Scullcap skrev 2010-03-23 13:32:57 följande:
Hej alla ni som verkar ha stenkoll på Bugaboo! Jag har lite frågor som jag hoppas kunna få svar på innan man går och köper sig en vagn, dom är ju Inte gratis direkt 1. Hur länge kan man i regel ha sin Bugaboo, alltså hur gammal kan barnet vara innan den är för liten? (Förstår att det kan skilja beroende på hur stort barnet är men i regel)2. Stör ni er på att utrymmet/korgen undertill är svår åtkommligt?3. Skötväskor kan man om jag förstått det rätt använda vilken som helst? Någon som kan tipsa om en billig och bra? Har ni era på styret eller i korgen?4. Har jag förstått det rätt att det finns en "risk" med 2009års chassi? Hur ser man skillnad mot det nyare?Tacksam för alla svar jag kan få.
Välkommen hit!
Min treåring åker Cameleon utan problem. Nu har jag en Frog (fem cm kortare ram) och den är lite trång vid suffletten men funkar. För benen är det gott om plats. Under tiden som man har liggdelen så är det jätteirriterande att det är svårt att komma åt varukorgen, men sen blir man kompenserad när man byter till sittdel eftersom man då tillfullo uppskattar varukorgen och dess möjlighet att dra åt med ett snöre. Skötväskefrågan hoppar jag över då det inte är mitt gebit

. Fast om du bara vill ha en enkel väska att slänga ned några blöjor och lite mat i, utan prestige eller estetik, så kan jag rekommendera Stadiums enkla svarta väska, tror den kostar 149 kr eller nåt sånt. Funkar finfint men ger ingen sensationell upplevelse när man avänder den
Det äldre chassit har vingmuttrar för höjdjustering och det syns för det mesta ganska väl på Blocketbilder osv. Det nyare chassit har snäppfästen som det varit en del problem med, men långt ifrån alla såklart. Man skall dock alltid komma ihåg att det bara är första ägaren som har garanti på vagnen (om inte kvittot är blankt vill säga).
Hoppas du hittar en fin vagn, du kommer inte att bli besviken