Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius

Bugaboo-tråd nr 21

Sjukhus Mamman skrev 2011-04-05 23:04:45 följande:
    Tant, Grodan har ju inte justerbart handtag så risken att den kan börja glida är ju helt 0
    men klart att man säkert kan ha sönder den på nåt annat sätt så därför rekomenderas de ju aldrig på nån vagn (mer än stokke xplory som har en inställning just för att gå i trappor) men om man är orolig för glidande chassi så finns inte den risken med grodan eller ödlan 
    nej precis glida är ju 0 men jag tänkte att den måste ju gå att sabba genom att bumpa den i trappa...

Lite smått sugen på en groda faktiskt, eller snarare att bygga ihop en blandning vill helst åt ett grodchassi tror jag..... men är dem som camen i handtaget när den är på yttersta?
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-04-06 08:34:47 följande:
    Jag gillar att köra camen med handtaget nästan på det högsta och frogen är lite lägre, nåt mellanting helt enkelt, men har aldrig stört mig på frogen utan tycker den är lagom. Både för sambon och mig, men så är vi i princip lika långa, 170
    jag har ju min cam utdrgen på max, jag är 172 och sambon 186 så han behöver ju b´verkligen ha den på max...plus att ståbrädan funkar bäst om man har handtaget ute på max...
    Asereht skrev 2011-04-06 08:41:05 följande:
    Jag har ingen koll på hur cammen är i högsta läget men grodan är i perfekt höjd för mig som är 1.70 lång. Om vi inte hinner innan parkträffen så ska jag ta med grodan då så du får känna på den. Maj är ju inte långt bort.
    Hjärta men håll i den jag kanske knycker den
    Fröken Småland skrev 2011-04-06 08:58:18 följande:
    Prus: här är en bild på en Frog och en Cameleon på lägsta läget.
    oho..,. att du hade bild kunde man ju ha gissat
    men du då är den ju rätt låg i handtaget då??? funkar det bra med ståbräda?
    (Inte visste jag du haft cam med snappfästen )
  • Tant Pruselius
    mammageno skrev 2011-04-06 14:41:40 följande:
    Det finns faktiskt en hybrid ute på blocket med allt utom
    Chassit är cameleon och frog chassi inte min
    sett
  • Tant Pruselius
    Joddan skrev 2011-04-06 19:05:52 följande:
    Cravings efter en vår bee!!!! Varje år i april köper jag ny bee av någon anledning

När säljer du dem?
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-04-09 10:46:23 följande:
    Älskar också det där Ikea-tyget. Hela "gunilla"-serien på Ikea är jättefin (och billig). Ska sy en dyna i det som är nästan likadant fast med större mönster :)
    hur har det gått med froamen (ftrog+camen) ?
  • Tant Pruselius
    AnPa skrev 2011-04-09 12:35:24 följande:
    Tant: jag skippade den, hon ville ha 2700:- för den och det kändes lite väl mycket när ma. Ser att sittdelen är av äldre modell och att jag egentligen skulle vilja ha en annan färg, är lite less på grå bas faktiskt. Och sen gillar jag inte Fleecen och det var gul fleece på den. 2700:- plus ett nytt/begagnat topset blir ju alla gånger över 3000:- (närmare 4000:- med ett nytt topset). Jaja jag behöver ju faktiskt inte en, även fast det vore kul :)
    precis, då är det bättre att försöka komma över en med någolunda mer färger man gillar, du är klok du !Kyss
  • Tant Pruselius
    Fröken Småland skrev 2011-04-10 10:33:04 följande:
    Thj: har du någon rolig överraskning till mig snart?
    vill med ha, om det är vad jag tror mig gissa .... annars måste du lova att Jag får ditt, när du är klar med det - deal?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21