Inlägg från: bohusbebis |Visa alla inlägg
  • bohusbebis

Bugaboo-tråd nr 21

Hejåhå skrev 2011-10-05 22:33:45 följande:
    Hur får man på bästa sätt bort håret som fastnar på svirvelhjulen? Det känns som att halva min hårman har hamnat där.

pincett och "sprättare" som man har till symaskinen/sömnad - och lite tålamod
  • bohusbebis
    Noiis skrev 2011-10-12 09:26:22 följande:
    alltså som de verkar så är vagnen oupplockad? för de stod väl i annonsen att den va i kartong? kan ju helt enkelt va så att dom har köpt den i tron att den ska vara helt svart iom att de faktikst står så på hemsidan ni länkade till men att han i själva verket har en mörk denim 107. 
    Har man inte packat upp den är de inte så lätt att veta!

dock så borde hemsidan anmälas till bugaboo för falsk marknadsföring.. nån frivillig?? 

varför säljer man en helt ny oupplockad vagn från en namngiven butik? om man ångrar sig är det väl bara att lämna tillbaka?
  • bohusbebis

ursäkta nu ska jag fråga nåt som jag vet varit uppe tusen gånger... hittar inte infon... Cam-swivelhjulen, hur ska de vara inställda om jag har en 15+ kg tjej i?

• bohusbebis

Även om det finns en Bee-tråd kanske man kan klämma in den här länken även i "huvudtråden" på frågan om vad som är skillnaderna mellan gamla Bee och Bee+ 
    ">

• bohusbebis

nån som har en Bee Åkpåse? Visst står det Bee på etiketten och visst är det hål i överkanten för knapphålen? Nån som vet fler skillnader mellan Bee och Cam-åkpåse? Är det nån skillnad i storlek t.ex...?

• bohusbebis
    Ennasus skrev 2011-10-31 18:07:15 följande:

Hej!

Jag åker till turkiet imorgon och har fått låna en transportväska till buggan. Men den känns så stor och otymplig, är det nån här som har vart ut och rest med den? Funkar det bra med den, känns ju som man vill packa upp vagnen direkt på flygplatsen och vad gör man då av den stora oyympliga väskan...Är det nån som har nåt annat bra "paketeringssätt"f ör vagnen, vill ju inte att den ska bli skadad?

packa en väska som går att trycka ner i vagnsväskan, om ni behöver vagnen på flygplatsen så byter du bara plats. Ut med vagnen och in med packningen i vagnsväskan som då förvandlas till resväska Annars går den väl att rulla/vika ihop till ganska hanterbart format, men man får ju en grej till att släpa på.
  • bohusbebis
    Plly skrev 2011-11-06 12:28:40 följande:
    Till er som vet allt: Vad är skillnaden på bugaboo Bee och Bugaboo Bee+? Blir tokig....

">

Här är en väldigt tydlig beskrivning. Har haft både Bee+ och nu Bee. Tycker gamla bee är mer prisvärd faktiskt. Mkt bättre sufflett. Bäst m nya tycker jag är att den är snäppet snyggare, bättre att vända och fälla ihop och höj/sänkbart ryggstöd. Men den kostar omkring 2000 mer än den gamla... (minst)
  • bohusbebis
    JohannaL skrev 2011-11-07 08:51:31 följande:
    ska köpa mig en bee begagnd inför en thailandsresa, då jag förstått att den e optimal för detta.

men såg att det fanns både bee + och utan + vad e det för skillnad, och passar nya sufletter etc även på bee utan +..

hoppas på snabba svar

kram j 

kolla mitt inlägg #18626 nån sida bakåt
  • bohusbebis
    Lindadjo skrev 2011-11-08 14:46:33 följande:
    Är ganska säker på att det inte finns bruna frog. Men cameleonklädslar ska passa ganska skapligt på en frog, tvärtom däremot går inte. Och jag tror cam passar bättre på en frog än vad gecko gör.

det går väl förstås att "uppgradera" frog till en cam-hybrid genom att sätta på en cam-ram, cam-sufflettfästen och så tror jag att cam-varukorgen funkar på frogchassit som det är.
  • bohusbebis
    Sassa82 skrev 2011-11-09 08:49:13 följande:
    Hej

Vi ska snart ut och resa och letar transportväska till vår bugaboo bee. Någon som har koll på om man får plats med tex. blöjor i transportväskan som är till Bee eller ska man sattsa på att hitta den större väskan som ska passa alla modeller?

vi hade bee-resväskan till vår bee+ men det var med mkt tvång man fick igen den. Väl i så kan man lägga blöjor i "hålrummet" som bildas mitt i har jag för mig. Bättre investering att köpa den nya universal bugaboo-resväskan, du kanske råkar köpa en cam eller nåt framöver... lättare att sälja en sån åxå tror jag
  • bohusbebis
    JohannaL skrev 2011-11-17 09:59:40 följande:
    ska utomlands med vagnläen, så åkpåse blir nog varmt,, =( frågan e om man behöver inlägget eller om hon fixar tt ligga där utan =/

phil&teds liggdel (cocoon) ska väl funka fint i Bee:et, finns säkert fler... Kolla i Bee-tråden? Perfekt som extrasäng etc och har handtag så du kan bära med den. Har nog inte hört nån som är nöjd med bee-"liggdelen"
  • bohusbebis

Hittade två bugaboo-fästen (t mugghållare/parasoll) nr 1 + 3... i prylförrådet... Nån som vet till vilka vagnar resp passar? Har inga buggavagnar kvar...

• bohusbebis

Finaliina - jag hade en fantastisk frog som vi älskade!!!! Tyvärr skaffade vi den lite sent, när dottern var 3,5-4 år. Men hon satt jättebra i den, älskade att köra den. Stabil, rejäl - har haft CAM på besök men jag upplevde froggen som stadigare. Vi bytte till CAM-Sufflettfästen och kunde frossa i CAMsuffletter. Grattis - hoppas du blir nöjd!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21