• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

Emmelinan: Om det är originalhjul på Frogen så är det lufthjul. Det innebär att du måste pumpa dem , svaret på din fråga är därmed; nej hjulen ska inte vara patta.

(förmodade att är bakhjulen du pratade om, är det framhjulen kan det vara så att det är utnötta och då finns det nya att beställa hos bl.a. kidzshop.se

• imaj
    Sians skrev 2011-07-04 15:37:10 följande:
    Ok. Men är det stor skillnad på Bee och Bee+.
    Är det ett bra eller dåligt pris på 3000 kr för en Bee inköpt 2009. Ingår extra suflett o åkpåse?
    Jag är helt ny på Bugaboon så jag kan inget om dem? :(
    Välkommen hit ! Ett tips är att läsa i FAQ som finns uppe i TS för att lära dig mer om själv Bugaboo.

Skillnaden mellan Bee och Bee+: I stort är Bee+ är förbättrad med ett justerbart ryggstöd som går att göra längre, sufletten har en annorlunda utformning motför Bee, sittdelen är bredare, hjulen ser annorlunda ut.
    Personligen skulle jag aldrig köpa en Bee då jag anser att Bee+ är mycket bättre och har större sittyta för barnet. Sen om det är ett högt pris eller inte är svårt att säga men min första känsla var; jo det är högt. Men samtidigt ingår ju åkpåsen, vilken du rent teoreriskt kan sälja av för 500kr och därmed kostar vagnen 2500kr. Som sagt satsa på en Bee+ istället, men det är bara min egen åsikt!
  • imaj

Joddan: Skumt! Borde gå på 48kr iaf, för det är väl skrymande tror jag?!

• imaj
    Dunderklumpen skrev 2011-07-06 09:05:39 följande:
    Jag tänkte att jag skulle sy en egen sittdyna genom att malla av min buggadyna. Men så kom jag på att jag inte gillar den där långa mittenbiten (vecket) för jag får ändå inte den att sitta snyggt i vagnen.

Hur har ni andra gjort?
    "Funkar" det att hoppa över det vecket och istället lägga typ tre rader med raksöm rätt över för att få till ett veck?
    Vet inte vecket på Bugaboos dyna är men när jag själv sytt dyna till vagnen så har jag gjorde den rätt mycket smalare i mitten och sytt en rad med raksöm rätt över, tycker det har blivit jättebra och dynan har suttit superbra!

http://www.familjeliv.se/hem/imaj/gallery/phphwpx3g.jpg
    Som du ser på bilden har jag även sytt en raksöm på vardera sida om axelbanden för att få ännu bättre passform.
  • imaj

Jag funderar lite på hur mycket det ryms i organizern... Ryms det så att man klarar sig iväg med två barn någon timme, varav ett nyfött blöjbarn?

• imaj

zasata: Tack för svar ! Angående säljmarknaden; tycker det verkar vara väldigt svårsålt och lugnt just nu och finns knappt ute något att köpa heller ;-P

• imaj

Det ryms därmed väldigt lite i organizern... Frågan är om det ryms mer i ex en saddlebag? Någon som testat båda och kan jämföra?

• imaj
    Molliver skrev 2011-07-10 23:27:55 följande:
    hej behöver lite hjälp med bugaboo köp , hade bugaboo till min son men han fyller snart 8 år så de är länge sedan,,, har kikat på blocket lite men har läst att de finns bugaboo kopior och att de är svårt att se skillnaden på äkte eller fusk... tycker de är lite dyrt att köpa en helt ny vagn därför kikar jag på blocket kan ni hjälpa mig vad jag ska titta på som kan vara fel eller så.... hoppas ni kan hjälpa mig  hade tänkt mig en röd/svart eller en i jeans...
    Ett tips är att läsa i den här artikeln, de har nämnt flera saker som visar på att den är fejk
    www.bigbaby.se/artikel.php

En annan sak; Cameleons bas finns endast i svart om det är en limited edition annars finns den inte i svart bas utan endast i mörkgrå.

Ytterligare ett sätt att se att den är fejk är att loggon är placerad för högt upp och inte på mitten av topsetten, men det kanske kan vara svårt att se om man inte har en originalvagn bredvid.

Det sista jag vill tipsa om är att be om kvittot på vagnen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21