• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-19 23:28:10 följande:
    ni som har koll på denim, den förra basen jag fick i december hade inga märkningar mer än 007 lappen. den sitter på både sittdelen å varukorgen. men den jag fick hem nu har den där vita loggan. känns lite trist att de e olika loggor på dom :-/ men men den med vita loggan e ju trasig nu med. vilken av dom två kom sist?
    nån som hänger med på vad jag menar?
    inte helt 100 på denna fråga men i FAQ finns ju bilder på 007 loggorna. kanske det kan hjälpa?

sen, f-n vilken otur med ditt paket. kan du reklamera frakten hos schenker?
    hoppas det löser sig!
  • Noiis
    LR75 skrev 2010-07-19 23:56:13 följande:
    inte helt 100 på denna fråga men i FAQ finns ju bilder på 007 loggorna. kanske det kan hjälpa?

sen, f-n vilken otur med ditt paket. kan du reklamera frakten hos schenker?
    hoppas det löser sig!
    ja jag hoppas det jag ringde butiken och nästan grät. posten vägrade ta tillbaka paketet trots att jag inte hade tagit i det för "de va scannat" och "sånt får man räkna med när det fraktas så långt" synd att jag inte sa åt henne att det var en jävligt dålig ursäkt! paket ska inte komma skadade oavsätt vartifrån de skickas. men jag var så ledsen så jag bara samlade ihop paketet å gick.
  • Kajsan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-19 23:28:10 följande:
    ni som har koll på denim, den förra basen jag fick i december hade inga märkningar mer än 007 lappen. den sitter på både sittdelen å varukorgen. men den jag fick hem nu har den där vita loggan. känns lite trist att de e olika loggor på dom :-/ men men den med vita loggan e ju trasig nu med. vilken av dom två kom sist?
    nån som hänger med på vad jag menar?
    Vita loggan är äldst.

Ta foto på det skadade emballaget och ring fraktbolaget samt butiken du fick den ifrån ( eller var det direkt från Holland? )
    Du gör en reklamation på det skadade emballaget, inget du ska ta!
    Jo just det!
  • Noiis
    Kajsan skrev 2010-07-20 00:09:44 följande:
    Vita loggan är äldst.

Ta foto på det skadade emballaget och ring fraktbolaget samt butiken du fick den ifrån ( eller var det direkt från Holland? )
    Du gör en reklamation på det skadade emballaget, inget du ska ta!
    ja fotat gjorde jag och fottade även sittdelen i den trasiga plasten. plastskenorna e böjda så de finns ju en risk att dom är/kommer gå av skickades från butik. och dom skulle ta hand om de så fort dom kan!
    hoppas att jag får en av modell ny sittdelsbas så den matchar varukorgen. men jag tycker faktiskt att den vita loggan e snygg! man kanske ska försöka flörta å fråga om dom kan skicka en varukorg som man betalar för om dom bara har vita....
  • Madzo
    Näbbmusen skrev 2010-07-19 20:40:52 följande:
    Attans! Nu har ståbrädan pajjat
    Den gled av vagnen när sambon lyfte ur den ur bilen och plasten som håller fast hjulet gick i 1000 bitar..
    Kan man köpa ett nytt hjul till ståbrädan? Finns det som reservdel eller måste jag köpa en ny ståbräda?
    Någon som vet..  Jag måste ju ha ståbrädan...
    Precis lika hände med vår ståbräda för nån vecka sen. Har förgäves försökt få tag på reservdelar, men inte lyckats.  Ingen återförsäljare som vill sälja ett löst hjul & försökte genom dom få tag på det på annat sätt. Men inte lyckats än & fått gjort en provisorisk lagning själv..

Uppdatera gärna om du lyckas hitta reservdelar! :) Jag är åxå i stort behov..
  • Stargirl
    Sjukhus Mamman skrev 2010-07-19 18:47:15 följande:
    oh är så ledsen min reklamerade denimbas kom med schenker i dag! och paketet var helt mos och ÖPPET!
    sittdelen är sönder känns så jäkla trist!
    Fast det är bara att reklamera till schenker.....det är deras fel och de ska ersätta dig.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-07-20 11:33:50 följande:
    Ingen som sett nån rea eller bra pris på sittdynor? gärna web-butik...
    Eller kanske nån som har en originaldyna som har lust att rita av den nån regnig dag och skicka till mig?
    PM:a mig gärna isåfall...
  • Zoe
    Senap skrev 2010-07-19 14:34:07 följande:
    Jag har alltid hängt min skötväska på styret och vagnen har hållt.
    Nu lastar ju inte jag för en vecka och den blir baktung om vagnen är tom i övrigt men det är inga problem med att ha en skötväska med det man behöver för en dag på handtaget.
    Jag föredrar Oioi Hobo eller Petunia Pickle Bottom tote. Hjärta
    Ah, tack så mycket! Jag tycker man ser massor buggor på stan med väska på, så tyckte det lät lite konstigt. Men jag kommer också köra på det då, får packa lite smart. Tusen tack för tipsen om väskor, ska kika omedelbart! Glad
  • Supersmurfen
    bohusbebis skrev 2010-07-20 13:04:08 följande:
    Eller kanske nån som har en originaldyna som har lust att rita av den nån regnig dag och skicka till mig?
    PM:a mig gärna isåfall...
    Jag är också intresserad av ett mönster om du hittar/får något!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21