• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

Peak: Vet att jag sett en bild på det för flera år sedan men kommer inte ihåg vem som hade det. Kanske finns hos Fröken Småland...? Sen testade jag och googla på "maxi cosi Bugaboo" och det fanns några bilder men kan tyvärr inte länka från telefonen. Dock hittade jag inga på Akta Graco på Cameleon om det var det du letade. Själv kommer jag köra på den kombon mot hösten när bebisen börjar väga lite mer...

• imaj

Ni som har sommarsuflett och uv skyddet tänk på att det inte ger så mycket skydd som det borde utan motsvarar ungefär samma som en vanlig vit t-shirt. Tänkte just till er som har småbebisar. Det var ett test som visade det för något år sedan, vill man vara helt säker är det parasoll som räknas.

• imaj
    standby skrev 2011-06-15 16:17:40 följande:
    imaj - hur mkt motsvarar det, vet du? (el ngn annan)
    Att det inte är supermkt märker man ju då det är så pass genomskinligt. Hade nog inte köpt vare sig skyddet eller sommarsufflan själv men det följde med när jag köpte beg.
    Tror det motsvarar en solskyddsfaktor på max 10, d.v.s. väldigt lite. Jag har själv aldrig haft något av dem men vet att det pratades om det i den här trådens föregångare för typ två år sedan, var det testet fanns har jag dock ingen aning om vilket innebär att man kanske ska vara lite källkritisk men samtidigt ha det i bakhuvudet om det stämmer
  • imaj

Gud vad billig den ser ut! Silverfäljarna gör ju inte saken bättre direkt, slapp suflett, bromsvajern hänger... Oj oj hoppas ingen köper den av henne i tron att det är en äkta. Trist om hon blivit lurad men ännu tråkigare om hon då lurar vidare andra efter att ha fått veta att den är fejk.

Det är ju turligt nog en rätt tydlig kopia, många syns det ju knappt att det är det och kvalitén är ju inte vad den ska vara...

• imaj

Av bilderna att se; jo den är fejk. Ser flera saker som tyder på att den inte kan vara äkta.

• imaj

Sufletten är oerhört pösig, bromsvajern är alldeles för lång, fäljarna är silvriga, liggdelen har inte rätt form... Finns säkerligen ännu mer om man skådar bilderna mer.

Bra att hon tar bort annonsen!

• imaj

Jean1: Topset är inte det bästa att köpa i USA då hålen på sittdelstoppen inte är på samma ställe som de som köps i Europa. USA vagnarna har de nedre selbanden i mitten av ryggen då de sitter fast i basen och inte i sidorna som de är på eu-vagnarna vilket innebär att man måste sy om sittdelstoppen för att den ska passa.

• imaj

Jean1: Varsågod !
    Angående tullen så brukar man inte behöva betala tull när man själv tar in saker i landet.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21