• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • thisissarah
    thisissarah skrev 2011-01-18 16:54:41 följande:
    Hon hade en åkpåse också men jag skippade den. Har en emmaljunga åkpåse som jag ska se om den passar, annars har jag nån gammal sovsäck hos föräldrarna.
    Jag tänker att åkpåsen ska användas också när ungen är 2-3 år (eller så länge hon kan använda sittdelen)
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-01-18 16:55:19 följande:
    Jag tänker att åkpåsen ska användas också när ungen är 2-3 år (eller så länge hon kan använda sittdelen)
    Fast Bugaboos påse passar för min 3,5-åring fortfarande
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • thisissarah

Finns det nån sida där man kan köpa hyfsat billiga vinterdäck till cameleon, där de inte kostar över 900 kr?

• BeautifulFlower
    thisissarah skrev 2011-01-18 18:25:30 följande:
    Finns det nån sida där man kan köpa hyfsat billiga vinterdäck till cameleon, där de inte kostar över 900 kr?
    kolla tradera, fruugo.com säljer med billigt..fast det är utomlands så frakten är lite mer
  • enlitenbitkaka

Vad ska man tänka på när man köper begagnad Bugaboo? Finns det några fabrikationsfel man kan kolla upp som köpare? Bör man välja en med det "nya" chassit eller det gamla? Vad är normalpris för en begagnad bugga utan tillbehör?

Ebbe BF 31/7 ♥ Bloggar på enlitenbitkaka.blogspot.com/
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-01-18 18:33:11 följande:
    Finns det nån annan bugaboo model där vinterdäcken passar till cameleon?
    Inte en aning om vad du menar med den formuleringen? Drömmer
  • annat82

De vinterhjul jag sett som gått på tradera under hösten har gått för i princip nypris, om man räknar med frakten. Bästa är att köpa under sommaren, fick mina för 400 på blocket. Har sett ett par billigt på blocket på sistone, men antar att de gick på ett par minuter.
    Men annars ska väl vinterhjulen passa Cam Frog och Gecko, för där finns det väl inte olika som jag förstått.
    Annars får man ju ganska mycket tillbaka på dem när man säljer dem om de inte är jätteslitna, om man säljer vid rätt tillfälle då

• Fröken Småland
    enlitenbitkaka skrev 2011-01-18 18:46:29 följande:
    Vad ska man tänka på när man köper begagnad Bugaboo? Finns det några fabrikationsfel man kan kolla upp som köpare? Bör man välja en med det "nya" chassit eller det gamla? Vad är normalpris för en begagnad bugga utan tillbehör?
    Tja, vad kostar en begagnad Volvo? Går inte svara på, det är skicket som avgör. Mellan 3.000-6.500 skulle jag vilja säga. Jag föredrar det gamla chassit, pga att man aldrig kan vara säker på det nya. Finns inga andra typiska fel på Bugaboo Cameleon.
  • Rosa30

Hej!
    Försökte hitta maxvikten för liggdelen till Bugaboo cameleon på hemsidan, men hittar inte någon maxvikt specifikt för liggdelen. Är det nån som vet?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21