Inlägg från: Tant Pruselius |Visa alla inlägg
  • Tant Pruselius
    Mammas Kalle skrev 2012-04-03 19:44:26 följande:
    Hej!
    Har en cam till sonen som jag är väldigt nöjd med, men har börjat fundera på en lite mindre vagn till att ha i bagaget. Camen tar alldeles för mycket plats.

Nu kanske jag ställer helt fel fråga iust den här tråden, men vet att barnvagnskunskapen är stor så.. om ni inte hade en bugga vad skulle ni satsa på då? Är bee den ultimata eller finns det alternativ? Behöver ha helt handtag, så lätt som möjligt, liggläge så pojken kan sova ( är 2 år) lösa framhjul, 

Supertacksam för alla tips o förslagGlad 
    bee bee bee... yes !
  • Tant Pruselius
    Noiis skrev 2012-04-03 21:53:40 följande:
    jag hade satsat på en babyjogger city mini. underbar vagn och blir jätte liten ihopfälld. är dessutom superlätt att fälla. UJ är jag inte alls sams med om du vill ha en som blir liten!

snart kommer baby jogger GT som är precis som mini men med ett bättre framhjul typ som swiften men hundra ggr smidigare! 
    *duckar för ruttna tomater* är dem fortfarande lika "sliskiga" i tyget?
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2012-04-04 10:17:44 följande:
    Lagt in lite bilder i bildtråden på min nya suffla med avtagbar solskärm... jag är lite kär själv
    *tokkär* du är en gud!
  • Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2012-04-04 10:21:50 följande:
    Ingen aning, men vet att de är ganska mycket som skiljer de åt. Vad? Ska du skaffa donkey??
    det vet man aldrig, leker med tanken med MÅSTE ha mina fab sufflor då - annars får det vara Men visst är väll donkey sufflan mindre? smalare? sååå... det borde ju inte vara heeelt omöjligt - möjligen krångligt med det finns ju proffs som tur är .....
  • Tant Pruselius
    spigg skrev 2012-04-04 10:24:27 följande:
    Jag kan inte sy så bra, men det är säkert inte omöjligt. I Donkey-bildtråden har jag lagt upp bilder på Cam-suffla på Donkey. Den är framför allt för bred. Jag tror man skulle behöva sprätta isär alla delar och sy om den från grunden?
    hmmm.. låter jobbigt men inte omöjligt då iallafall Har du vart nöjd med donkey? Du får gärna ib plus och minus om du har tid och lust
  • Tant Pruselius

Lindadjo - U know me jag syr inte och vissa sufflor ligger mig alldeles påtok för varmt om hjärtat... jag är dålig på att sälja - bättre på att köpa

• Tant Pruselius
    Lindadjo skrev 2012-04-04 10:42:21 följande:
    Jag menar den som syr ÅT dig, jag vet mycket väl att du inte syr min vän Kan till och med komma med lite kontakter på "kollegor" till mig som kanske kan hjälpa dig med sömnad, eller omsömnad till donkey
    åååååå...... du är väll den raraste ever - kan du inte höra med dessa "kollegor" om dem tror det är möjligt?om dem skulle ta sig ann det?....
    annars skickar jag ner en orginal tillsammans med alla femhundraelva andra till dig och en miljon kramar och pussar  
  • Tant Pruselius
    Hejåhå skrev 2012-05-15 09:46:22 följande:
    Det känns som en omöjlighet att undvika att dra vagnen uppför bussar, tåg och enstaka trappsteg osv. Så nu känns det lite bättre att jag har ett gammalt chassi till min annars så pimpade vagn :)

När jag köpte min bugga (beg) så var det enda kravet att det skulle vara av äldremodell ... Och i denim (snyggast enligt mig )
  • Tant Pruselius

Jag tror inte automatiskt på att den nyare/dyrare vagnen är i bättre sick - beror ju helt på hur den blivit behandla och var det ligg/sittdel på båda? Jag skulle inte lägga dem summorna utan att se vagnarna och just kolla handtagen, hjulen, ram, broms ihopfällning osv .... Finns många "unga"/sprillansnya vagnar som blir helt brutalt behandlade out There Apprpå chassi nya/vs äldre så är det ju för många en estetisk fråga tror jag ...

• Tant Pruselius

Denna "diskution" försökte jag hålla i donkey tråden - där sas det att inte alla flamskyddsmedel är giftiga och det jämfördes med det som finns i mat, kläder och leksaker... Så vem/vad ska man lyssna på? Någon som vet någon holländsk sida att beställa ifrån?

• Tant Pruselius
    spigg skrev 2012-05-18 21:19:17 följande:
    Det är bara vagnarna som ska säljas på den engelska marknadens som behandlas med flamskyddsmedel.
    har du köpt din åsna i svedala?
  • Tant Pruselius
    spigg skrev 2012-05-18 23:04:33 följande:
    Näpp. När jag köpte min, i juli, fanns de inte ens i Sverige. Min är från England och jag har noll ångest över det! :) Har ju pratat direkt med Bugaboos marknadschef om detta, var helt lugnt innan men ännu mer lugn nu. Om det är ens möjligt. :)
    lugn ä bra...
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21