Skaljacka???
Jag har aldrig fattat riktigt vad en skaljacka är,
Jag har aldrig fattat riktigt vad en skaljacka är,
Ja, du har fattat principen :) Det bästa även för vuxna men skaljackor brukar se väldigt sportiga ut och det är kanske inte alltid det rätta.
PoP är ganska stora, ja, så 80 borde vara bra. PoP har väl en fleecetröja som ingår i jackan tror jag. Den kan man knäppa loss ur jackan.
Det bästa är ju om man kan prova den på barnet i affären men det går ju att byta också.
Vi har Fix skaljacka och den funkade bra i höstas. Tror den passar i vår också. Nu var han inte ute så mycket i skitväder för de är lite mesiga på hans dagis men ändå.
om hon har 80 nu så skulle jag köpa 86 eller 92. fleecen på pop har långa muddar man kan vika upp långt o jackan har dragsko eller vad det heter, så det gör inget om det är stort o då kan hon ha det till hösten åxå
På vintern har han overall. De har ett bättre foder och får ingen tråkig glipa mellan byxa och jacka. Fleece är inte så himla varmt.
Kom på en sak som jag stört mig på. I små storlekar är skaljackor som en rustning. Styvt tyg och täckt av styva stora, helt onödiga detaljer som blixtlås till fickor. Tillverkarna skalar bara ner storlekarna när de syr men blixtlås och knappar är samma som till stora barns kläder.
Förra våren/sommaren hade han en NameIt-jacka som var smidig och fin och utan onödigt bjäfs. Den var vindtät men stod nog inte emot så mycket vatten men han var inte sån då att han rullade sig i vattenpölar.
Kolla plaggen i affären först innan du handlar på nätet, det skulle jag gjort.
Ok, tack för era svar!
Jag köpte en skaljacka till sonen i storlek 80 & han är 6-mån 72cm lång. & den är rymlig, absolut inte stor.
Jag rekomenderar att ta med barnet & prova ut..