Inlägg från: livet från ljusa sidan |Visa alla inlägg
  • livet från ljusa sidan
    bohusbebis skrev 2010-10-04 10:43:54 följande:
    ???????? Varför????
    Kan väl inte vara så svårt att bara tvätta av med en svamp å lite rengöringsmedel/tvål/diskmedel etc för hand????
    Skulle det vara bättre i diskmaskin??? Usch om man råkat köra över en hundblajja.....
    haha ja man får väl köra dem separat tänkte jag väl ;) men då hade jag inte drömt iaf!
  • livet från ljusa sidan
    LR75 skrev 2010-10-04 20:35:09 följande:
    Fröken Småland skrev 2010-10-04 16:57:30 följande:Va, är det sant? nu kan jag ju inte använda dig som referens längre ju när nåt nytt till buggan skall inhandlas...
    typ, "men fröken småland honhar minsan si och så många..."

men jag måste erkänna en sak....jag har grymma cravings efter en uj...
    men jag är alldeles för lat för att sälja buggan och så skulle jag sakna den så sjukt mycket (det är ju min bebis)...men det känns som om vi behöver en vagn som passar de andra i vår familj bättre (de vårdslösa)...för jag får inte en vagn till.
    ja med!! håller på att vela fram och tillbaka.... fast jag är inte lika inbiten som er, har bara haft min i 7mån ;) Men det är lång tid för mig och vagnar ;)
  • livet från ljusa sidan

Kollar på min cam och ser att den ser lite konstig ut.... typ som fin fem fel...något stämmer inte....

Ser då att pluppen längst upp på swivelhjulen på ena sidan är borta! Är ett hål rakt ner, där man klämmer ihop dem för att ta loss dem. Haha snacka om att jag fick huvudbry när jag försökte hitta vad det var som såg snett ut.

Kan man hitta sådana som reservdel ngnstans? Typ beställa från bugaboo eller skall jag gå in i affären där jag köpte den? 

• livet från ljusa sidan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-06 19:46:33 följande:
    jag hade Noa i hand maclaren, cameleon i travelbagen över axeln upp på ryggen och resväskan rullades i handen och en skötväska på andra axeln. syrran höll typ på att svimma när hon såg på flygplatsen men de såg nog värre ut än vad det var för jag tyckte att de som va jobbigast va att inte kunna köra vagnen ordentligt med bara en hand så man måste inte ha en med hjul
    haha ja en bra tös reder sej själv ;)
  • livet från ljusa sidan
    Duntoffla skrev 2010-10-08 10:25:34 följande:
    Men räcker den fårskinnsfällen samt en Bugga-åkpåse på vintern eller har du något kraftigare då?
    men det beror väl också på hur du klär barnet? För om du bara vill ha vanliga kläder och kanske en kofta då får du kanske ha en lite tjockare åkpåse. Men i vintras hade jag bara bugga åkpåse, fleeceoverall och sedan topplocket på! Nu vet jag itne hur gammalt ditt barn är men jag kommer ha min åkpåse (det är ju inte en åkpåse egentligen eftersom den heter footmuff ;)) och sedan en filt över benen, fårskinsstofflor jacka och vantar och mössa. Sedan om det blir -20 så kommer jag ändå inte vara ute särskilt mycket ;)
  • livet från ljusa sidan
    bohusbebis skrev 2010-10-08 11:18:08 följande:
    Jag har köpt en bygel från tyskland via ebay. Den är eg till Quinny Zapp (sök på frontbügel zapp) eller så har vi i Bee-tråden spekulerat om den även kan vara till Chicco Multiway. Vet inte om den funkar på gamla Bee, den funkar iallafall med lite god vilja till Bee+ (man får trycka dit den lite). Passar faktiskt Bee+ bättre än Zapp...
    ok tack för tipset! Hade hoppas på att det var så enkelt att det fungerade med en swift bygel eller så ;)
  • livet från ljusa sidan
    Stargirl skrev 2010-10-19 20:10:06 följande:
    Den förlorar snabbt värde i början. Men en Bugaboo Frog som är 6 år gammal och då kostade 7500 säljs för 3500 kr idag. Det är ju jättebra värde.
    ja det är det ju för en 6år gammal vagn!

Men om man säger att vagnen inte ens är ett år och inte går att få tag i längre? Då kanske den inte förorar lika mycket i värde som om man skulle kunna knalla in i en affär och köpa en splajdans ny lika gärna? 
  • livet från ljusa sidan
    Mamma TN skrev 2010-10-29 12:50:03 följande:
    Vet ni om det går att ha ståbräda till Cam för barn som väger över 20 kg. Förstör man vagnen eller blir den omöjlig att köra med barn som väger över 20 kg???

Någon med erfarenhet??? 
    Hade ståbräda till min 23kg kilo och jag kunde köra vagnen med ett lillfinger typ ;) Gick jättebra.

Nu har min cam flyttat..... jag försökte men den stal aldrig mitt hjärta. Men jag har kvar min bee och den är min kärlek!

På måndag flyttar en ny vagn in, en UJ :)
  • livet från ljusa sidan
    bourgeoisie skrev 2015-02-05 21:45:30 följande:

Hej, jag skulle behöva lite experthjälp med ett huvudbry.. För några dagar sedan såg jag en Bugaboo Buffalo (tror jag, hjulen hade lite vitt på sig iaf) med en liggdel som liksom var tippad/lutad. Bebisen låg med alltså med huvudet högre än benen. Har inte sett någon vagn där liggdelen varit lutad på det sättet tidigare och jag har inte hittat något när jag googlat. Vi har själva precis bytt från liggdel till sittdel på vår Cameleon3 eftersom sonen (ca 4 mån) vill upp och se sig omkring när han är vaken. 

Undrar nu om det var dumt att byta, om det istället skulle gå att "tippa" liggdelen på samma sätt på en Cam3? Testade aldrig att vinkla liggdelen för jag tog föregivet att det inte gick Skäms Jag tyckte det var väldigt krångligt att byta mellan delarna så jag skulle vilja veta om det går innan jag tar mig för det projektet igen.

Det är ju samma ram som sittdelen så det gick iaf när jag hade min CAM för 4år sedan :)
  • livet från ljusa sidan
    Stokke skrev 2015-02-17 20:11:28 följande:

Nu ska vi beställa en vagn. Kommer bli en Bugabo Buffalo. Med silver chassi och blå sufflett.

Måste man ha på locket på liggdelen?

Tänker att endast ha en tunnare filt i vagnen i sommar.

Har ni någon extra madrass i vagnen?

Det står att bugaboo starkt avråder från att ha en extra madrass i liggdelen.. Och locket gör man ju såklart som man själv vill! Det är ju bara en dragkedja man fäster locket med :)
  • livet från ljusa sidan

Älskade min bee och tycker absolut du kan ha den som enda vagn från den åldern. Det enda som jag skulle säga är dumt med den är att åka rulltrappa för där fastnade jag en gång.. Men det är säkert olika från rulltrappa till rulltrappa..

Mkt smidig och barnet sitter bra och ser ut mkt bra!

• livet från ljusa sidan
    mammamia78 skrev 2015-05-01 18:39:05 följande:
    Du tror inte det är svårt med den vintertid då?
    Du kommer ju inte kunna köra i mer än 5cm snö drygt... Men om du bor i stan så är det ju för det mesta plogat ????
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21