• Zodic

Hur många pannkakor blir du mätt på?

Efter diskussioner med min mor om vad en normal portion är så vill jag gärna få höra vad ni tycker, när det gäller pannkakor... hur många behöver du äta för att bli mätt, var är normalt liksom?

Jag tycker 4-5 st är lagom det är vad som brukar vara i färdiga pannkakspaket man köper portionsvis, min mamma tycker 2 räcker.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många pannkakor blir du mätt på?
  • Proxima

Ja, jag brukar nog äta 2 eller 3 (svarade 3), kanske har hänt att jag ätit fler om jag varit riktigt hungrig. Beror kanske p hur stor stekpanna man har? *s*

• Zodic

Jo klart storlek på pannan och tjockleken spelar in! Men man får försöka uppskatta normalstora och normaltjocka pannkakor ;)

• Lilja84

Jag gör riktigt lövtunna pannkakor och använder en ca 25 cm diameter stekpanna .. jag äter 2 9 gånger av 10, fler än så , så börjar dom växa i munnen på mig tycker jag

Jag är en mupp , det är bara att acceptera .
  • Mara

Är det meningen att man äter pannkakor som en måltid? Alltså bara pannakakor? Inte med soppa eller så?

• Zodic
    Mara skrev 2010-03-07 00:59:10 följande:
    Är det meningen att man äter pannkakor som en måltid? Alltså bara pannakakor? Inte med soppa eller så?
    Jaja det menar jag så klart!
  • Bobben

10-12 st {#lang_emotions_tongue_out}

Tre skeden i livet Det förflutna som aldrig återvände Nuet som inte varar Framtiden som är okänd
  • Pruttiluskan

En sats blir lagom för mig typ... =P haha... Jag käkar & käkar men går fan inte upp i vikt! =(

• snillis

Jag äter oftast 4 (ibland räcker det med 3).

Sonen som är 4 år äter 3, dottern som är 2 år äter 2.
  • lövet2

4 st om jag bara tar sylt till. Med bacon eller fläsk till, så äter jag 2-3.

Svar på tråden Hur många pannkakor blir du mätt på?