• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Tullis

Hej alla proffs!

Jag har en fråga som jag hoppas att någon kan svara på:
    Vi har en cam och vill ha en extra ram nu när vi fått en liten . Jag har hittat en beg på blocket men det är en frog ram. Kan man använda en frog ram till en bugga?

Tacksam!

• AnPa
    bohusbebis skrev 2010-07-15 08:45:50 följande:
    Men grattis, såg den annonsen åxå och mailade om SkipHop Saddlebag:en... Ropade in en på tradera för några veckor sen men varken väskan eller säljaren finns längre att få tag på, inte mina pengar heller. Så jag tänkte försöka igen.... Får man fråga om du fick med den, om inte ska jag försöka få kontakt med henne idag igen...
    Ligger en röd sufflett till Bee, "gamla" modellen ute på tradera om maken kan tänka sig den till killen... Snygg!!! (inte min annons)
    Tack!

Men usch vad folk är jävliga rent ut sagt. Är så tråkigt att sånt ska behöva hända!
    Jaha, nej jag har redan en skip hop dash (funkar jättebra på been utan axelbandet).
    Hon var jättetrevlig och svarade på en gång när jag ringde, fortsätt pröva och ringa :)

Den röda sufletten måste hunnit bli såld på tradera, kan inte hitta annonsen...  Jag gillar den röda jättemycket och blivande maken kan säkert också tänka sig den :)
  • lilla sandra

Är det svårt att sy en egen suffla? Jag vill så gärna försöka, men fattar inte riktigt HUR jag ska göra.

• Noiis
    lilla sandra skrev 2010-07-16 12:43:06 följande:
    Är det svårt att sy en egen suffla? Jag vill så gärna försöka, men fattar inte riktigt HUR jag ska göra.
    Nä det tycker jag inte men man kan behöva träna innan! så gör första med ett tyg du inte är rädd om.
    Jag har för mig att mamma på vift har en bra beskrivning i sin blogg om hur man syr!
  • madebyinferno
    lilla sandra skrev 2010-07-16 12:43:06 följande:
    Om det är till en Cam så tog jag ett billigt lakan från ikea och nålade fast på sufletten när den var uppfälld, ritade ut delarna och skrev noga vilken som var vilken och vart jag skulle lägga på sömsmån mm. klippte ut delarna i lakanet och justerade så bägge sidor var lika, skulle egentligen ha provsytt först men otålig som jag är så sydde jag direkt med lakanet som mall och det blev toppenbra, kantbanden skulle jag kanske kunnat gjort liiiite bättre men ändå!

Lycka till!!

mitt nästa projekt är att sy i pvc och vaxduk, vaxduk bak och genomskinlig pvc fram så det blir typ en regnsuflett och sen en matchande regnfotsack - men än så länge är det bara en tanke
    A creative mess is better than tidy idleness
  • Leo och Elliots Mamma
    Senap skrev 2010-07-15 09:03:10 följande:
    Ska man köra på beige sittdyna eller ska man vara modig och ta en vit. Debt är ju snyggast till min rosa och röda topp på Been. Men är det riktigt praktiskt? *funderar*
    Jag har en dyna i offwhite. Går bra att tvätta, har redan tvättat den några ggr då farfar varit ute med min tvååring och låtit honom göra hur han vill med vagnen å sin sittdyna Blir ren och fin och ser ny ut igen
  • Läängtar
    bohusbebis skrev 2010-07-15 22:39:28 följande:
    Fick min Bee-transportväska idag, rekordsnabbt! Den passar även Bee+ för den som undrar. Men den är rätt tight och det går inte i mycket mer i den, lite mjuka grejer i hålrummen kanske... Har inte försökt klämma i BuggyBoarden ännu... Kanske med lite list och mycket våld... Skulle nog hellre välja universal-Bugaboomodellen (för att få lite mer "svängrum") om jag nu inte var så snål.... Men den här kommer bli kanon åxå!
    Tack den som tipsade om Barnbutikens utförsäljn i Heron City, jag kontaktade deras webbutik som hämtade en väska hos Heron i tisdags och skickade m schenker till mig igår, och jag kunde hämta ut idag!! De var otroligt tillmötesgående och trevliga!
    Jag var i Heron förra veckan och prövade en plus i den gamla bee väskan..Hon i butiken rekommenderade inte att köpa den då det såg ut att vara för trångt så hon trodde dragkedjan skulle spricka... Ville ju helst ha den också då jag inte vill lägga 1600:- på en väska. Men är det meningen att väskan ska vara så tight??
  • bohusbebis
    Läängtar skrev 2010-07-17 10:28:36 följande:
    Jag var i Heron förra veckan och prövade en plus i den gamla bee väskan..Hon i butiken rekommenderade inte att köpa den då det såg ut att vara för trångt så hon trodde dragkedjan skulle spricka... Ville ju helst ha den också då jag inte vill lägga 1600:- på en väska. Men är det meningen att väskan ska vara så tight??
    Det var trångt, men för 800 spänn mindre kan jag stå ut med det. Man "mjukar" nog upp den... Har testat den några gånger i och ur nu och det går lättare å lättare. Har inte provat att ta av sitsen ännu, kanske blir ännu lättare då. Vi har även en Phil&Teds och transportväskan där är ännu tightare. Tanken är väl att vagnen ska ligga stilla i vadderingen och inte hasa omkring...
  • bohusbebis
    AnPa skrev 2010-07-16 11:32:19 följande:
    Tack!

Men usch vad folk är jävliga rent ut sagt. Är så tråkigt att sånt ska behöva hända!
    Jaha, nej jag har redan en skip hop dash (funkar jättebra på been utan axelbandet).
    Hon var jättetrevlig och svarade på en gång när jag ringde, fortsätt pröva och ringa :)

Den röda sufletten måste hunnit bli såld på tradera, kan inte hitta annonsen...  Jag gillar den röda jättemycket och blivande maken kan säkert också tänka sig den :)
    Mirakel kan ske, saddlebag:en kom efter 3 veckors tystnad... Fast den såg ju ut att vara mer använd än de två ggr som hon skrev. Trist. Då kan man ju lika gärna köpa en ny, bara snäppet dyrare...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21