Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-03-23 09:07:04 följande:
    Gud vad jag längtar efter den nya Bee....den ska vara ngn vecka försenad. Förväntad leverans mitten av April. Ååååååååhhhhh....jag vill ju ha en ny vagn NU
    {#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}
  • Fröken Småland
    Scullcap skrev 2010-03-23 13:32:57 följande:
    Hej alla ni som verkar ha stenkoll på Bugaboo! Jag har lite frågor som jag hoppas kunna få svar på innan man går och köper sig en vagn, dom är ju Inte gratis direkt 1. Hur länge kan man i regel ha sin Bugaboo, alltså hur gammal kan barnet vara innan den är för liten? (Förstår att det kan skilja beroende på hur stort barnet är men i regel)2. Stör ni er på att utrymmet/korgen undertill är svår åtkommligt?3. Skötväskor kan man om jag förstått det rätt använda vilken som helst? Någon som kan tipsa om en billig och bra? Har ni era på styret eller i korgen?4. Har jag förstått det rätt att det finns en "risk" med 2009års chassi? Hur ser man skillnad mot det nyare?Tacksam för alla svar jag kan få.
    Välkommen hit!

Min treåring åker Cameleon utan problem. Nu har jag en Frog (fem cm kortare ram) och den är lite trång vid suffletten men funkar. För benen är det gott om plats. Under tiden som man har liggdelen så är det jätteirriterande att det är svårt att komma åt varukorgen, men sen blir man kompenserad när man byter till sittdel eftersom man då tillfullo uppskattar varukorgen och dess möjlighet att dra åt med ett snöre. Skötväskefrågan hoppar jag över då det inte är mitt gebit . Fast om du bara vill ha en enkel väska att slänga ned några blöjor och lite mat i, utan prestige eller estetik, så kan jag rekommendera Stadiums enkla svarta väska, tror den kostar 149 kr eller nåt sånt. Funkar finfint men ger ingen sensationell upplevelse när man avänder den
    Det äldre chassit har vingmuttrar för höjdjustering och det syns för det mesta ganska väl på Blocketbilder osv. Det nyare chassit har snäppfästen som det varit en del problem med, men långt ifrån alla såklart. Man skall dock alltid komma ihåg att det bara är första ägaren som har garanti på vagnen (om inte kvittot är blankt vill säga).

Hoppas du hittar en fin vagn, du kommer inte att bli besviken
  • Fröken Småland
    Scullcap skrev 2010-03-23 14:44:11 följande:
    Wow snabba bud på svaren  Tusen tack! Vad folk gjorde innan internet fattar jag Inte hehe..Nä men då lutar det väl åt att vi kommer köpa oss en Bugaboo. Tänkte höra om det är några tillbehör förutom dom man får med vid köpet man borde köpa? Är det någon som använder typ något babyskydd som passar vagnen? Eller är detta kanske onödigt.Ni som fått reklamera typ stativ, har ni då under den tiden fått låna vagn eller hur gör man då?
    Oftast får man behålla chassit man reklamerar och skicka tillbaka med vändande post alternativt lämna i butiken när man fått det nya. Det kan inte inträffa några olyckor med ett glidande handtag, det är bara irriterande att det inte funkar perfekt.

Kolla in i bloggen med FAQ för info om babyskydd.

Jag tycker att åkpåsen är ovärderlig. Sen gillar jag jag parasollet också
  • Fröken Småland
    Scullcap skrev 2010-03-23 15:00:15 följande:
    Okej, jo men är det "bara" ett glidande handtag kanske man överlever, dock borde det inte hända på en vagn för över 10.000:- Sen när det gäller åkpåsen, kan man använda andras åkpåsar där tror du? Har en kompis som varit på Ullared och köpt en åkspåse där för 250:- tror jag att det var. Hade man kunnat använt den hade det ju varit Super! Vad är annars den stor anledningen till att ni köpt Bugaboo i stället för alla andra billigare vagnar ute?
    Alla åkpåsar med fempunktsbälte funkar, det är bara en fråga om hur petig man är med passformen. Sen är just Bugaboos egen åkpåse lite speciell med en särskild fastsättningsficka som gör att åkpåsen sitter som gjuten om man så vänder vagnen upp-och-ner. Det uppskattar man när man har en sprattlande liten unge som tycker att det sitta still är det tråkigaste som finns

Anledningen till att jag köpte (i mitt tycke en ful ) Bugaboo var den höga kvaliteten, den låga vikten och den långa användningstiden. Som bonus är dessutom andrahandsvärdet så högt att den oftast blir billigare än de flesta vagnar i sista änden.
  • Fröken Småland

Tuffelisa: det är långt ifrån alla chassin som krånglar men för att vara HELT säker skall man nog kolla efter begagnat med det äldre chassit med vingmuttrar eller köpa en ny vagn så att du får garantin. Det finns inga andra generalfel på Bugaboo, tvärtom har den fantastiska funktioner och kvalitet. Alla borde h en!

• Fröken Småland
    Miss Lau skrev 2010-03-25 09:10:38 följande:
    Vad tror ni, kommer priserna på beg. Bee att sjunka när nya modellen kommer?
    Det tror jag absolut, det kommer ju att säljas ut ännu fler demo-modeller från butik också och det drar ju ned priset på marknaden. Jag skulle väntat tills det finns demo för 3.500 eller en beg privat för 2.500. Men du ser ju varifrån jag är
  • Fröken Småland
    Honey1982 skrev 2010-03-25 10:34:10 följande:
    Hej!Jag funderar på att köpa en Camelon till mitt andra barn som kommer till hösten.Ni som handlat i butik - har ni fått med några tillbehör på köpet eller har ni behövt köpa till extra?Finns det nåt speciellt man ska tänka på med just Camelon - modellen? Tack för era svar!
    Bugaboo har haft en drive ett bra tag nu att man får ett extra toppset i fleece på köpet när man köper en Cameleon. Det kommer att gälla tills fleece-seten är slut så kolla med din butik om de har kvar. I övrigt är vagnen komplett när du köper den; med liggdel, sittdel, myggnät och regnskydd.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21