Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Bugaboo-tråd nr 21

Vi hyrde ett arishell på sas nu då vi var iväg till miami.
    Väskan finns bara i en storlek o är GIGANTISK alltså vi skulle nog nästan kunnat få med en soffa hem i den...
    Kan inte rekomendera andra att hyra den, det är på NÅDER att man får ta med den utan att betala för den, den är så gigantiskt stor o sas själva säger att de inte kan garantera att man inte måste betala för den, de hyr bara ut dem liksom...

Nää inget att rekomendera alltså, plus att de alltid komemr sist på bandet, vi missade våra anknytande flyg till miami eftersom de inte kunde skicka den på bagagebandet utan är tvugna att köra ut den manuellt på en vagn för den är så stor, o så var det varje gång vi skulle hämta ut bagaget.

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008
    bittersweeet skrev 2010-06-20 20:13:02 följande:
    Tack för svar!
    Vilket topset anser ni vara bäst då? Fleece eller canvas...
    Vad är det för skillnad? Känner att jag inte har nån koll :-S har en all black som jag vill byta på för att jag har hört att svart blir solblekt snabbt, och har ingen aning om jag ska välja fleece eller canvas...
    fleece sitter skitilla på sufletten tycker jag... alltså det är liksom så mjukt så det dras så himla konstigt.. kan inte förklara bättre men jag tycker det sitter skitfult (som när man klämt på sig en FÖR liten tight tröja liksom). Canvasen är styv o har mkt med karraktär o sitter som sagt toppenfint!
  • straw2008
    Stargirl skrev 2010-06-21 14:20:23 följande:
    Jag har hört liknande historier om just airshell. De är så stora att det inte är klokt.
    ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪ www.minmolly.se ♪♫•*¨*•.¸¸♥ ¸¸.•*¨*•♫♪
    Ja det går inte att ha den i en normal bagage heller så vi var tvugna att byta hyrbil oxå... alltså vi hade vår p& t DASH samt en bilbarnstol i den o vi hade fått i bee vagnen oxå om det behövts men den tog vi vid sidan om. Nää det var inte värt det.... hellre linda en badhandduk runt styret eller vilken del man nu är rädd om o köra kraftiga plastpåsar om(kostar 30 kr på arlanda).

Värst varnog att man intehadenågonstannsatt göra avskiten då man kom fram till resemålet.. ingen taxi skulle få in den samt det bagage vi hade i alla fall.. knas :O)
  • straw2008
    Emma Görander skrev 2010-06-22 19:13:46 följande:
    jag funderar på att köpa den nya BB åkpåsen, men ni som har den gamla från förr och klämt på den nya, är den mycket tjockare??

Vi har det väldigt kallt på vintern så det krävs en varm påse.

Självklart ska man klä barnet som ligger i påsen efter temperaturen ute..
    den nya är sjukt mkt bättre finare o har allt som den gamla inte har!! Den nya är tjock, stadig, har dragsko högst upp tex. Supermysig !!
    Den gamla är ju bara sladdrig som en urtvättad fleecefilt....
  • straw2008
    Mymemlan skrev 2010-06-27 22:22:06 följande:
    Nu behöver jag lite hjälp här! Jag har en cameleon som jag haft 3-4 månader nu, köpte den beggad för 6000. Jag älskar vagnen, men min son som är 8 månader nu håller på skrika halsen av sig och vrider sig ilska och HATAR vagnen... Han vill inte sitta ergonimiskt och fastspänd. Han föredrar våran emmaljunga city cross som vi hade tänkt sälja.. Men nu kan vi inte gå ut om vi inte använder den. Jag är såå lessen över det, dock är min sambo glad för han hatar vagnen ;p

