Inlägg från: Höghus |Visa alla inlägg
  • Höghus

Bugaboo-tråd nr 21

TinkyWinky: Som Ismael skriver funkar Bugaboos egna bra. Men också de flesta andra eftersom liggdelen är så stor. Jag matchar min denimbugga med en jättehärlig "antik" tjock åkpåse i fårskinn och Manchester som jag själv haft som baby. Tom den får plats under locket hur bra som helst.

• Höghus

Realmilla: det tar 1 sek att ta av tyget och slänga i maskin.

• Höghus

Interlude: Det beror ju på vilket skick vagnen är i. Finns varukorgen, regnskyddet och myggnätet med? Är hjulen original eller utbytta? (framförallt swivelhjulen kan bli slitna med tiden). Personligen tycker jag att det är lite märkligt att inte hålla vagnen "intakt" dvs ha kvar både ligg- och sittdel om/när vagnen ska säljas men det är ju jag...

• Höghus

mymlis: har du kollat tradera? Där brukar man kunna få tag på fina tygdelar rätt billigt.

• Höghus

Håjma: är inne på 4:e året (2:a barnet) med min Cam 2 nu och Cameleon är verkligen vagnarnas vagn (trean är ju samma vagn med några mindre förbättringar). Har inte ångrat mig en enda sekund. Bebisen kan ha den stora liggdelen länge och i andra "änden" har vi sluppit fula sulkys. Med snöhjulen vid behov är det en jättepraktisk vagn i alla väder. Och snygg. Sen har men en "ny" vagn på ett kick genom att byta suflett, lock/sittdelstyg. Vi kör sommarsuflett på sommaren, vanlig vår och höst och fleece på vintern

• Höghus

Fast Camen funkar ju också till 17 kilo och 3+ år... Så varför ska man köpa en Bee om man redan har en cam? Om jag haft en lång 4-åring som inte orkade gå längre sträckor hade jag hellre köpt en UJ.

• Höghus

straw2008: Enligt tillverkarna är Cam en vagn som kan användas upp till 4 år och de jag känner som valt den har gjort det bland annat just för att man kan ha den hela vagnperioden. Bee är i mina ögon mer en resevagn och inte så praktisk för vardagsbruk (liksom de flesta andra sulkys).

• Höghus

Lilla Linda: När man har sittdelen på och i halvsittande täcker ju sufletten mer. Men om det är tillräckligt för hur du vill ha det är ju svårt att säga. Själv är jag tvärtom glad över den "ickebylsiga" sufletten eftersom jag velat att mina ungar ska få ljus och frisk luft när vi är ute, har den sällan helt uppfälld ens. (Och jag skulle aldrig i livet hänga något för öppningen heller som vissa gör)

• Höghus

Lilla Linda: oj, ja kallsupar låter ju inte kul. Men som sagt blir sufletten lite mer täckande när sittdelen är på :)

• Höghus

Straw2008: Vi diskuterade sufletten. Och när sittdelen är i sitt- och halvliggande läge hamnar sufletten så att den skyddar mer rakt framifrån om man fäller ut den helt.

• Höghus

straw2008: Jag håller med dig där, barn behöver ljus och frisk luft. Men människor är olika, jag ser varje dag massor med folk som går så långt att de tom hänger tjocka filtar på sufletten som täcker öppningen helt...

• Höghus

Jag tycker inte att Buffalon var alls lika snygg som camen. Men säkert grym att köra. Såg att den också hade extratyg fram på sufletten vilket säkert kommer att uppskattas av många...

• Höghus

Sorkan tycker precis så som du. Buffeln ser plastigare ut och jag får Emmaljunga/traktorvibbar. Gillar personligen inte heller den större sufletten. Jag vill ha "rena linjer". För mig är det lika viktigt att vagnen är snygg som att den är praktisk. Det är ju ändå något man ska gå runt med i ca 3 år/barn. Men det är ju som sagt bra att smaken är som baken så att det finns mycket att välja på.

• Höghus

Jenny: Bugaboo bytte kostnadsfritt ut alla chassin från -08 med glidande handtag. De har ett fabrikationsfel. Tycker att du ska maila Bugaboo (ge dem chassinr osv) och höra om det är möjligt att få ett nytt. Är det ett av de felaktiga borde det gå bra.

• Höghus

Straw2008: Det beror väl helt på skicket? Jag har en -08 i toppskick. Dock inte till salu men OM så vore skulle jag aldrig GE bort den för 2500. Speciellt inte som man kan få 500+ för bara det extra topsetet på Tradera.

• Höghus

Straw2008 och enlitenbitkaka: håller med om rådet att titta på vagnen. Kolla på styret, hjulen, tyget, chassit osv. Det kan som sagt vara stor skillnad.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21