Mymemlan skrev 2010-06-27 22:22:06 följande:
Nu behöver jag lite hjälp här! Jag har en cameleon som jag haft 3-4 månader nu, köpte den beggad för 6000. Jag älskar vagnen, men min son som är 8 månader nu håller på skrika halsen av sig och vrider sig ilska och HATAR vagnen... Han vill inte sitta ergonimiskt och fastspänd. Han föredrar våran emmaljunga city cross som vi hade tänkt sälja.. Men nu kan vi inte gå ut om vi inte använder den. Jag är såå lessen över det, dock är min sambo glad för han hatar vagnen ;p
Så jag fundera på att sälja min cameleon och skaffa en bee som en mindre vagn eftersom vi måste behålla emmaljungan som är ganska stor. Men är det nått fotstöd för små ben att vila på i bee´n? Och vad är det för skillnad på den nya och gamla? Och hur kan man byta ut tyger i den mm? Berätta allt om båda modellerna, vad som skiljer dom åt och vilken som är bäst? Vill gärna ha en sulky ju, men vill ha en vänd mot mig, och då blir ju bee perfekt efrersom det är ju en bugaboo ;)
Vi hade exakt samma problem i ungefär samma ålder.... sonen HATADE vår nyinköpta denimcam.. så ledsen jag blev!
Vi sålde den o köpte en bee som vi än idag använder varje dag, han är nu 2 år

been är mer som en "vanlig" vagn, fixerar inte barnet över huvud taget, de har stor rörelsefrihet och har en vanlig rygg liksom.
Jag har en gammal bee och skillnaden på nya o gamla är tex att ryggstödet är reglerbart på nya och på nya är sufletten mkt mindre (på gamla ger sufletten sjukt bra solskydd) nya bee har bredare sittyta men jag tog bort vingarna på min gamla o fick samma effekt som på den nya (vingarna är borttagna på nya o ev är sitsen breddad men som sagt jag fick bredare vagn då jag tog bort mina vingar).
Vi är supernöjda med gamla been :O)
Nya finns oxå med vit suflett som är jättesöt men svårt att motivera att betala 6000 kr för det...