Så jag fundera på att sälja min cameleon och skaffa en bee som en mindre vagn eftersom vi måste behålla emmaljungan som är ganska stor. Men är det nått fotstöd för små ben att vila på i bee´n? Och vad är det för skillnad på den nya och gamla? Och hur kan man byta ut tyger i den mm? Berätta allt om båda modellerna, vad som skiljer dom åt och vilken som är bäst? Vill gärna ha en sulky ju, men vill ha en vänd mot mig, och då blir ju bee perfekt efrersom det är ju en bugaboo ;)
    Vi hade exakt samma problem i ungefär samma ålder.... sonen HATADE vår nyinköpta denimcam.. så ledsen jag blev!
    Vi sålde den o köpte en bee som vi än idag använder varje dag, han är nu 2 årSkrattande been är mer som en "vanlig" vagn, fixerar inte barnet över huvud taget, de har stor rörelsefrihet och har en vanlig rygg liksom.

Jag har en gammal bee och skillnaden på nya o gamla är tex att ryggstödet är reglerbart på nya och på nya är sufletten mkt mindre (på gamla ger sufletten sjukt bra solskydd) nya bee har bredare sittyta men jag tog bort vingarna på min gamla o fick samma effekt som på den nya (vingarna är borttagna på nya o ev är sitsen breddad men som sagt jag fick bredare vagn då jag tog bort mina vingar).
    Vi är supernöjda med gamla been :O)
    Nya finns oxå med vit suflett som är jättesöt men svårt att motivera att betala 6000 kr för det...
  • straw2008
    Mymemlan skrev 2010-06-27 23:18:22 följande:
    straw2008,
    aha.. Men hur mkt kostar en gammal bee då? Och vingarna? Det vet jag faktiskt inte ens vad det är .. Snacka om påläst.. :p Vet bara lite om cameleon. :) Har du nån bild på din vagn före vingborttagandet och utan?
    Alltså vingarna är ett par skärmar i mjukt tyg som sitter på sidorna, så inte barnet kan stoppa in händerna i sitsens nav, men på nya bee är de borttagna så jag gjorde så med min gamla o den blev jättemkt rymligare! Tror jag lagt in bilder i bee tråden för länge sen annars ligger det kanske några i mitt galleri kolla där.

Vi köpte våg beg bee som då var i nyskick för 2500 kr :O)
  • straw2008
    Mymemlan skrev 2010-06-28 00:11:18 följande:
    sjukhusmamman,
    vi har faktiskt provat allt du säger.. Men han blir lika tokig. Glad om han får komma upp i famnen. Suck. Arma unge ;p Jag tkr det ser tokigt obehagligt ut då dom bara hänger.. Men ja vi får se hur vi göra. Vi har ju en emmaljunga citycross också så. Men vill ha en liten och smidig vagn också. :)
    Har du sitsen ifrån dig har han fotstöd, samt om du har åkpåse i. Sen kan man dra ut sittplattan lååångt så de har benen på själva sittplattan. Ska de sova kan man bara flytta upp de så långt det går i vagnen o då får benen plats på sittplattan.
    De flesta som har annons kan ju tänka sig skicka, kostar under 300 kr så får du en för 2500 kr så blir det ju ändå enBRA bit under 3000 kr o du får en i jättebra skick för de pengarna faktiskt.
  • straw2008
    Emma Görander skrev 2010-06-29 19:22:04 följande:
    går den att köra i snö?.. mycket snö?
    Nej verkligen inte. Absolut ingen vintervagn.
  • straw2008

Tillbehör till cam o bee till halva priset i heron city, åkpåsar fanns alla färger incl paul frank har jag för mig o babynest till bee. Även resväskan fanns till halva priset.

Fast vem vill ha gamla åkpåsen nu när nya finns liksom....

• straw2008
    Bellbox skrev 2010-07-08 19:22:49 följande:
    Missat något; finns det en helt NY typ av åkpåse nu eller menar du en ny "designer-påse"?
    Finns en ny åkpåse, mkt mkt bättre än den gamla. Den nya är TJOCK har dragsko upptill o passar väl alla vagnar har jag för mig. Så man kan få vilken färg man vill til bee tex Kyss
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21