCosi, Acta Graco eller liknande Tack!
  • imaj
    Tant Pruselius skrev 2011-04-02 15:42:44 följande:
    en annan kompis kör Brio GO, plus med den vagnen enligt mig är den stora lättåtkomliga varukorgen...
    och sittdelen är jäkligt snygg tycker jag. Men chassit gör att den känns välldigt fyrkantig och rätt klumpig.
    Minus är bredden över bakhjulen och det förbaskat fula handtaget !
  • imaj

Mammageno: Jag tycker att brun är den absolut snyggaste (förutom svart men den går ju inte att köpa separat). Sen tycker jag att du ska köpa orange bas om du vill ha det, den är riktigt snygg! Man kan inte alltid tänka på andrahandsvärdet när man köper utan jag tycker det är viktigare att du är nöjd med vagnen så länge du har den. Sen kan du ju alltid sälja vagnen i delar sen om du vill eller köpa en till bas om du ledsnar på den orangea.

Min sista åsikt i det här är; köp inte olika färger i basen och varukorgen, det tror jag inte blir särskilt snygg faktiskt ;-P

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21