Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Hur var det nu man lagade glid-chassi?
    Mitt Bee glider lite, borde ju funka att göra samma som med Cam-glidare. 
    Vet att jag läst här i tråden, kan nån "länka" till infon eller kanske kan förklara igen?

• bohusbebis
    TinkyWinky skrev 2011-09-19 09:49:55 följande:
    ngn här som skickat en cam utan liggdel med posten och isf vad det kostar ungefär?
    För med bussgods går det på 450:- här i halland :/ 

har fått en frog div tillbehör skickad till mig i en transportväska och det gick på 320 eller nåt sånt, skulle tro att cam kan gå för 280 kr med posten.
  • bohusbebis
    straw2008 skrev 2011-09-19 15:56:13 följande:
    Tror det är så man kan sätta på skynke eller leksaker.

tror jag mé ! Den är himla snyggt gjort och smart med reflexband i framkanten. Ännu bättre om den haft en "insida"/foder (har ju visserligen inte originalsufflan heller, men snyggare hade det varit).

Straw, visste du hur man kan "laga" glidchassi ? 
  • bohusbebis
    Fröken Småland skrev 2011-09-20 09:26:12 följande:
    Man får ju utgå ifrån vad man känner till och göra sitt bästa utifrån det. Kanske du har varit extra medveten på något annat område och på så sätt "kompenserat" för riskerna. Våra barn utsätts för så mycket hela tiden att man bara kan göra sitt bästa och det måste räcka

vi har luddar i soffan å sitter på - är det en skitsak då? tror som du, att det jämnar nog ut sig nånstans med alla farligheter som man har omkring sig. Men jag har inte låtit nåt barn sova nån längre stund på nån ludde eller för den delen den dammiga tjocka mattan som de har i lekhörnan... (som naturligtvis inte ser dammig ut och dammsugs regelbundet, men jag vågar inte tänka på så mycket damm å kvalster det måste finnas där, säkerligen en massa kemikalier åxå...)
  • bohusbebis

Frågar igen - ingen som vet hur man kunde fixa ett glidchassi med hjälp av gummiband på egen hand?? HJÄLP!

• bohusbebis
    fruV skrev 2011-09-22 13:49:59 följande:
    Hej Bugabooisar! Om 2 veckor får jag min andra dotter och nu har vi tagit upp vår gamla Gecko för en recond (första dottern född 2006, så den har några år på nacken ;)). Då ser vi att sufletten är SUPERBLEKT! Vi har den i svart.
    Nu finns ju inte Gecko kvar i sortimentet och om jag inte minns fel så är Cameleon lite bredare än Gecko. Funkar den sufletten?? Någon som testat?
    Har också för mig att någon tipsat om nån site där det är nån som syr upp till Bugaboo vagnar - tips?

Ingen lust att köpa helt ny vagn... :(   

Du kanske kan testa att svampa på textilfärgen Palette från Panduro ? Kostar inte så mkt och jag tror att flera har fått bra resultat. Sen kan det ju alltid vara kul med nåt nytt förstås. Men i nödfall kanske...
  • bohusbebis
    kath skrev 2011-09-24 12:07:05 följande:
    Är sugen på en ny suflett. Skulle helst vilj ha en hemmasydd som passar vår röda frog. Någon som vet hur man gör eller som kan tänka sig göra det ?

Det ligger en urläcker med Pippi-mönster som går i rött på Tradera (inte min annons). Tror den är till Cam men kolla med säljaren för säkerhets skull. Det går ju att köpa cam-fästen så passar alla camsuffletter även på Frog (frog-suffletterna ska tydligen åxå sitta bättre har jag hört, har dock inte testat).
  • bohusbebis
    Mamma Tes skrev 2011-10-03 13:03:41 följande:
    Jag fattar inte att man kan sälja för 8 papp!!

är det inte samma som sålde ett jättepaket med en cam och Franck-grejor mm för ett tag sen, undrar om det inte var nån här i tråden som köpte. kanske köpt på sig för många dyra vagnar? verkar ju inte så ekonomiskt... men vad vet jag
  • bohusbebis
    kenton skrev 2011-10-03 13:46:45 följande:
    Det var jag som köpte den! =) Den var ju också sjukt billig! Men säljaren är iallafall jättetrevlig o som jag fattade det som så har dom inte riktigt plats för så många vagnar o stokken är den som används.

Man blir ju lätt lite "ha-galen" av bugaboo.... om jag minns rätt så var det ju massor med "godis" till din cam. Kan bara inte begripa hur man kan välja stokke framför bugaboo. Men vad vet jag
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21