Skaljacka???
Jag har aldrig fattat riktigt vad en skaljacka är,
Jag har aldrig fattat riktigt vad en skaljacka är,
Vi hade FIX skaljacka till dottern förra året (hon var då 3 år). Plockade fram och tvättade den häromdagen, och den ser ut som ny. Superfin, och har funkat jättebra, dock urväxt nu. Det blir en ny sådan i år.
Ok, jag trodde att skaljackan och 3-i-1 jackan var typ samma.
Hur lång är hon?
Har en son som är 82 cm lång, 9,8 kg och till honom köpte jag srl 92 i pops skaljacka. Har bild i galleriet under kläder!
Visst den är lång i armarna och lite lång baktill, men i armarna finns så du kan spänna in, likaså nerevid. Har testat 86 på honom också, men den blir förkort framtill väldigt fort misstänker jag!
Det såg ju jättebra ut Lantani!
Vi använder skalkläderna året runt och kompletterar bara med en overall att leka ute i på dagis när det är många minusgrader för att de ska slippa klä på så många lager. Ska vi till affären och liknande används skaljackan hur kallt det än är, men med en fleece under (ej windstopper). Tycker det blir så bylsigt med täckjackor när barnen inte är så stora. Har kört så både den här och förra vintern (sonen är 2,5 år nu) och han har inte frusit. När han åker slalom har han också skaljackan eftersom overallen inte går så bra att ta över pjäxorna, men då har han termobyxor istället för skalbyxorna till. Han har inte frusit då heller trots att det har varit väldigt kallt, han har underställ och en eller två fleecetröjor + skaljackan.
Ett superplagg om du frågar mig!
Ok.