Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Bugaboo-tråd nr 21

Bra beskrivning på hur man tar på det sabla regnskyddet? Har provat här hemma och får ju på det, får dock bända rätt bra men tycker inte det sitter bra över sufletten.

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka

Vi har haft vår Cameleon hemma sedan mitten av december och den har liksom bara stått och väntat Men så flyttade vi för en vecka sedan och jag skulle köra ner den i garaget och då upptäckte jag att vagnen börjat KNARRA! När jag svänger med den så knakar det, tror det är neråt framhjulen, alt. i mitten någonstans. Ett fel som ska klagas på eller har den helt enkelt "dammat" igen och behöver smörjas? Knarrar inte hela tiden...

Änglamamma till lilla Hedvig 22/3-11 och gravid igen med BF 24/3-12 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    spigg skrev 2012-02-18 10:40:03 följande:
    Pröva att gå loss med siliconsprayen först, klart att den kan ha blivit lite torr av att stå oanvänd!
    Vad är det för silikonspray man ska använda?
  • enlitenbitkaka
    Lillstroem skrev 2012-02-19 17:42:28 följande:
    Finns på t.ex biltema eller på bensinmacken. På biltema heter det bara "Silikonspray"..
    Ok tack Och det sprayar jag på de "rörliga" delarna?
  • enlitenbitkaka

Behöver tips på snygg suflett till en All Black Hade tänkt mig en offwhite men det blir kanske tråkigt?

Och VAD skiljer den gamla åkpåsen mot den nya? Är det värt att lägga pengarna på en ny mot en begagnad av den gamla modellen?

• enlitenbitkaka

Plastad frotté i liggdelen - är det OK? Har bäddat med den men så uppmärksammade en Bugaboo-vän mig om att det stör andningen i madrassen. Hur har ni gjort?

• enlitenbitkaka

Kan ett suflettfäste vara "defekt" eller är det helt enkelt butiken som monterat vagnen fel? Alltså den där lilla delen som är som ett "kugghjul". När jag ska vika ner sufletten så blir sufletten helt sned och "kugghjulen" går inte ihop rätt ens när den är uppfälld.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka

De vill ha 3000 för den, låg ut för 3500:-. Så det är för mycket? Har hittat en -07 med parasoll som tillbehör för 1700:- också. Är det bättre?

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka

Den ena kan jag inte titta på, den finns i min mammas hemstad. Får man länka till annonser här? Har haft Bugaboo förut men det var en sprillans ny så den hann liksom aldrig bli sliten innan vi sålde den... Vi har en UJ men är sugna på en cam som extravagn så jag vill inte lägga hur mycket som helst. Alla vagnar här i GBG ligger från 4000:-

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka

Vill ogärna köpa osett så jag håller mig här eller där mamma bor :) men skulle bi föredra 1700:- för en -07 eller 3000:- för en -09 med extra toppset?

• enlitenbitkaka
    LitenBlomma skrev 2013-03-18 12:32:49 följande:
    Så kanske det var? Jag har snäppfäste men vårt glider inte.
    Vår -12 med snäppfästen gled aldrig heller, var som jag förstått det vanligast de första åren med snäppfästen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21