Inlägg från: galojj |Visa alla inlägg
  • galojj

Bugaboo-tråd nr 21

Tazze: var till en cykelhandlare idag här där jag bor. Dom hade en universalvajer söm skulle passa och kostade 59kr. Borde ju finnas att få tag på lite överallt. Han klagade dessutom på bugaboos dåliga kvalité på bromsvajern,han tyckte inte den var byggd för att hålla, han tyckte det var tur att dom varit smarta och göra den utbytbar iallafall:)

• galojj

Någon som har lyckats krympa sittbasen till era camar?
    alltså, min ena cameleons sittdel är så konstig, känns som själva sittdelen(där plattan och skumgummibiten finns) är för liten...den åker lixom upp när det inte sitter något barn i vagnen. sen når den inte ända fram till ryggstödet heller:-S
    Vet inte om det varit så helatiden, eller om det blev så när jag tvättade? kastade lixom in den i maskinen det första jag gjorde...den andra sittdelen är ju oxå tvättad, typ samtidigt, och den funkar ju som den ska...så det är nog inte så att ajg lyckats tvätta för varmt eller så!

hoppasn ågon förstår min urusla beskrivning:-P

• galojj
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-15 10:48:28 följande:
    När man tvättat klädseln sätter man på den direkt när man tar ut den så den "formar" sig efter ramen och bågarna ? Så gjorde vi iallafall på emmaljungorna !
    ja, kanske ska prova tvätta om den och prova...men, hur ska man få in skumgummit när den är nytvättad?:-S för det är ju bara själva den delen som känns för liten lixom...resten av sitsen känns ju bra, och är inga problem att sätta fast på ramen! det är ju själva sittplattan som står uppåt:-S
    den andra sittdelen tvättade jag och torkade på samma sätt, och den har inga problem...
  • galojj

fröken småland:
    crescentsufletten passar altså direkt på camen?
    den var väldigt fin tyckte jag

• galojj
    gavagai skrev 2011-04-17 15:53:30 följande:
    Jag funderar på att sy en varukorg (att alltså fästa under vagnen), för att få en som matchar sufletter jag syr. Har någon något tips på vad man skulle kunna använda som "bottenplatta", kanske någon hyfsat styv plast som håller formen, men var hittar man sånt?
    tror du det kan funka med en dörrmatta? en sådandär billig man kan köpa på typ rusta eller öb? eller blir dom för mjuka kanske?
  • galojj
    Insomnie skrev 2011-04-20 19:01:02 följande:
    gavagai: Jag försökte googla lite på det där med maxvikten på bebis i liggdelen på camen.. Hittade ingenting. Är det så att den bara klarar 9kg? Dottern ligger rätt mycket över snittet (översta kurvan) och väger redan 7kg trots att hon bara är 3 månader.. Hon går upp ca 300 gram / vecka vilket innebär att jag måste byta om 6-7veckor då hon är runt 4,5 månad.. Känns så tidigt, men det kanske är okej?
    Min son väger 12kg...han är visserligen 2 år, men det har blivit så att han har fått sova i liggdelen på cameleon några gånger här hemma, eftersom det är liggdelen som är monterad på vagnen vi har här inne, den med sittdelen ligger i bilen:-P
    Men, jag har aldrig vetat att det fanns en maxvikt på liggdelen:-O Hursomhelst, det har då aldrig känts som att det är någon fara, hade det verkat som han varit för tung hade jag ju såklart aldrig lagt han därig:-P
  • galojj

Min 4åring sitter bra i camen...han åker ioförsig aldrig i den...men han har testat den några gånger
    tycker den ser ganska lite ut lixom, men den är nog större än man tror

• galojj

Nu har jag sytt mig ett bumperbarskydd...blev ganska nöjd faktiskt

• galojj

Jag har bara sytt som ett rör somjag dragit över. Ville bara snabbt ha något över,eftersom min son började gnaga sist han åkte vagn. Kan lägga in en bild hur det ser ut på insidan sen,tror inte jag får det att funka med telefonen:).sydde för hand

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21