• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

MissR skrev 2011-05-24 09:11:01 följande:
    Ni som beställt från Kidzshop hur lång tid har det tagit?
    Har paketet kommit hem eller till posten?
    Det står 1-2 dagar, beställde i torsdags, men i fredags var det stängt och dom skickade inget, borde det inte komma idag då?
    *hoppas*
    För mig tror jag det tog 2 dagar (skickade onsdag och här fredag)  från det dom skickade den och då kom vagnen direkt hem till mig med Schenker. Förra vagnen kom dock på den fjärde dagen (skickades på måndagen och kom på torsdagen) och då fick jag hämta den på ett utlämningsställe. Till saken hör att jag bor i Norrbotten vilket borde bidra till en längre leveranstid.

Så ditt paket borde komma senast imorrn, var det du som beställt en ocean ?
  • imaj
    Ben10 skrev 2011-05-24 22:03:21 följande:
    Köpte ju en ny CAM från 2011 "begagnat" men aldrig använd. Har provrullat den lite med minsta sonen i o e så besviken. Funkar inte alls när man som vi bor på landet. Trodde inte det skulle va några problem då vi när vi e ute o går, går på landsvägarna här ute men minsta lilla det lutar o det gör det ju överallt här har jag märkt. Guuud vad tungkörd vagnen blir då.:(
    Så blivit till att plocka fram vår gamla brio som e halvt sönder.
    O vi dom precis fått ert plus på gravtestet igen, bebben som egentligen skulle åkt i buggan valde att inte stanna kvar i magenen nu e det alltså dags igen.
    Men får nog bli en annan vagn för oss
    Nu till min fråga sälja hela el sälja indelar?
    Grå med svart topset, ligg+sitt, regnskydd, myggnät. Sittdelen monterad o använd kanske 3-4ggr. Liggdelen monterad en gång men aldrig använd.
    Vad tror ni man kan ta för pris?
    Tråkigt att du är missnöjd men håller med om att vagnen blir svårkörd när det lutar.

Sälj hela vagnen, den enda gången man tjänar på att sälja i delar tror jag är när man redan sålt av vissa delar d.v.s om man sålt liggdelen för den inte ska användas eller liknande. Angående priser så är det enda tipset vi kan ge här i tråden utan att riskera varningar är att kika på andra beggade i samma område eller i närheten på ex. Blocket.
  • imaj
    Ben10 skrev 2011-05-30 22:05:58 följande:
    Puffar lite för min fråga ang att fixa om acta gracos adaptern så att man istället kan sätta
    En brio stol på.
    Någon som har någon info o ge ang detta?
    Har aldrig hört talas om att någon gjort det... Personligen tycker jag det låter väldigt osäkert också. Känns som att det är en stor risk att den inte håller i stolen som den ska och därmed inte är säker, vad sjutton gör man om stolen lossnar när man kör vagnen? Men jag vet inte det kanske funkar....
    saandi skrev 2011-05-30 20:40:27 följande:
    Har en liten undran ang bugaboo cam som jag tänkte att någon av er proffs kan hjälpa mig med:)
    Hur är den med vinterhjulen på? Är det någon stötdämpning? Min bebis är beräknad i början på januari så de måste ju gå att ta sig fram i massa snö.

Sen har man ju läst massa om alla dessa falska vagnar som finns på blocket, vågar man ens köpa begagnat eller ska man satsa på en ny?
    Jag gillar inte att köra med vinterhjulen på men kommer trots det att köpa ett par nya till vintern, dock kommer jag endast att ha dem när det är mycket snö, kramsnö eller opackad snö. Swivelhjulen går utmärkt att köra när snön är packad och det är snabbt bytt mellan swivel och vinterhjulen.

Om man vågar köpa beggat är ju en smaksak, med en ny vagn har du garanti och är säker på att den är äkta. Samtidigt är det ju skönt (för plånboken) om man hittar en som är beggad i bra skick till ett bra pris. Ska man köpa en beggad är det nog bra om man läser på kopiorna innan och inte köper vagnen osedd. Sen kan man ju alltid undra vad det är för svin som säljer dessa kopior ?!
    Ellabay skrev 2011-05-30 19:44:39 följande:

Weeeiii äntligen ägare till en bugaboo cam. :)
    Även dottern Eira blev lycklig över den nya vagnen. Imorn är det premiärtur. 
    Vad fin den ser ut! Älskar den där orangea!!
  • imaj

Sara E: Det är till en Frog. Man ser det på det quiltade innerfodret

• imaj

Endast bågarna ska du behöva byta.

På Frog byter man bara fästena (F som i Frog och fästen )

• imaj

TinkyWinky: Hade du den framåtvänd när du provkörde? Den upplevs som mer trögstyrd framåtvänd när barnet är större till man vant sig iaf enligt mig. Vet dock inte hur stor din son är men det kanske är det?

• imaj

Joddan: Är den helt oblekt tycker jag du ska köpa den annars tror jag du kommer ångra dig senare. Just nu är det ju ändå svart du vill ha!

Sen är alla andra färger så himla fina att matcha till den svarta. Och det "hemska" fodret tycker jag personligen inte är så hemskt... Det hör ju som till Frog .

• imaj

Sweetheart: Bar madrass och lakan. Det är ju trots allt väldigt sällan det händer olyckor plus att madrassen och överdraget är tvättbara. Har svårt för plastad frotté, är så kladdigt/ varmt att ligga på och speciellt nu när bebisen kommer mitt i sommaren.

• imaj

Standby: Eftersom att sittdelen är ergonomisk kan man byta tidigare än på många andra vagnar. Själv bytte jag helt vid 4,5månad med dottern men hade mest sittläget på mellanläget. Vet sådana i tråden som bytt mycket tidigare och andra senare. Det beror helt enkelt på hur barnet är. Hur gammal är din son?

• imaj
    livijo skrev 2011-06-12 20:37:57 följande:
    Hej jag undrar vart man kan köpa nya hjul till bugaboo cameleon, de små fram? Sviwelhjul el vad de heter Skäms Har ni köpt på nån sida och har det fungerat bra att köpa därifrån isf? Tack på förhand! Mvh
    Jo man kan köpa nya swivelhjul. De finns att köpa hos alla återförsäljare, dock har bara vissa dem i lager. De som brukar ha de i lager är bl.a. kidzshop.se och bugababy.se. Har bara erfarenhet av Kidzshop och de brukar vara snabba att leverera!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21