• Bette

När kan man använda matstol till bebis

Hej,

Tänkte köpa en sådan matstol från Ikea och sedan en sits till den på polkadot. När kan man börja använda matstol till babyn? Min son är drygt tre månader, blir 14 veckor på tisdag.

Tacksam för så många svar som möjligt

Tillägger att han redan nu är mycket stadig

Hälsn

Bette

• Svar på tråden När kan man använda matstol till bebis
  • Alexi

För oss funkade det runt 5-6 månader. Innan dess orkade hon inte hålla upp kroppen och huvudet så länge. däremot funkade det jättebra att ge mat i babysitter innan dess.

• Bette

Han fick sitta i en sådan stol en pyttestund häromdagen med mitt stöd givetvis och han tyckte det var superkul att sitta i en matstol. Får se hur han är runt 4 månader, men han är mycket stadig redan nu.

Bette

• La Lola

Hedda var 3½ mån när vi började.
    Hon fick smakisar då o satt i matstolen.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Bette
    La Lola skrev 2010-03-07 10:52:14 följande:
    Hedda var 3½ mån när vi började. Hon fick smakisar då o satt i matstolen.
    Började du med smakisar vid tre och en halv månad, då kanske jag ska börja snart med det också, tack för alla tips.

Bette
  • La Lola
    Bette skrev 2010-03-07 10:55:29 följande:
    Började du med smakisar vid tre och en halv månad, då kanske jag ska börja snart med det också, tack för alla tips. Bette
    Japp.
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • zoftnezz

Vår Melissa började sitta i matstol när hon va drygt 3 mån. Hon va så pass stadig i ryggen redan då. Man kan ju bulla upp lite runt bebisen med. Bara man tänker på att små bebisar inte orkar sitta så länge utan man varierar deras ställning ofta.

• Begga

4 månader med min son som var mycket stadig (satt själv några veckor senare).  Vi satte in täcken/kuddar i sätet för extra stöd.

• trisha

när man ser att dom är stadiga och nog starka i ryggen för att kunna sitta i stolen utan att falla åt höger och vänster hela tiden. Sen så gråter dom om dom tycker det är obekvämt och blir trötta eller får ont i ryggen av att sitta.

• Helene OSV

Finns ingen anledning att sätta en bäbis upp förrän de kan sätta sig själva upp på golvet! De är inte mogna att belasta ryggen förrän de kan komma upp i den ppositionen själva.
    Det brukar de kunna kring 6 månader och rekommendationerna är att börja med smakisar vid 6 månader.

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
Svar på tråden När kan man använda matstol till bebis