• ialia

Bugaboo-tråd nr 21

Rödtott skrev 2012-09-08 08:26:29 följande:
    Hej! Ni med Bugaboo cameleon: Hur länge använde ni den till era små innan ni bytte till sulky? 

En av anledningarna till att vi köpt just den vagnen är att man inte behöver köpa någon annan. Enda anledningen vi skulle köpa en sulky är om ni åker utomlands för att jag är rädd om vagnen och vill inte att den ska bli förstörd i tansport.
  • ialia
    CB82 skrev 2012-09-12 13:19:15 följande:
    Hej!
    Ska beställa en Cameleon 3 från Holland. Har fått pris på 939 Euro med Tailored fabric set och 830 utan. Vad innebär det?  

De innebär att om du väljer med så får du suflett och liggdelslock utan så får du inte de.
  • ialia
    CB82 skrev 2012-09-14 19:04:40 följande:
    Blue
    Jag har mailat en del med babyplus, babyhuys och moeders mooiste. Kommer bli den sistnämnda då jag fått bra pris av dem och de levererar en all black på 2 veckor. Bäst pris annars hos babyplus, men dom har över 8 veckors leveranstid. Alla tre är seriösa och har svarat snabbt på alla mina mail. Alla erbjuder två års garanti och registrerar man sig hos bugaboo får man ytterligare ett år. Vet dock inte hur det funkar eller om det kostar något.

De kostar inget att rega sig på bugaboo. Man får med papper på vagnen sen går du in på deras hemsida och rega serienr på din egna sida
  • ialia
    CB82 skrev 2012-09-16 12:28:23 följande:
    Jag kommer få rabatt på tillbehör till vår cameleon. Kan inte bestämma vad vi har mest nytta av just nu. Väljer mellan en ståbräda och vinterhjulen. Vad hade ni valt? Behöver man vinterhjulen? Bor i södra Sverige. *beslutsångest*

Har du ett större barn så kanske ståbräda är bra att ha. Personligen kommer jag att köpa till vinterhjul eftersom dom även är bra om man vill köra i teräng. Bor på väst kusten och här kan de ju bli mycket snö ibland men framförallt slask så kanske lättare att köra med dom då.
  • ialia
    Noliee skrev 2012-09-22 11:11:08 följande:
    Hej!
    Hoppar in här med en snabb fråga!

Finns det återförsäljare för Bugaboo i Haparanda, Luleå eller Gällivare? Någon som vet?

Vi funderar på att köpa en men vill testa och känna lite på deras vagnar innan vi bestämmer oss. 
    tror att du kan gå in på bugaboos hemsida och se vilka återförsäljare som finns
  • ialia
    AnitaAndersson skrev 2012-10-02 21:34:57 följande:
    Vart kan man hitta vinterhjulen/terränghjulen till CAM 3 på nätet?? Vill gärna köpa dom så man e utrustad i januari då bebis kommer.

Jollyroom har dom
  • ialia
    Casablanca skrev 2012-10-04 16:23:01 följande:
    Hej. Vi kommer nog att köpa en begagnad Cam till vår nya bebis och nu undrar jag om det är något speciellt vi skall tänka på?

Vi kommer att testa att fälla ihop den och fälla upp den, och såklart kolla så bromsarna fungerar. Men är det någon annan funktion som kan vara extra bra att ha koll på?

Och hur ser man om det är ett fösta eller andra generationens chassi? Vill helst ha en lite nyare, 2nd gen, men är lite orolig för att bli lurad.

Hoppas att någon kan hjälpa mig! 
    En sak att tänka på är att dom ska ha kvitto på vagnen för de finns en massa kopior
  • ialia
    Desss skrev 2012-10-16 19:32:15 följande:
    Hej allihopa!

Måste bara fråga om någon vet om det finns hel svart sittdels klädsel och varukorg att köpa till Cameleon? 
    Eller kan man få tag på Denim klädsel till hela Bugaboon ?

Tacksam för svar!  Tungan ute
    Till cameleon 3 finns allt i svart men vet inte om de påssar på den gamla
  • ialia
    Frusandberg skrev 2012-11-01 19:49:49 följande:
    Hej på er, Nu börjar det bli dags för oss att bestämma vilket babyskydd man ska ha och såklart ska det vara ett som funkar med min (vår) fina nya CAM 3 :) Vad har ni till er och varför är just det skyddet bäst? Jag tänker rent spontant att maxi cosi adaptrarna är minst att förvara och det lutar därmed åt en sån bilstol.... Vad tycker ni??
    jag har samma vagn och har dom adaptrana men har en besafe till. Valde den för att den är den säkraste stolen
  • ialia
    Realmilla skrev 2012-11-07 11:32:50 följande:
    Ni som har erfarenhet av Bugaboo
    Det som jag känner är en nackdel är de små framhjulen. Upplever ni att de fungerar bra att köra vagnen överallt med de små hjulen?

Eller är blir de som typiska paraplyvagnars hjul efter ett tag att de kör åt de hållet vagnen känner för och att man får jobbigt att styra vagnen?

Hörde att vinterhjulen inte är svängbara upplever ni det som negativt?
    Blir det tungt att köra vagnen?

Mitt barn beräknas komma i slutet av februari jag bor i södra Sverige där det inte alltid är snö. Klarar jag mig utan vinterhjul den första tiden?
    Går det att köra med vagnen i snö om man har små hjulen?

jag har inte testat vinterhjulen men är väldigt nöjd med vagnen i övrigt tycker att man tar sig fram bra. man kan ju vända styret och köra med dom stora hjulen fram om man skulle behöva de
  • ialia

jag har en väska från stadium och ju ju be vagnkrokar på blir riktigt bra

• ialia
    Håjma skrev 2012-12-27 09:32:05 följande:
    Är Camelon 3 vagnarnas vagn?  och fråga, går den att köra i snö? Såg att det finns vinterhjul, funkar de bra?

Ska köpa vagn i USA i mars när jag reser dit. Bugaboo är ju mycket prisvärda där har jag sett  

jag har en cam 3 och jag älskar den. En helt underbar vagn. Vinterhjul är ett måste men de gäller nog alla vagnar med små hjul där framme
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21