• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Sweetheartno1
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-17 20:55:35 följande:
    Bam, det är meningen att man ska låsa den så för att vagnen inte ska ligga och slås sönder i ex. Bilen.

Hur får man upp den på lättaste sättet då ? :)
  • Noiis
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-17 21:53:49 följande:
    Hur får man upp den på lättaste sättet då ? :)
    antingen drar man i främre stången med handen eller så lägger man ett tryck på främre stången med foten och "sparkar" ut den
  • Joddan

Äh det var inget. Läste igenom FAQ och hittade svar

"Man kan inte byta ram till en Gecko - de har annan konstruktion för att justera lutningen på ramen än Frog och Cam"

Man kanske kan bygga en hybrig med frogchassi och resten cameleon. Vill inte ha CAM-chassi faktiskt

Silas 2009-03-03 Lillasyster bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Noiis
    Joddan skrev 2011-01-17 23:19:24 följande:
    Äh det var inget. Läste igenom FAQ och hittade svar

"Man kan inte byta ram till en Gecko - de har annan konstruktion för att justera lutningen på ramen än Frog och Cam"

Man kanske kan bygga en hybrig med frogchassi och resten cameleon. Vill inte ha CAM-chassi faktiskt

det e många som har sån hybrid och dom verkar nöjda... eller hur flickor??? *blänger på vissvalda delar av bunten*
  • Joddan
    Sjukhus Mamman skrev 2011-01-17 23:21:26 följande:
    det e många som har sån hybrid och dom verkar nöjda... eller hur flickor??? *blänger på vissvalda delar av bunten*
    Jo jag vet

Funderar bara på vart jag ska börja, med att hitta en frogchassi till en början. Resten av delarna kan man ju fynda lite var stans.
    Igentligen så behöver jag ju inte en ny vagn, men vill gärna köra bugaboo... 
    Silas 2009-03-03 Lillasyster bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Noiis
    Joddan skrev 2011-01-17 23:27:26 följande:
    Jo jag vet

Funderar bara på vart jag ska börja, med att hitta en frogchassi till en början. Resten av delarna kan man ju fynda lite var stans.
    Igentligen så behöver jag ju inte en ny vagn, men vill gärna köra bugaboo... 
    kolla efter ett chassi eller en frog med riktig solblekt klädsel och gärna trasig ram som du kan köpa skit billigt! så länge chassit e helt kan man ju skita i resten  och kolla sen efter resten
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21